Skip to main content

Η UEFA στοχεύει σε 2 δισεκατομμύρια για τα τηλεοπτικά δικαιώματα στις ΗΠΑ

του Παναγιώτη Κουμάνταρου

Το ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο αναζητά πόρους, στοχεύοντας σε μια προσοδοφόρα συμφωνία με τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής.

Η UEFA αποφάσισε να πραγματοποιήσει προσκλήσεις υποβολής προσφορών για τον επόμενο γύρο τηλεοπτικών δικαιωμάτων στις διασυλλογικές διοργανώσεις της και οι προσφορές αναμένεται να ξεπεράσουν τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια (2 δισεκατομμύρια ευρώ σε τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες) για ένα εξαετές συμβόλαιο, υπερδιπλάσιο από αυτό που επιτυγχάνει η UEFA κάθε χρόνο με τρέχουσες προσφορές.

Οι ενδιαφερόμενοι σύλλογοι έχουν κληθεί να υποβάλουν προσφορές για το UEFA Champions League, το Europa League και το Conference League. Η προθεσμία υποβολής προσφορών είναι η 15η Αυγούστου.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει το Bloomberg, έχουν ήδη γίνει προκαταρκτικές συζητήσεις με NBC, ESPN, CBS και άλλους κολοσσούς όπως η Amazon, η Apple, η Fox, η Warner Bros. Discovery, η Univision και η DAZN, η οποία στην Ιταλία λειτουργεί ως βασικός παίκτης της Serie A.

Η Paramount και η Univision κατέχουν επί του παρόντος τα δικαιώματα των ΗΠΑ στο Champions League. Οι δύο ραδιοτηλεοπτικοί φορείς πληρώνουν περίπου 145 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο μαζί. Η UEFA έχει κάνει αρκετές αλλαγές για να κάνει τα δικαιώματά της πιο ελκυστικά για τα μέσα ενημέρωσης.

Ο αριθμός των ομάδων θα αυξηθεί από 32 σε 36 από το 2024. Για πρώτη φορά, οι ραδιοτηλεοπτικοί φορείς μπορούν να υποβάλουν προσφορά για δικαιώματα έως και έξι χρόνια, από το 2024 έως το 2030, λαμβάνοντας έτσι περισσότερο χρόνο να αυξήσουν τις δυνατότητες μάρκετινγκ και την παραγωγή τους.

Αγώνες προστέθηκαν επίσης τον Ιανουάριο, κάτι που θα μπορούσε να βοηθήσει τις υπηρεσίες ροής, οι οποίες διαφορετικά θα κινδύνευαν να δουν μείωση των συνδρομητών όταν το τουρνουά διακοπεί εκείνο τον μήνα.

Τη διαδικασία υποβολής προσφορών διαχειρίζεται η Relevent Sports Group, στην οποία συνιδρυτής είναι ο ιδιοκτήτης των Μαϊάμι Ντόλφινς, Στίβεν Ρος.

Τον Φεβρουάριο, η Relevent απόκτησε τα δικαιώματα για διαμεσολάβηση συμφωνιών μέσων των ΗΠΑ υπερισχύοντας άλλων πρακτορείων όπως το Endeavor’s Octagon και το IMG, καθώς υποσχέθηκε να πουλήσει τα τηλεοπτικά δικαιώματα για τουλάχιστον 250 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο.