Skip to main content

Παιχνίδι χρησιμοποιεί αναγνώριση προσώπου για να ελέγχει την ηλικία των παικτών του

Τη χρήση τεχνολογίας αναγνώρισης προσώπου προκειμένου να διαπιστώνει την ηλικία των παικτών του δοκιμάζει ένα από τα πιο δημοφιλή βιντεοπαιχνίδια στην Κίνα, το Honour of Kings.

Σύμφωνα με το BBC, η εταιρεία Tencent ανακοίνωσε την εν λόγω κίνηση το Σαββατοκύριακο, αναφέροντας ότι σε πρώτη φάση η δοκιμή θα περιορίζεται σε «χιλιάδες» νέους παίκτες στο Πεκίνο και το Σενζέν.

Το συγκεκριμένο παιχνίδι έχει δεχτεί επικρίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εξαιτίας ισχυρισμών και καταγγελιών πως είναι ιδιαίτερα εθιστικό στα παιδιά. Ωστόσο, τίθεται το ερώτημα κατά πόσο θα έπρεπε να αυξηθεί όντως η κλίμακα της δοκιμής αυτής.

Το Honour of Kings είναι ένα παιχνίδι για φορητές συσκευές αρκετά παρόμοιο με το δημοφιλές League of Legents και φέρνει τους παίκτες αντιμέτωπους μεταξύ τους σε online μάχες σε έναν φανταστικό κόσμο.

Λόγω πιέσεων από τις αρμόδιες τοπικές αρχές, η Tencent επέβαλε περιορισμούς τον Ιούλιο του 2017, έτσι ώστε οι παίκτες κάτω των 12 ετών να μπορούν να παίζουν μόνο μία ώρα την ημέρα και οι 13-18 ετών μέχρι δύο ώρες. Τον προηγούμενο μήνα η εταιρεία εισήγαγε σύστημα εγγραφής με πραγματικό όνομα για να προτρέπει τους παίκτες να τηρούν τους κανόνες.

Το σύστημα αναγνώρισης προσώπου φαίνεται να εντάσσεται στο ίδιο πλαίσιο των προσπαθειών αποτροπής των χρηστών από το να προσπαθούν να παρακάμπτουν τα χρονικά αυτά όρια. Η Tencent ανακοίνωσε πως στις δοκιμές θα συμμετέχουν παίκτες που θα επιλεγούν τυχαία. Ωστόσο, δεν έκανε γνωστό τι τεχνολογία ακριβώς θα χρησιμοποιήσει ή πώς θα διασταυρώνει/επιβεβαιώνει την εγκυρότητα των ταυτοποιήσεων.

Γενικότερα, οι κινεζικές αρχές φαίνονται να επιδίδονται σε μια ευρύτερη προσπάθεια ελέγχου του video gaming, καθώς, πέρα από τους προβληματισμούς περί εθισμού, υπάρχουν ανησυχίες ότι ίσως να συνδέεται και με την αύξηση των επιπέδων μυωπίας.

Τον Αύγουστο το υπουργείο Παιδείας της χώρας ανακοίνωσε σχέδια ανάπτυξης του δικού του συστήματος περιορισμού ως προς την ηλικία, καθώς και περιορισμού του αριθμού των online παιχνιδιών που είναι διαθέσιμα.