Skip to main content

Fiat 124 Spider: «Ωρα» για ιταλικό roadster

Από την έντυπη έκδοση

Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]

Για όσους θυμούνται το πρώτο Fiat Spider 124, που, για τελευταία φορά παρήχθη ανανεωμένο στις αρχές της δεκαετίας του ‘80, η νέα προσέγγιση δεν διαθέτει τη μοναδικότητα της παλιάς φιγούρας, και, πάντως, όσο σύγχρονη κι αν δείχνει της λείπει αυτό το γνήσιο ιταλικό «σπίρτο».

Το «λίγο απ’ όλα» έχει γίνει τάση στον όμιλο τα τελευταία χρόνια, παρά το γεγονός, ότι και τεχνολογικά έχει προοδεύσει σε όλους τους τομείς, το δίχως άλλο, τόσο σε ασφάλεια όσο και ποιοτικά. Ασφαλώς, το νέο Fiat 124 Spider αναβιώνει το ιστορικό όνομα, φιλοδοξώντας να κατακτήσει τις καρδιές των νέων. Θα είναι διαθέσιμο με τον τεσσάρων κυλίνδρων turbo MultiAir 1.4 lt κινητήρα, ο οποίος για πρώτη φορά χρησιμοποιείται σε όχημα με πίσω κίνηση.

Ο κινητήρας αποδίδει 140 ίππους και 240Nm ροπής, ενώ συνδυάζεται με 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων. Το σύστημα αναρτήσεων του 124 Spider χρησιμοποιεί μια διάταξη με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω, ειδικά σχεδιασμένη για μεγαλύτερη σταθερότητα στις στροφές και στο φρενάρισμα. Το τιμόνι είναι ελαφρύ και ανταποκρίνεται, σύμφωνα με την εταιρεία, εύκολα, χάρη στην ηλεκτρική υποβοήθηση. Στο σύνολό τους, η ανάρτηση, το σύστημα διεύθυνσης, το ελαφρύ αμάξωμα, η ισοβαρής κατανομή του όγκου και ο turbo κινητήρας συνδυάζονται αρμονικά για να παρέχουν μια μοναδική οδηγική εμπειρία.

Παράλληλα, η μόνωση της καμπίνας από τους εξωτερικούς θορύβους και τους κραδασμούς βελτιστοποιεί περαιτέρω την οδήγηση. Το ολοκαίνουργιο μοντέλο διατίθεται με ενισχυμένα στοιχεία ασφάλειας και προστασίας, περιλαμβανομένης της κίνησης των προβολέων και της κάμερας οπισθοπορείας. Το συμπαγές του αμάξωμα συνδυάζει τη σταθερότητα με το χαμηλό βάρος.

Επιπλέον, το Fiat 124 Spider περιλαμβάνει ένα εύρος από τεχνολογικά χαρακτηριστικά που επαυξάνουν την άνεση, όπως την 7 ιντσών multimedia οθόνη, Bluetooth λειτουργία, θερμαινόμενα καθίσματα κ.ά. Η οδηγική εμπειρία με την οροφή ανοιχτή γίνεται εύκολη διαδικασία χάρη στον εύκολο χειρισμό της μαλακής οροφής.

Συγκεκριμένα, ο χειρισμός της έχει βελτιστοποιηθεί, ώστε να χρειάζεται την ελάχιστη δύναμη για να χρησιμοποιηθεί, λαμβάνοντας υπόψη τη φυσική διαδρομή που ακολουθεί το χέρι του οδηγού όταν ανοίγει και κλείνει την οροφή. Ενα βοηθητικό ελατήριο υποβοηθάει την ανύψωση της οροφής στην πλήρως ανοιχτή θέση, καθιστώντας ελάχιστη τη δύναμη που απαιτείται από τον οδηγό. Αυτή η βελτιστοποίηση εξοικονομεί βάρος, καθώς εξαλείφει την ανάγκη ηλεκτρικού συστήματος υποβοήθησης.