Skip to main content

Ν. Κεραμέως: Θέλουμε ένα σχολείο πιο ουσιαστικό, πιο δημιουργικό

Βασική στόχευση των κυβερνητικών παρεμβάσεων στην Παιδεία είναι ένα σχολείο πιο ουσιαστικό, πιο δημιουργικό, πιο ποιοτικό και ανοιχτό, υψηλότερων προσδοκιών και απαιτήσεων, που θα ανταποκρίνεται στην ανάγκη για πιο σφαιρική μόρφωση, είπε στη Βουλή η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως, στην αρχική τοποθέτησή της επί του νομοσχεδίου για την αναβάθμιση του σχολείου.

«Στοχεύουμε σε μια δημιουργική διαχείριση και αξιοποίηση των παρεχόμενων γνώσεων και τη διαρκή αυτοβελτίωση, σε ένα σχολείο της εγρήγορσης, της επίτευξης των μαθησιακών στόχων, σε ένα καλύτερο και ασφαλέστερο σχολικό περιβάλλον» πρόσθεσε η υπουργός.

Η κ. Κεραμέως προανήγγειλε νέα νομοθετική πρωτοβουλία για την επαγγελματική εκπαίδευση και σημείωσε πως η κυβέρνηση επενδύει σε ένα σύγχρονο σχολείο, παρέχοντας περισσότερα και καλύτερα εφόδια, οικοδομεί μια κοινωνία πιο δυναμική και συμπεριληπτική, με ισότητα ευκαιριών και χωρίς αποκλεισμούς, «διότι η παιδεία είναι ο καλύτερος μηχανισμός κοινωνικής κινητικότητας».

Σύμφωνα με την υπουργό, η Ελλάδα, δυστυχώς, παρουσιάζει σημαντική υστέρηση των μαθητών της, όπως φάνηκε και από τον διεθνή διαγωνισμό του προγράμματος Πίζα, το 2018: Οι Έλληνες μαθητές κατετάγησαν κάτω από τον μέσο όρο ανάμεσα σε 78 χώρες, σε τρεις δεξιότητες, την κατανόηση κειμένου, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες, και μάλιστα, «χαμηλότερα» από τον διαγωνισμό του 2015.

Παράλληλα, επισήμανε τα συνεχιζόμενα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού, αναφέροντας ως παράδειγμα την πρόσφατη εισαγωγή μαθητή σε νοσοκομείο μετά από ξυλοδαρμό συμμαθητών του, αλλά και την καθύβριση καθηγήτριας σε ΕΠΑΛ.

Στην ομιλία της η κ. Κεραμέως επικεντρώθηκε, μεταξύ άλλων, στην εισαγωγή των αγγλικών στην προσχολική εκπαίδευση και στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Όπως επανέλαβε, η προσέγγιση των νηπίων στα αγγλικά θα γίνεται μέσω δραστηριοτήτων, ενώ στην εκτίμηση βουλευτή της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι η ρύθμιση ακολουθεί επιταγή αμερικανικών πανεπιστημίων, είπε ότι «στις θεωρίες συνωμοσίας, εμείς απαντάμε με έρευνες και στοιχεία… Έναν στόχο υπηρετούμε, το πώς θα δώσουμε καλύτερα εφόδια στα παιδιά μας» είπε η κ. Κεραμέως. Όσο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, είπε ότι θα προχωρήσει, μετά από εκτενή διαβούλευση με όλους τους φορείς.