Του Γιάννη Κανουπάκη
Αν δεχθούμε ότι η Porsche 911 είναι το κατ’ εξοχήν διαχρονικό ευρωπαϊκό σύμβολο των σπορ αυτοκινήτων, τότε η Ford Mustang στέκεται στην αντίπερα του Ατλαντικού ως η προφανής «απάντηση» των ΗΠΑ -δικαιωματικά- εδώ και μισόν αιώνα. Ένα είναι βέβαιο: οι λάτρεις των καθαρόαιμων σπορ μοντέλων θα ήθελαν να έχουν μια Mustang του 1964, ακόμη και σήμερα, στη συλλογή τους και να βγαίνουν, που και που, εκτός των τειχών, για μια βόλτα σε υπέροχες διαδρομές… Ανάλογα συναισθήματα δημιουργεί, βεβαίως και η νέα γενιά (6η ιστορικά), με άκρως επιβλητική εμφάνιση, δυναμικές επιδόσεις και μια, όντως, «ήρεμη πολυτέλεια». Το δίχως άλλο και με εξελιγμένη τεχνολογία, που, εκτός των άλλων την καθιστά ασφαλή, σίγουρη και ευχάριστη κατά την οδήγηση.
Εμείς επιλέξαμε, για μια ωραία απόδραση, στα πέριξ της Αττικής, τη …μικρή έκδοση 2,3L Fastback (Ecoboost) -αν και λατρεύουμε την Convertible-, που, ταιριάζει περισσότερο στην ελληνική πραγματικότητα, δεδομένης της λογικής τιμής κτήσης/χρήσης, καθώς, η μεγάλη V8 5.0L, φαντάζει toο much. Το μακρύ καπό της Fastback, που ενσαρκώνει την ανανεωμένη εικόνα της Ford Mustang, είναι έντονα κεκλιμένο με στόχο να μειώσει την αεροδυναμική αντίσταση και να απογειώσει την επιτάχυνση του αυτοκινήτου. Τα μπροστινά αεροδυναμικά βοηθήματα (διαχωριστικά φιλέτα), βελτιώνουν την άντωση εξασφαλίζοντας ακόμα πιο ισχυρές επιδόσεις.
Ο χαρακτηριστικός σχεδιασμός του προβολέα και των πίσω φώτων, σε συνδυασμό με άλλα μοναδικά διακριτά χαρακτηριστικά, πιστοποιούν, απολύτως, την ταυτότητα του αυτοκινήτου. Γεγονός είναι ότι πρόκειται για ένα μεγάλο κουπέ υψηλής αναγνωρισιμότητας, που, τραβάει τα βλέμματα σαν μαγνήτης. Με το που στρίβει σε μια γωνία και την αντικρίζεις, κολλάς, κυριολεκτικά και ακολουθείς τη φιγούρα της μέχρι να χαθεί μακριά στη συνέχεια. Παύεις να κοιτάς οτιδήποτε άλλο…
Οδηγώντας την νιώθεις το διαφορετικό του πράγματος, σε σχέση με άλλα καταξιωμένα σπορ μοντέλα, «μυρίζεις» το made in USA και ακούς το βαρύ ήχο του κινητήρα. Αμέσως μετά, επιχειρείς να εξοικειωθείς με το μέγεθος της κατασκευής, το σημείο αιχμής, όσον αφορά την απόκριση του γκαζιού στις εντολές σου (εμείς το γνωρίσαμε με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων), το πως ακριβώς στέκεται στο δρόμο και πως αντιδρά. Γρήγορα αντιλαμβάνεσαι τι «παίζει». Το πλαίσιο είναι καλοζυγισμένο, οι ανεξάρτητες αναρτήσεις προσεκτικά ρυθμισμένες εμπρός-πίσω, το τιμόνι σαφές και σβέλτο, τα φρένα αποτελεσματικά. Την τρέξαμε, την πιέσαμε, την …στρίψαμε, τη χαρήκαμε χωρίς να μας τρομάξει ή να μας αφήσει ακάλυπτους. Θέλει λίγη παραπάνω προσοχή μόνο εκεί που η ελληνική άσφαλτος είναι «γυαλί». Η επιτάχυνση από στάση έως την ταχύτητα των 100 χλμ/ώρα, πραγματοποιείται σε 5,8 δευτ. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 250 χλμ/ώρα. Η κατανάλωση, στη δοκιμή μας, κυμάνθηκε από 11-16,5 λίτρα αμόλυβδης, αλλά, αν κινηθεί (λέμε …αν) κάποιος πιο χαλαρά στην καθημερινότητα, θα δει και χαμηλότερες μέσες καταναλώσεις, είναι βέβαιο. Η ροπή των 432 Nm στις 3.000 σ.α.λ. βοηθά στο να οδηγείς δίχως πολλές αλλαγές ταχυτήτων, όταν κινείσαι με πιο νορμάλ ρυθμούς.
Τι αξιολογήσαμε κατ’ αρχήν: To ειδικά ρυθμισμένο ESC και το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Το σύστημα δυναμικού ελέγχου πρόσφυσης, πλήρως απενεργοποιούμενο, έχει ρυθμιστεί έτσι ώστε να ταιριάζει με τα χαρακτηριστικά του οχήματος, όπως την αυξημένη ιπποδύναμη των 317 ίππων στις 5.500 σ.α.λ., την κίνηση στους πίσω τροχούς. Τα 4 διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, που, μεταβάλουν την υποβοήθηση του τιμονιού, την απόκριση του κινητήρα, τη ρύθμιση του ESP. Την ανεξάρτητη από τα επιλεγμένα προγράμματα, επιπλέον ρύθμιση της υποβοήθησης του τιμονιού.
Σε ότι αφορά την ασφάλεια, πρέπει να σημειώσουμε, ανάμεσα στον πληρέστατο σχετικό εξοπλισμό, το ενεργό ντουλαπάκι συνοδηγού. Ένας καινοτόμος μηχανισμός με αερόσακο, τοποθετημένος πίσω από αυτό ενεργοποιείται σε περίπτωση σύγκρουσης προστατεύοντας τα κάτω άκρα του.
Όσον αφορά την πολυτέλεια, την άνεση, την ευκολία χρήσης κλπ, πολύ ευχάριστη νότα αποτελεί η ρύθμιση του φωτισμού κατά το δοκούν στην καμπίνα με 7 χρώματα και 5 αποχρώσεις στον πίνακα οργάνων. Δεν συζητάμε για το καταπληκτικό εύρημα της προβολής του λογότυπου το βράδυ στο έδαφος, μέσω ειδικού προβολέα στους καθρέφτες των θυρών, που, σε «καλωσορίζει» στο αυτοκίνητο με το χαρακτηριστικό αλογάκι.
Το εσωτερικό είναι ποιοτικό, μοντέρνο με classic αναφορές και άνετο για δύο άτομα, ενώ και οι πίσω επιβάτες θα αντέξουν σε μικρές αποστάσεις. Ο χώρος αποσκευών είναι υπεραρκετός για τις εξορμήσεις του Σαββατοκύριακου και κάτι περισσότερο. Η τιμή της βασικής έκδοσης που διαθέτει, σχεδόν τα πάντα, είναι 44.000 ευρώ (λόγω χαμηλής cif δεν επιβαρύνεται με φόρο πολυτελείας κατά την εισαγωγή). Το μοντέλο της δοκιμής μας έφθανε τα 49.100 ευρώ, με επιπλέον δερμάτινα καθίσματα Recaro, περιμετρικό και ογκομετρικό συναγερμό, αισθητήρες παρκαρίσματος (απαραίτητοι), αναβαθμισμένο σύστημα ήχου με 12 ηχεία και σύστημα δορυφορικής πλοήγησης καθώς και ζάντες αλουμινίου GT, μοναδικής αισθητικής.
H νέα Ford Mustang προσφέρεται με 5 χρόνια εγγύηση και δυνατότητα επέκτασης στα 7, ενώ, παρέχονται και προνομιακά χρηματοδοτικά προγράμματα από την Ford Credit. Για να πούμε την αλήθεια, η τιμή βάσης στο εν λόγω μοντέλο είναι ιδιαιτέρως ελκυστική για το συγκεκριμένο είδος, -και, μάλιστα, για Mustang-, παρά το ότι η συγκυρία δεν ευνοεί τα μεγάλα κυβικά, ώστε να αποκτήσουν το αυτοκίνητο των ονείρων τους περισσότεροι καταναλωτές…