Skip to main content

Οι βασικοί πυλώνες μεταρρυθμίσεων στην Παιδεία στο επίκεντρο της συνάντησης Κεραμέως- Βεστάγκερ

Οι στρατηγικοί μεταρρυθμιστικοί άξονες καθώς και ο ψηφιακός μετασχηματισμός της εκπαίδευσης βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνάντησης  της υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως με την αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αρμόδια για τον Ανταγωνισμό και την Ψηφιακή Πολιτική, Μαργκρέτε Βεστάγκερ.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η υπουργός επεσήμανε στην αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής τους πέντε βασικούς πυλώνες των μεταρρυθμίσεων που συντελούνται στην Παιδεία και αφορούν: α) Αναβάθμιση ήπιων και ψηφιακών δεξιοτήτων, β) Συμπερίληψη, γ) Αυτονομία και Αξιολόγηση, δ) Σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας, καθώς και ε) Ενίσχυση της εξωστρέφειας και της διεθνοποίησης του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Αναφερόμενη στον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης, η Νίκη Κεραμέως  ανέλυσε στην κ. Βεστάγκερ τους τρεις άξονες των μεταρρυθμίσεων που στοχεύουν στην: 

α) ενίσχυση του ψηφιακού εξοπλισμού σχολείων και μαθητών καθώς και ενίσχυση των δικτύων (π.χ. ενίσχυση φορητών συσκευών σχολείων από 4.500 σε άνω των 90.000, 112 εκατ. ευρώ για την ενίσχυση τεχνολογικού εξοπλισμού έως 560.000 νέων μέσω συστήματος voucher, αναβάθμιση συνδέσεων ίντερνετ και οπτικών ινών ήδη σε πάνω από 7000 σχολεία), 

β) καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων (π.χ. μέσω της ενίσχυσης του μαθήματος της πληροφορικής, της εισαγωγής των εργαστηρίων δεξιοτήτων που περιλαμβάνουν και τη ρομποτική και τις νέες τεχνολογίες, των νέων προγραμμάτων σπουδών τα οποία δίνουν μεγάλη έμφαση στο ψηφιακό περιεχόμενο και τις ψηφιακές πηγές, των επιμορφωτικών δράσεων για τους εκπαιδευτικούς μας σε ψηφιακά εργαλεία και ψηφιακές δεξιότητες), και 

γ) στην ψηφιοποίηση των διαδικασιών (π.χ. ηλεκτρονικές εγγραφές στα νηπιαγωγεία, ηλεκτρονική ανάληψη υπηρεσίας για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς μας, ηλεκτρονικά πτυχία στα Πανεπιστήμια). 

«Αξιοποιώντας το ψηφιακό άλμα που συντελέστηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, συνεχίζουμε τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης. Κεφαλαιοποιούμε την εμπειρία της πανδημίας και χτίζουμε μέρα με τη μέρα το αναβαθμισμένο σχολείο των πολλαπλών γνώσεων, των δεξιοτήτων, των προοπτικών και των ίσων ευκαιριών. Τίποτε από αυτά δεν θα μπορούσε να είχε πραγματοποιηθεί χωρίς τις άοκνες προσπάθειες των μαθητών μας και των οικογενειών τους, των εκπαιδευτικών μας, των στελεχών μας, τους οποίους ευχαριστούμε θερμά και συγχαίρουμε», σημείωσε η υπουργός.