Γαλαξίες του «κοσμικού μεσημεριού» εντόπισε το James Webb

Άλλη μια εντυπωσιακή ανακάλυψη από το ισχυρότερο διαστημικό τηλεσκόπιο που αποκαλύπτει νέα στοιχεία για την εξέλιξη του Σύμπαντος.

Το James Webb συνεχίζει να κοιτάζει με το… διαπεραστικό του βλέμμα τόσο τη διαστημική γειτονιά μας όσο και τις πιο απομακρυσμένες περιοχές του Σύμπαντος αποκαλύπτοντας στοιχεία που φωτίζουν την εξέλιξη του.

Το τελευταίο εύρημα του πανίσχυρου τηλεσκοπίου είναι τρεις σπειροειδείς γαλαξίες που δημιουργήθηκαν την αποκαλούμενη εποχή του «κοσμικού μεσημεριού» του Σύμπαντος. Πρόκειται για μια περίοδο πριν από 8-10 δισ. έτη όταν οι γαλαξίες που υπήρχαν στο Σύμπαν διέθεταν τα μισά από τα άστρα που διαθέτουν σήμερα και η μελέτη τους θα βοηθήσει στην καλύτερη κατανόηση του κοσμικού περιβάλλοντος εκείνη την περίοδο καθώς και την εξέλιξη των γαλαξιών. Οι τρεις γαλαξίες βρίσκονται στο γαλαξιακό σμήνος SMACS 0723 που έχει βάλει στο στόχαστρο του το James Webb τους τελευταίους μήνες.

Επιπλέον ένας από τους τρεις γαλαξίες διαπιστώθηκε ότι ανήκει στη κατηγορία των αποκαλούμενων παθητικών γαλαξιών στους οποίους διακόπτεται από νωρίς η παραγωγή νέων άστρων και μέχρι σήμερα πιστευόταν ότι αυτοί οι γαλαξίες είναι σπάνιοι στο Σύμπαν και σε κάθε περίπτωση δεν υπήρχαν στις αρχικές περιόδους της ύπαρξης του. Όμως ο εντοπισμός του συγκεκριμένου γαλαξία στο χωροχρονικό σημείο που βρίσκεται δημιουργεί υποψίες ότι οι παθητικοί γαλαξίες είναι τελικά διάσπαρτοι στο Σύμπαν και είχαν κάνει την εμφάνιση τους αρκετά νωρίς.