Skip to main content

Το παρασκήνιο των αποφάσεων που έλαβε ο ΙΜΟ για τα νέα καύσιμα

Από την έντυπη έκδοση

Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]

Ήταν Κυριακή 23 Οκτωβρίου 2018 αργά το απόγευμα, μια ημέρα πριν από την έναρξη της συνόδου της Επιτροπής Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) στο Λονδίνο και όπως συμβαίνει πάντοτε πριν από κάθε τέτοια συνεδρίαση, οι εκπρόσωποι μιας μεγάλης ναυτιλιακής δύναμης της Άπω Ανατολής είχαν προσκαλέσει τις αντιπροσωπείες των χωρών-μελών του ΙΜΟ για ένα ποτήρι μπύρα σε γνωστή ιστορική pub της βρετανικής πρωτεύουσας κοντά στα γραφεία του διεθνούς οργανισμού.

Πολλοί υποστηρίζουν ότι σε τέτοιου είδους συγκεντρώσεις «χτίζονται» οι συμμαχίες εν όψει των επισήμων συνόδων. Αυτή τη φορά όμως τα πράγματα δεν ήταν τόσο εύκολα για να φτάνει μία μπύρα προκειμένου να υπάρξουν συμφωνίες. Η σύνοδος που ξεκινούσε την επόμενη ημέρα ήταν ιδιαίτερης σημασίας, δεδομένου ότι το θέμα ήταν επείγον και αφορούσε το πώς θα εφαρμοσθεί ο νέος κανονισμός για τα καύσιμα μειωμένου (0,5%) θείου από την 1η/1/2020 καθώς πολλά μέτωπα παρέμεναν ακόμη ανοικτά, 14 μήνες πριν τεθεί σε ισχύ.

Ολόκληρο το άρθρο στη «Ναυτεμπορική»