Skip to main content

Volvo XC90: «Σφήνα» στα premium μεγάλα SUV

Του Γιάννη Κανουπάκη

 Όταν, πριν από 13 χρόνια είχαμε οδηγήσει την πρώτη γενιά του μεγάλου οχήματος ελεύθερου χρόνου της Volvo, στη Σουηδία, είχαμε πει ότι η πορεία του θα είχε δυσκολίες, καθώς, επρόκειτο για το πρώτο τολμηρό βήμα της μάρκας στο σκληρό ανταγωνισμό της εποχής, στη συγκεκριμένη κατηγορία. Γεγονός είναι, πάντως, ότι παρά τις επιμέρους κριτικές (οι Γερμανοί είχαν πολλούς λόγους να το πολεμήσουν, εδώ που τα λέμε…), κατάφερε να διακριθεί, με τον καιρό, ακόμη και στην «αμείλικτη» αμερικανική αγορά. Στο μεταξύ, η Volvo εξελίχθηκε σε όλες τις άλλες κατηγορίες και με προμετωπίδα της την ασφάλεια στην προοπτική μηδενικών θανατηφόρων σε ατυχήματα με μοντέλα της, το 2020, ετοίμασε, προσεκτικά, το νέο XC90, «φορτώνοντάς» το με ό,τι καλύτερο διαθέτει στο συγκεκριμένο τομέα. Αυτό το διαπιστώσαμε, προ μηνών, στο μοναδικό τεστ «εξόδου από το δρόμο», με άριστα αποτελέσματα επιβίωσης δίχως τραυματισμούς των ανδρείκελων που έπαιζαν το ρόλο των επιβατών. Πριν από λίγες ημέρες, γνωρίσαμε, πια, από κοντά στο παραλιακό μέτωπο της Αττικής, το XC90, όπως διατίθεται, ήδη και στην ελληνική αγορά. Φουλ της πολυτέλειας, της τεχνολογίας και με καλή τιμολογιακή βάση (από 60.450 ευρώ με απόσυρση), ξεκινά ένα καινούργιο κεφάλαιο στην ιστορία του, «προκαλώντας» αρκετά ομοειδή του.

Το Νέο Volvo XC90, αποτέλεσμα ενός τριετούς προγράμματος εξέλιξης και επένδυσης που ξεπέρασε τα ένδεκα δισεκατομμύρια δολάρια, είναι το πρώτο μοντέλο της Volvo τα τελευταία χρόνια, που έχει σχεδιαστεί, εξελιχθεί και κατασκευαστεί αποκλειστικά και στο σύνολό του από τη σουηδική μάρκα. Είναι το πρώτο αυτοκίνητο που προέρχεται από τη νέα Μεταβλητή Αρχιτεκτονική Προϊόντος (Scalable Product Architecture – SPA), η οποία προσφέρει τεράστιες δυνατότητες ευελιξίας, εξέλιξης και οικονομίας κλίμακας στη Volvo και από την οποία θα προέλθουν όλα τα μελλοντικά μοντέλα της μάρκας.

Το Νέο XC90 συνδυάζει εντυπωσιακή εξωτερική εμφάνιση με ένα εσωτερικό διάκοσμο που διακρίνεται από εμπνευσμένο design, εκπληκτικό φινίρισμα και μοναδική ποιότητα κατασκευής. Μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση έως και επτά ενήλικες επιβάτες. Είναι το πρώτο από τα αυτοκίνητά της Volvo που φέρει το νέο, πιο επιβλητικό σήμα της μάρκας, με το βέλος στην πάνω δεξιά γωνία του κύκλου να ευθυγραμμίζεται με τη διαγώνιο που διατρέχει τη μάσκα. Σε συνδυασμό με τα φώτα ημέρας (Day Running Lights) σε σχήμα πλαγιαστού «T», που οπτικά παραπέμπουν στο πιο σημαντικό σύμβολο της ιδιαίτερα πλούσιας σκανδιναβικής παράδοσης, στο «σφυρί του Θεού Θωρ», το νέο σήμα της Volvo καθιερώνει ένα νέο, ιδιαίτερα δυναμικό πρόσωπο για την επερχόμενη γενιά μοντέλων της μάρκας.

Όπως μας εξήγησε ο Πρόεδρος της Volvo Car Ελλάς, Γιάννης Πετούλης, το Νέο XC90 αποτελεί ακλόνητη απόδειξη της στρατηγικής Volvo-by-Volvo. Ο συνδυασμός πολυτέλειας, ευρυχωρίας, ευελιξίας, απόδοσης και ασφάλειας δημιουργεί νέα μέτρα σύγκρισης στην αγορά των SUV, όπως έκανε και το αρχικό XC90 το 2002. Η ασφάλεια που προσφέρει το Νέο Volvo XC90 είναι, όντως, μοναδική. Διαθέτει στο βασικό του εξοπλισμό δύο εντελώς νέες, καινοτόμες τεχνολογίες ασφάλειας: σύστημα προστασίας σε περίπτωση εκτροπής από το δρόμο και δυνατότητα αυτόματου φρεναρίσματος σε διασταύρωση με αντίθετα ερχόμενο όχημα, με αυξημένο κίνδυνο για τα δύο οχήματα. Παράλληλα, διαθέτει στο βασικό του εξοπλισμό το City Safety, το οποίο πλέον στο Νέο XC90 λειτουργεί σε όλο το εύρος ταχυτήτων, χωρίς περιορισμούς. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι ως όρος, το City Safety είναι πλέον ιδιαίτερα διευρυμένο, αφού εκτός του συστήματος αυτόματου φρεναρίσματος για αποφυγή συγκρούσεων περιλαμβάνει και την ανίχνευση πεζών και ποδηλατών/δικυκλιστών με επίσης αυτόματο φρενάρισμα, που πλέον λειτουργεί και τη νύχτα.

Το Νέο XC90 προσφέρεται σε βενζινοκίνητες και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, αποκλειστικά με τους νέους, 2λιτρους τετρακύλινδρους κινητήρες Drive-E, που διακρίνονται για τις κορυφαίες επιδόσεις και την πολύ χαμηλή κατανάλωση, με ισχύ που ξεκινά από τους 190 και φτάνει τους 407 ίππους, στην Τ8 υβριδική έκδοση! Σε επίπεδο ισχύος, το Νέο XC90 λανσάρεται αρχικά με δύο εκδόσεις: την πετρελαιοκίνητη D5 με 225 ίππους (τα πρώτα αυτοκίνητα ήδη στην Ελλάδα) και τη βενζινοκίνητη Τ6 με 320 ίππους. Θα ακολουθήσουν, αργότερα, η βενζινοκίνητη Τ5 των 254 ίππων και η κορυφαία, υβριδική έκδοση Τ8 ή Twin Engine, που «συνδυαστικά» έχει ισχύ 407 ίππων, που προέρχονται από το βενζινοκινητήρα που κινεί τους εμπρός τροχούς αποδίδοντας ισχύ 320 ίππων και τον ηλεκτροκινητήρα που κινεί τον πίσω άξονα αποδίδοντας ισχύ 87 ίππων (60 kW). Προς το τέλος της χρονιάς θα ακολουθήσει μία ακόμα έκδοση, η πετρελαιοκίνητη D4, με ισχύ 190 ίππων, η μόνη που δεν είναι τετρακίνητη.

Το εσωτερικό στο Νέο XC90 είναι το πολυτελέστερο που έχει σχεδιαστεί ποτέ για ένα Volvo. Συνδυάζει υλικά όπως μαλακό δέρμα και ξύλο με χειροποίητες λεπτομέρειες, μεταξύ των οποίων επιλογέα ταχυτήτων από κρύσταλλο του διάσημου σουηδικού οίκου Orrefors, και χειριστήρια διακοπής/εκκίνησης του κινητήρα και ρύθμισης της έντασης του ήχου κατασκευασμένα με αδαμαντοκοπή. Η ύψιστη προσοχή στην κάθε λεπτομέρεια ήταν πάντα στο επίκεντρο κατά τη διάρκεια της όλης εξελικτικής διαδικασίας. Σχεδιασμένο να φιλοξενεί έως επτά επιβάτες, το Νέο XC90 διαθέτει νέα, πρωτοποριακού design καθίσματα, που απελευθερώνουν άφθονο εσωτερικό χώρο για τους επιβάτες, τόσο στη δεύτερη όσο και στην τρίτη σειρά καθισμάτων. Η τρίτη σειρά προσφέρει κορυφαία στην κατηγορία άνεση, με υπεραρκετούς χώρους για δύο επιβάτες με ύψος έως 170 εκ.

Eιδική μνεία πρέπει να γίνει σε ένα επιπλέον στοιχείο πολυτέλειας που ανήκει στο βασικό εξοπλισμό, στην οθόνη αφής που θυμίζει tablet στην κεντρική κονσόλα, η οποία αποτελεί την καρδιά ενός εντελώς νέου συστήματος ελέγχου του αυτοκινήτου. Η οθόνη αφής αντικαθιστά το συμβατικό σύνολο κουμπιών και χειριστηρίων στην κεντρική κονσόλα με έναν κομψό πίνακα ελέγχου. Αυτός ο πίνακας ελέγχου διασυνδέεται με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων εμπρός από τον οδηγό, ενώ περιλαμβάνονται επίσης χειριστήρια πάνω στο τιμόνι και τελευταίας τεχνολογίας σύστημα φωνητικού ελέγχου. Ο προαιρετικός εξοπλισμός είναι επίσης πολύ πλούσιος. Ενδεικτικά, σε αυτόν περιλαμβάνονται το πακέτο συστημάτων ασφάλειας Intellisafe Pro Pack (με προσαρμοζόμενο cruise control, υποβοήθηση παραμονής στη λωρίδα, BLIS και όλα τα συστήματα ασφάλειας της Volvo που έχουμε γνωρίσει στα τελευταία μοντέλα της μάρκας) στην τιμή των 1.985 €, Head-up Display (1.470 €) καθώς και το ηχοσύστημα της Bowers & Wilkins με ενισχυτή κλάσης D 1.400 W και – ούτε λίγο ούτε πολύ – 19 ηχεία, στην τιμή των 3.745 €.

Το Νέο Volvo XC90 θα προσφέρεται σε τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις – επίπεδα εξοπλισμού. Αυτές ξεκινούν από την ιδιαίτερα εξοπλισμένη Kinetic, με την ακόμα πιο πλούσια έκδοση Momentum, να ακολουθεί. Στην κορυφή, με κοινή τιμολογιακή πολιτική, βρίσκονται δύο επιλογές: η έκδοση Inscription, για όποιον προτιμά την κορυφαία πολυτέλεια για το αυτοκίνητό του και η R-Design, για αυτόν που θέλει το αυτοκίνητό του να έχει πιο έντονο σπορ χαρακτήρα.

Πιο συγκεκριμένα, η έκδοση Momentum, που αναμένεται να αποδειχθεί η πλέον δημοφιλής για τους αγοραστές του Νέου XC90, διαθέτει έναν ιδιαίτερα μακρύ κατάλογο στοιχείων βασικού εξοπλισμού. Παραβλέποντας τα «εκ των ων ουκ άνευ» που αναμένει κάποιος από ένα premium μοντέλο της κατηγορίας αυτής, ενδεικτικά και μόνο αναφέρονται:

-City Safety – Σύστημα αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης, σε οποιαδήποτε ταχύτητα. Το σύστημα βοηθά τον οδηγό σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης με οχήματα, πεζούς ή δικυκλιστές, χρησιμοποιεί τεχνολογία λέιζερ που βασίζεται σε συνδυασμό κάμερας και ραντάρ για την παρακολούθηση του κινδύνου σύγκρουσης και διαθέτει αυτόματη ενεργοποίηση της πέδησης. Πλέον το σύστημα λειτουργεί αποτελεσματικά και τη νύχτα!

-VDC – Έλεγχος επιβράδυνσης οχήματος (περιλαμβάνει σύστημα αντιμπλοκαρίσματος φρένων, ηλεκτρονική υποβοήθηση πέδησης & κατανομής δύναμης και βελτιωμένη απόσταση πέδησης).

-Σύστημα επαγρύπνησης του οδηγού (DAC) με προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας (LDW). Πρόκειται για σύστημα που υποστηρίζει τον οδηγό σε περίπτωση εξόδου από τη λωρίδα κυκλοφορίας.

-Σύστημα πληροφόρησης οδικής σήμανσης (RSI). Το σύστημα εμφανίζει τα σήματα οδικής σήμανσης στο ταμπλό ή στο head-up display (εάν αυτό έχει επιλεγεί από τον προαιρετικό εξοπλισμό).

-Προβολείς αλογόνου με αυτόματη ρύθμιση υψηλής δέσμης φώτων (Active High Beam 2ης γενιάς). Φώτα ημέρας με LED, προβολείς ομίχλης εμπρός με φώτα LED & φώτα στροφής.

-Ψηφιακός Πίνακας Οργάνων (TFT Crystal Display) με έγχρωμη οθόνη υψηλής ανάλυσης 8” (διαθέτει προσαρμογή στη διαχείριση των πληροφοριών και στις ρυθμίσεις γραφικών). Προαιρετικά αναβαθμίζεται στις 12,3” (TFT υψηλής ανάλυσης).

-Sensus Connect High Performance. Περιλαμβάνει χειριστήρια του ηχοσυστήματος στο τιμόνι, έγχρωμη οθόνη αφής 9”, διπλό δέκτη RDS, ενισχυτή 6 καναλιών 330 Watt με 10 ηχεία, σύνδεση AUX/USB, φωνητικές εντολές, πρόγραμμα περιήγησης στο Internet, και πρόσβαση σε web apps.

-Εμπρός καθίσματα ρυθμιζόμενα καθ’ ύψος ηλεκτρικά και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη οσφυϊκή στήριξη.

-Δύο επιπλέον καθίσματα στην τρίτη σειρά που αναδιπλώνονται κάτω από το δάπεδο, ενώ η δεύτερη σειρά καθισμάτων σύρεται (εμπρός / πίσω) 12 εκ. Με τον ειδικό μοχλό, η πλάτη των εξωτερικών καθισμάτων της δεύτερης σειράς αναδιπλώνονται για εύκολη πρόσβαση (μόνο στην 7-θέσια έκδοση)

-Σύστημα ελέγχου-καθαρισμού αέρα καμπίνας επιβατών (IAQS). Περιλαμβάνει φίλτρο ενεργού άνθρακα για τον έλεγχο της ποιότητας του αέρα στο χώρο επιβατών και αυτόματη ενεργοποίηση της λειτουργίας ανακυκλοφορίας του αέρα.

-Καθίσματα Comfort με δερμάτινη επένδυση. ​