Στην επεξεργασία κρέατος επεκτάθηκε η Σκλαβενίτης

Επένδυση: Μετά τα προϊόντα χάρτου οικιακής χρήσεως «Γλάρος», ο όμιλος δημιούργησε τη Meat House
Τρίτη, 10 Οκτωβρίου 2017 15:25
INTIME NEWS/INTIMEnews

Από την έντυπη έκδοση 

Της Δανάης Αλεξάκη
dalex@naftemporiki.gr

Επεκτείνει τη βιομηχανική του δραστηριότητα και στον τομέα της επεξεργασίας κρέατος ο όμιλος Σκλαβενίτη, μέσω της νέα εταιρείας Meat House. Έχοντας παρακαταθήκη τις θετικές επιδόσεις που καταγράφει η βιομηχανία καταναλωτικών προϊόντων χάρτου οικιακής χρήσεως «Γλάρος», σε συνάρτηση με τις εξίσου ανοδικές αποδόσεις των συμμετοχών που διατηρεί σε εταιρείες αρτοζαχαροπλαστικής και αλιευμάτων, η Σκλαβενίτης προχώρησε πέρυσι τον Φεβρουάριο στη σύσταση νέας εταιρείας με αντικείμενο την εμπορία, επεξεργασία, τυποποίηση και συσκευασία κάθε είδους κρέατος.

Πιο συγκεκριμένα, με αρχικό μετοχικό κεφάλαιο της τάξεως των 100 χιλ. ευρώ ιδρύθηκε τον Φεβρουάριο 2016 η Meat House, με έδρα το Περιστέρι, ενώ τον Ιούλιο του ίδιου έτους πραγματοποιήθηκε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 600 χιλ. ευρώ. Ως εκ τούτου το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας ανέρχεται σε 700 χιλ. ευρώ διαιρούμενο σε 700 χιλ. μετοχές ονομαστικής αξίας ενός ευρώ έκαστη. Το πρώτο διοικητικό συμβούλιο της νέας θυγατρικής απαρτίζεται από τρία μέλη, με καθήκοντα προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου να εκτελεί ο κ. Στέφανος Ξηράκης, ενώ η θητεία του έχει οριστεί στα πέντε έτη.

Σκοπός της εταιρείας, όπως ορίζεται στο καταστατικό, είναι μεταξύ άλλων: η εμπορία, επεξεργασία, τυποποίηση και συσκευασία κάθε είδους κρέατος, η παραγωγή και εμπορία πάσης φύσεως παρασκευασμάτων, η ίδρυση και λειτουργία βιομηχανικής ή βιοτεχνικής μονάδας τυποποίησης τροφίμων και γενικά καταναλωτικών αγαθών, η διενέργεια εισαγωγών και εξαγωγών των ανωτέρω ειδών.

Ως εκ τούτου ξεκίνησε και η διάθεση στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης συσκευασμένων κρεάτων υπό το σήμα Meat House.

Στην πρώτη χρήση που ολοκληρώθηκε στις 31/12/2016, η Meat House εμφάνισε κύκλο εργασιών 2,6 εκατ. ευρώ (περιλαμβάνονται πωλήσεις προϊόντων κρέατος, λοιπών αποθεμάτων και παροχή υπηρεσιών).

Να σημειωθεί ότι τα μεγέθη της Meat House περιλαμβάνονται στον ενοποιημένο ισολογισμό της Γλάρος ΑΒΕΕ (ελέγχεται κατά 100% από την οικογένεια Σκλαβενίτη), η οποία κατέχει το 100% της Meat House.

Το εγχείρημα, εξάλλου, της «Γλάρος» έχει κριθεί επιτυχημένο αποδίδοντας συνολικά για τις 12 χρήσεις της εταιρείας έσοδα 188 εκατ. ευρώ και προ φόρων κέρδη 49,3 εκατ. ευρώ (σ.σ. αφορούν τα μεγέθη της μητρικής εταιρείας).

Να σημειωθεί ότι στο χαρτοφυλάκιο της «Γλάρος» περιλαμβάνονται επίσης -πέρα από τη Meat House- με μερίδιο συμμετοχής 90% η βιομηχανία προϊόντων ζύμης και αρτοσκευασμάτων Baker Master, με συμμετοχή 40% η εταιρεία εμπορίας και επεξεργασίας αλιευμάτων Genfroco, με 70% η ιδιωτική κεφαλαιουχική εταιρεία Bonora και με 90,5% η εταιρεία επενδύσεων και επενδυτικών υπηρεσιών ΑΝΙΚΑ.

Premium σειρές ιδιωτικής ετικέτας

Η είσοδος σε ακόμα μια βιομηχανική δραστηριότητα για τη Σκλαβενίτης προφανώς κινείται στην κατεύθυνση της «καθετοποίησης» της παραγωγής και δη στον εμπλουτισμό του κωδικολογίου με «επώνυμες» premium σειρές προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.

Η απόφαση της επέκτασης της γκάμας των προϊόντων και στην κατηγορία του κρέατος προφανώς ενισχύθηκε και από το γεγονός ότι πλέον η αλυσίδα μετρά ένα πανελλαδικό δίκτυο με 522 σημεία (Σκλαβενίτης, Χαλκιαδάκης, The Mart) μετά και την εξαγορά του δικτύου της πρώην Μαρινόπουλος.

Η φιλοσοφία της οικογένειας Σκλαβενίτη πηγαίνει ένα βήμα πιο πέρα την τάση που επικρατεί στον ανταγωνισμό, δηλαδή στη σύναψη συνεργασιών μεγάλων αλυσίδων με τοπικούς παραγωγούς και βιομηχανίες για την παραγωγή των own label κωδικών.

Σχολιασμένα