Skip to main content

ChatGTP: Μπορεί να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να εντοπίζουν την αντιγραφή;

Από τότε που έγινε διαθέσιμο στα τέλη Νοεμβρίου, το ChatGPT έχει χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία πρωτότυπων δοκιμίων, ιστοριών και στίχων τραγουδιών.

Δύο μήνες αφότου η OpenAI «εκνεύρισε» ορισμένους εκπαιδευτικούς με τη δημόσια κυκλοφορία του ChatGPT, ενός chatbot τεχνητής νοημοσύνης που μπορεί να βοηθήσει μαθητές και επαγγελματίες να δημιουργήσουν συγκλονιστικά πειστικά δοκίμια, η εταιρεία παρουσιάζει ένα νέο εργαλείο για να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να προσαρμοστούν.

Η OpenAI ανακοίνωσε την Τρίτη μια νέα λειτουργία, που ονομάζεται «ταξινομητής κειμένου AI», η οποία επιτρέπει στους χρήστες να ελέγχουν αν ένα δοκίμιο γράφτηκε από άνθρωπο ή είναι δημιούργημα τεχνητής νοημοσύνης. Αλλά ακόμη και η OpenAI παραδέχεται ότι το ChatGPT είναι «ατελές».

Το εργαλείο, το οποίο λειτουργεί σε αγγλικό κείμενο που έχει δημιουργηθεί από τεχνητή νοημοσύνη, τροφοδοτείται από ένα σύστημα μηχανικής μάθησης που λαμβάνει μια εισαγωγή και την κατατάσσει σε διάφορες κατηγορίες. Στην προκειμένη περίπτωση, αφού επικολλήσετε ένα σώμα κειμένου, όπως μια σχολική έκθεση, στο νέο εργαλείο, θα δώσει ένα από τα πέντε πιθανά αποτελέσματα, που κυμαίνονται από το «πιθανότατα δημιουργήθηκε από την τεχνητή νοημοσύνη» έως το «πολύ απίθανο».

Ο Λάμα Άχμαντ, διευθυντής πολιτικής έρευνας στο OpenAI, δήλωσε στο CNN ότι οι εκπαιδευτικοί ζητούσαν μια τέτοια λειτουργία ChatGPT, αλλά προειδοποιεί ότι θα πρέπει να «ληφθεί με επιφύλαξη».

Πόσο διαδεδομένη είναι η χρήση αυτού του εργαλείου;

«Πραγματικά δεν συνιστούμε να λαμβάνουμε αυτό το εργαλείο μεμονωμένα, επειδή γνωρίζουμε ότι μπορεί να κάνει λάθος και θα κάνει λάθος κατά καιρούς – όπως και η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης για κάθε είδους σκοπούς αξιολόγησης», δήλωσε ο Άχμαντ.

Από τότε που έγινε διαθέσιμο στα τέλη Νοεμβρίου, το ChatGPT έχει χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία πρωτότυπων δοκιμίων, ιστοριών και στίχων τραγουδιών σε απάντηση στις προτροπές των χρηστών. Έχει συντάξει περιλήψεις ερευνητικών εργασιών που ξεγέλασαν ορισμένους επιστήμονες. Πρόσφατα μάλιστα πέρασε εξετάσεις νομικής σε τέσσερα μαθήματα στο Πανεπιστήμιο της Μινεσότα, μια άλλη εξέταση στη Σχολή Επιχειρήσεων Wharton του Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια και εξετάσεις για την απόκτηση ιατρικών αδειών στις ΗΠΑ.

Κατά τη διαδικασία αυτή, προκάλεσε συναγερμό σε ορισμένους εκπαιδευτικούς. Δημόσια σχολεία στη Νέα Υόρκη και το Σιάτλ έχουν ήδη απαγορεύσει σε μαθητές και εκπαιδευτικούς να χρησιμοποιούν το ChatGPT στα δίκτυα και τις συσκευές της περιοχής. Ορισμένοι εκπαιδευτικοί κινούνται τώρα με αξιοσημείωτη ταχύτητα για να επανεξετάσουν τις εργασίες τους ως απάντηση στο ChatGPT, ακόμη και αν παραμένει ασαφές πόσο διαδεδομένη είναι η χρήση του εργαλείου μεταξύ των μαθητών και πόσο επιβλαβές θα μπορούσε πραγματικά να είναι για τη μάθηση.

Αναξιόπιστο σε μικρής έκτασης κείμενα;

Το OpenAI προστίθεται τώρα σε έναν μικρό αλλά αυξανόμενο κατάλογο προσπαθειών που βοηθούν τους εκπαιδευτικούς να ανιχνεύσουν πότε ένα γραπτό έργο παράγεται από το ChatGPT. Ορισμένες εταιρείες, όπως η Turnitin, εργάζονται ενεργά σε εργαλεία ανίχνευσης λογοκλοπής ChatGPT που θα μπορούσαν να βοηθήσουν τους εκπαιδευτικούς να εντοπίσουν πότε οι εργασίες έχουν γραφτεί από το εργαλείο.

Επιπλέον, η εταιρεία δήλωσε ότι είναι αδύνατο να προσδιοριστεί αν ένα προβλέψιμο κείμενο – όπως μια λίστα με τους πρώτους 1.000 πρώτους αριθμούς – γράφτηκε από τεχνητή νοημοσύνη ή από άνθρωπο, επειδή η σωστή απάντηση είναι πάντα η ίδια, σύμφωνα με μια ανάρτηση στο ιστολόγιο της εταιρείας. Ο ταξινομητής είναι επίσης «πολύ αναξιόπιστος» σε σύντομα κείμενα κάτω των 1.000 χαρακτήρων.

Το OpenAI δήλωσε ότι ενθαρρύνει το ευρύ κοινό να μοιραστεί τα σχόλιά του σχετικά με τη λειτουργία ελέγχου AI. Ο Ahmad δήλωσε ότι η εταιρεία συνεχίζει να συνομιλεί με εκπαιδευτικούς της και με εκείνους που βρίσκονται σε κολεγιακό και όχι μόνο επίπεδο, όπως το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ και η Σχολή Σχεδιασμού του Στάνφορντ.

Η εταιρεία βλέπει το ρόλο της ως «εκπαιδευτή για τους εκπαιδευτικούς», σύμφωνα με τον Άχμαντ, με την έννοια ότι η OpenAI θέλει να τους κάνει να «γνωρίζουν καλύτερα τις τεχνολογίες και για τι μπορούν να χρησιμοποιηθούν και για τι δεν πρέπει να χρησιμοποιηθούν».

naftemporiki.gr με πληροφορίες από CNN