Skip to main content

Έτοιμη να μπει στις κουζίνες η δεύτερη γενιά των ρομπο-σεφ (βίντεο)

Η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας στον τομέα της ρομποτικής οδήγησε τα τελευταία χρόνια στη δημιουργία εκτός των άλλων και διαφόρων ειδών ρομποτικών συστημάτων που προσφέρουν υπηρεσίες στον χώρο της εστίασης. Ρομπότ σερβιτόροι, ρομποτικά μηχανήματα που φτιάχνουν γεύματα (κυρίως σαλάτες) σύμφωνα με τις επιθυμίες του πελάτη, ρομποτικοί μπαρίστες αλλά και ρομποτικοί μάγειρες, ρομποτικοί ψήστες κ.α. έχουν κάνει την εμφάνιση τους σε διάφορα εστιατόρια και καταστήματα εστίασης σε όλο τον κόσμο.

Μια από τις πρωτοπόρες εταιρείες αυτού του τομέα είναι η αμερικανική Miso Robotics η οποία έχει δημιουργήσει το Flippy και το Chippy. To Flippy μπορεί να ψήσει 300 μπέργκερς την ώρα και να φτιάχνει στην φριτέζα τηγανιτές πατάτες. Το Chippy μπορεί να φτιάχνει τσιπ τορτίγιας. Χρειάστηκαν έξι χρόνια προσπαθειών για να κατασκευαστούν τα δύο ρομπότ που αξιοποιούν τις κάμερες και την τεχνητή νοημοσύνη τους για να εκτελέσουν τα μαγειρικά τους καθήκοντα. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι δημιούργησε τις νέα αναβαθμισμένα μοντέλα των δύο ρομπότ και την σύναψη συμφωνιών με διάφορα εστιατόρια και αλυσίδες καταστημάτων εστίασης στις ΗΠΑ που αποφάσισαν να βάλουν στις κουζίνες τους αυτά τα ρομπότ.

Προς το παρόν η Miso Robotics δεν πουλά τα ρομπότ της αλλά τα νοικιάζει σε μια τιμή τριών χιλιάδων δολαρίων τον μήνα. Η βιομηχανία της εστίασης στις ΗΠΑ αλλά και σε πολλές αναπτυγμένες χώρες όπως η Ιαπωνία αντιμετωπίζει τα τελευταία χρόνια τεράστια προβλήματα εύρεσης εργατικού δυναμικού. Οι χαμηλές απολαβές και οι κακές συνθήκες εργασίας λειτουργούν αποτρεπτικά είτε για τους επαγγελματίες του χώρου είτε για άτομα συνήθως νεαρής ηλικίας που αποφάσιζαν να εργαστούν στην εστίαση για να έχουν κάποιο εισόδημα είτε μέχρι να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους είτε να βρουν κάποια δουλειά της αρεσκείας τους. Η λύση της χρήσης των ρομπότ έχει για τους εργοδότες στον τομέα της εστίασης (αλλά και γενικότερα) και τα πλεονεκτήματα ότι εργάζονται ακατάπαυστα χωρίς να κάνουν διάλειμμα, να εκδηλώνουν παράπονα ή να έχουν κάποιο αίτημα.

Η Εθνική Ένωση Εστιατορίων των ΗΠΑ ανακοίνωσε ότι το 65% των ιδιοκτητών καταστημάτων εστίασης αναφέρει ως πρώτο πρόβλημα που αντιμετωπίζει πλέον την ανεύρεση προσωπικού. Μεγάλες αλυσίδες εστίασης όπως τα McDonald’s, τα Burger King και τα Starbucks έχουν αρχίσει να ενσωματώνουν κάθε είδους ρομποτικά ή άλλα συστήματα και τεχνολογίες όπου οι πελάτες εξυπηρετούνται χωρίς να έρχονται σε επαφή με υπαλληλικό προσωπικό. 

Naftemporiki.gr