Skip to main content

Επενδυτικός πυλώνας 135 εκατ. ευρώ από την Deca

Από την έντυπη έκδοση

Της Άννας Δόγα
[email protected]

Επενδύσεις σε ελληνικές εξωστρεφείς επιχειρήσεις που είναι «νικητές» στον τομέα τους και χρειάζονται στήριξη για την περαιτέρω ανάπτυξή τους πραγματοποιεί η Diorama Investments μέσω της Deca.

Όπως τόνισε ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος, εμπνευστής και βασικός επενδυτής του fund, η ανάπτυξη είναι το άθροισμα της οικονομικής δραστηριότητας όλων και εάν κινητοποιηθούν οι δυνάμεις της χώρας με βάση ένα σχέδιο που οι ίδιοι θα εκπονήσουμε και θα εφαρμόσουμε, δημιουργώντας ένα κλίμα ελπίδας και αισιοδοξίας, τότε μόνο είναι δυνατή η έξοδος από την κρίση.

Το Diorama έχει συγκεντρώσει κεφάλαια προς επένδυση ύψους 135 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 50 εκατ. ευρώ τοποθέτησε ο κ. Δασκαλόπουλος και ήδη έχει επενδύσει μέσω της Deca συνολικά 26 εκατ. ευρώ σε τρεις επιχειρήσεις που διακρίνονται στον κλάδο τους και έχουν σαφή εξαγωγικό χαρακτήρα. Ακόμη τέσσερις επενδύσεις θα γίνουν εντός του 2017.

Όπως τόνισε ο πρόεδρος του δ.σ. της Diorama Νίκος Νανόπουλος, το fund έχει ως στόχο να καλύψει το κενό που δημιουργείται στη στήριξη των υγιών ελληνικών επιχειρήσεων, καθώς εκ των πραγμάτων οι τράπεζες επικεντρώνονται στις προβληματικές επιχειρήσεις.

Ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος, κατά την παρουσίαση των δραστηριοτήτων της Diorama, στηλίτευσε τον «ίδιο προβλέψιμο, βαρετό και μη εποικοδομητικό τρόπο» με τον οποίο αντιμετωπίζεται η κρίση στον έβδομο χρόνο της. Έκανε λόγο για «διαμάχες του αέρα με τους κακούς δανειστές», που όμως μας συντηρούν όλα αυτά τα χρόνια, και για «αντίσταση» που καταλήγει στη δημιουργία περισσότερων φτωχών, ανέργων και χαμηλοσυνταξιούχων.

Δεν είναι δυνατόν να ξεφύγουμε χωρίς ένα σχέδιο που να δημιουργήσει και να εφαρμόσει η ίδια η χώρα και το οποίο θα περιλαμβάνει το ριζικό μετασχηματισμό του πολιτικού συστήματος και των θεσμών, σημείωσε ο κ. Δασκαλόπουλος, προσθέτοντας ότι ένα κλίμα ελπίδας και αισιοδοξίας από μόνο του θα κινητοποιήσει δυνάμεις, από μεγάλους επιχειρηματίες που θα πάρουν ρίσκα ως και τον ιδιώτη που θα ανοίξει ένα κατάστημα.

Ο κ. Δασκαλόπουλος αναφέρθηκε πάντως και στην προσπάθειά του, κατά την έναρξη της κρίσης, να δημιουργήσει ένα μεγάλο fund με τη συμμετοχή μεγάλων επιχειρηματιών, πρωτοβουλία που θα έδινε ηχηρή ψήφο εμπιστοσύνης στη χώρα και θα έβαζε φρένο στο κλίμα απαξίωσης. Όπως είπε χαρακτηριστικά, η προσπάθεια δεν ευοδώθηκε αφού ο καθένας επικεντρώθηκε στο δικό του πρόβλημα. Διατύπωσε δε την ευχή να καταλάβουν οι πολιτικοί κάποια στιγμή ότι η χώρα δεν χρειάζεται επιδοτήσεις αλλά ένα νέο πλαίσιο για να αναπτυχθεί η επιχειρηματικότητα και το νέο οικονομικό μοντέλο εξωστρέφειας.

Ο Νίκος Νανόπουλος επισήμανε ότι είναι δυνατή η εξεύρεση ευκαιριών σε ένα αντίξοο περιβάλλον και αυτός είναι ο γνώμονας του fund Deca που παρέχει αναπτυξιακά κεφάλαια σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Παράλληλα με τα κεφάλαια, οι εταιρείες υποστηρίζονται για την ανάπτυξη νέων εργασιών, τόσο γεωγραφικά όσο και σε προϊόντα, και στη δημιουργία στρατηγικών συμμαχιών, στη βελτίωση της εταιρικής διακυβέρνησης, ενώ παρέχονται συμβουλές σε αγορές εταιρειών και στη διαμόρφωση της σωστής κεφαλαιακής δομής.

Όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Deca, Νίκος Κούλης, στο fund μετέχουν με 60 εκατ. ευρώ η ERBR, η EIB και το EIF και με μικρότερα ποσά επιχειρηματίες, τράπεζες και ασφαλιστικές εταιρείες.

Συνολικά το fund θα πραγματοποιήσει 12 με 15 επενδύσεις σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις που έχουν καλή θέση στην Ελλάδα και έχουν τις βάσεις να γίνουν αξιόλογες σε ευρωπαϊκό ή και παγκόσμιο επίπεδο. Ανά επένδυση θα τοποθετούνται 5 ως 15 εκατ. ευρώ μέσω αύξησης κεφαλαίου και θα αποκτάται μειοψηφικό πακέτο, τουλάχιστον όμως το 10%. Η Deca συνεργάζεται με το υφιστάμενο μάνατζμεντ και έχει επενδυτικό ορίζοντα 4-6 ετών.

Κλάδοι ενδιαφέροντος είναι εξαγωγικές επιχειρήσεις σε κλάδους, όπως των τροφίμων, του packaging, της τεχνολογίας. Οι τρεις υφιστάμενες επενδύσεις είναι η πρώτη με 7,2 εκατ. ευρώ στην εταιρεία Atlas Tapes που έχει ιστορία 64 ετών και δραστηριοποιείται στον χώρο των αυτοκόλλητων ταινιών, ως μια από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη, με εξαγωγές πάνω από το 80% των πωλήσεών της. Η δεύτερη επένδυση έγινε με 7 εκατ. ευρώ στην εταιρεία μεταποίησης ντομάτας Damavand, τη δεύτερη μεγαλύτερη στον κλάδο της με έντονη εξαγωγική δραστηριότητα και η τρίτη με 12 εκατ. ευρώ στην InternetQ, καινοτόμο εταιρεία στους τομείς του music streaming και του in -app advertising.