Skip to main content

Ρομπότ «συζήτησε» με Βρετανούς βουλευτές για την τεχνητή νοημοσύνη

Τον τίτλο του πρώτου ρομπότ που εμφανίστηκε σε συνεδρίαση του βρετανικού κοινοβουλίου κατέκτησε ο Pepper, που μίλησε σε βουλευτές σχετικά με το μέλλον της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση.

Όπως αναφέρει το BBC, το ρομπότ κανονικά «εδρεύει» στο Middlesex University, δουλεύοντας με φοιτητές και εμφανιζόμενο σε εκδηλώσεις.

Οι Βρετανοί βουλευτές υποδέχτηκαν το ρομπότ με χαμόγελα, αν και οι ερωτήσεις και απαντήσεις είχαν κανονιστεί από πριν. Ωστόσο, η βουλευτής Λούσι Άλαν σχολίασε σχετικά πως ο Pepper ήταν «καλύτερος από κάποιους από τους υπουργούς που έχουν περάσει από μπροστά μας».

Η Επιτροπή Εκπαίδευσης της βρετανικής κυβέρνησης διερευνά την επίδραση που θα έχουν στον τομέα της παιδείας τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη και η ρομποτική.

Αφού συστήθηκε, ο Pepper είπε στους βουλευτές πως «τα ρομπότ θα έχουν σημαντικό ρόλο να παίξουν, αλλά πάντα θα χρειαζόμαστε τις “μαλακές” δεξιότητες που έχουν μόνο οι άνθρωποι, για να κατανοήσουμε και να αξιοποιήσουμε την τεχνολογία».

Ο Pepper χρησιμοποιείται από φοιτητές σε ένα εύρος project, που περιλαμβάνουν την παροχή βοήθειας σε παιδιά με ειδικές ανάγκες και σε ηλικιωμένους. Επίσης, παρίσταται σε εκδηλώσεις για επιστήμες, τεχνολογία, μηχανολογία και μαθηματικά.

Ρομπότ τέτοιου τύπου βρίσκονται σε έναν αριθμό σχολείων και πανεπιστημίων ανά τη Βρετανία. Το κόστος κυμαίνεται μεταξύ 10.000 και 12.000 λιρών, ενώ είναι σε θέση να αναγνωρίζει πρόσωπα και να κρατά οπτική επαφή.

Με την επιτροπή μίλησαν και άλλοι ειδικοί του χώρου, οι οποίοι τόνισαν πως το εκπαιδευτικό σύστημα πρέπει να αλλάξει δραστικά για να ανταποκριθεί στα δεδομένα της τεχνολογικής προόδου. Ο Μπράιαν Χόλιντεϊ, της Siemens Digital Factory, είπε ότι υπάρχει ανάγκη για μεγαλύτερη συνεργασία μεταξύ σχολείων και εταιρειών τεχνολογίας και πως οι εκπαιδευτικοί πρέπει να δώσουν έμφαση και στην «εφαρμοσμένη εκμάθηση» από τον χώρο της εργασίας. Επίσης, αμφισβήτησε τις μελέτες που υποστηρίζουν πως θα χαθούν θέσεις εργασίας λόγω της τεχνητής νοημοσύνης ή της αύξησης της χρήσης μηχανών.

Η καθηγήτρια Ρόουζ Λούκιν, του University College London, είπε πως η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να παίξει σημαντικό ρόλο στην αίθουσα, αναλαμβάνοντας βαρετές εργασίες όπως η συλλογή δεδομένων, ο σχεδιασμός μαθημάτων, οι αξιολογήσεις κ.ά. Ωστόσο, πρόσθεσε ότι «αν δεν το κάνουμε σωστά, περισσότερα από αυτά που θα έπρεπε να κάνουμε θα ανατεθούν σε μηχανές».