Skip to main content

Το πρώτο ηλεκτροκίνητο όχημα για την εξερεύνηση της Ανταρκτικής

Παρουσίαση του VENTURI Antarctica, του πρώτου ηλεκτρικού οχήματος για την εξερεύνηση των πόλων, έγινε στις 30 Νοεμβρίου στο παλάτι του πρίγκιπα του Μονακό.

Σύμφωνα με την κατασκευάστρια, VENTURI Automobiles, πρόκειται για ένα εγχείρημα με σκοπό την παροχή στην επιστημονική κοινότητα ενός μέσου μεταφοράς μηδενικών ρύπων, που θα μπορεί να λειτουργεί υπό ακραίες συνθήκες, όπως το «εχθρικό» έδαφος και οι θερμοκρασίες μέχρι και -50 βαθμών Κελσίου.

Όπως σημειώνουν οι δημιουργοί του, οι πολικές περιοχές είναι οι πρώτες που βιώνουν τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και μεταξύ των πρώτων που βιώνουν τις αρνητικές συνέπειες, όπως η μόλυνση, η εξαφάνιση ειδών κ.ά. Σε αυτό το πλαίσιο, το Prince Albert II Foundation «εργάζεται για να διασφαλίσει πως στο μέλλον αυτές οι περιοχές θα καλύπτονται από διεθνείς συμφωνίες, όπου η προστασία του περιβάλλοντος θα αποτελεί προτεραιότητα».

Το πρωτότυπο του οχήματος αναπτύχθηκε το 2013-2015, ειδικά για την Ανταρκτική, και δοκιμάστηκε σε πρώτη φάση σε ψυχρή περιοχή της Ευρώπης. Τα δεδομένα από την πρώτη αυτή έκδοση του οχήματος, καθώς και η τεχνολογία που έχει αναπτυχθεί από την εταιρεία για αγωνιστικά οχήματα, οδήγησαν στη δημιουργία μιας δεύτερη έκδοσης, με τεχνολογία μπαταρίας που επιτρέπει καλύτερες επιδόσεις και γενικότερα βελτιωμένη αποδοτικότητα. Το ερπυστριοφόρο αυτό όχημα έχει βάρος δύο τόνους και είναι σχεδιασμένο για να επιχειρεί υπό τις συνθήκες της Ανταρκτικής, ενώ είναι ικανό να μεταφέρει τρία άτομα, μαζί με αποσκευές και εξοπλισμό. Η εμβέλειά του είναι 45 χλμ και η ταχύτητά του υπό ρεαλιστικές συνθήκες φτάνει τα 20 χλμ/ ώρα.

Το Antarctica θα χρησιμοποιηθεί το 2019 σε μια αποστολή στον Καναδά, υπό την ονομασία «Back to Telegraph Creek», με πλήρωμα τον πρίγκιπα Αλβέρτο τον 2ο του Μονακό, τον Ξαβιέ Σεβρίν, πρόεδρο της VENTURI North America, και τον Καναδό αστροναύτη Κρις Χάντφιλντ. Μετά την αποστολή, θα αποσταλεί στην Ανταρκτική για να αξιολογηθεί για ποιες αποστολές είναι κατάλληλο, με την εταιρεία να μην αποκλείει το ενδεχόμενο δημιουργίας νέων εκδόσεων του οχήματος, για άλλες χρήσεις.