Skip to main content

Δίκη για Μάτι: Ενοχή Φωστιέρη, Τερζούδη, Ματθαιόπουλου της Πυροσβεστικής προτείνει ο εισαγγελέας

Ο εισαγγελέας αναφέρθηκε στην έλλειψη συντονισμού  που όπως είπε δεν διαπιστώνεται μόνο μεταξύ της Πυροσβεστικής με άλλους φορείς, αλλά και μεταξύ των υπηρεσιών του Σώματος

Παραλείψεις και λάθη κατά την πυρκαγιά στο Μάτι εντόπισε ο εισαγγελέας της έδρας, ο οποίος ζήτησε από το δικαστήριο να κηρυχθεί ένοχος ο τότε υπαρχηγός του πυροσβεστικού σώματος Βασίλης Ματθαιόπουλος διότι δεν κινητοποίησε τα πλοιάρια της πυροσβεστικής με αποτέλεσμα να πνιγούν 9 άνθρωποι, ενώ ζήτησε την ενοχή και του τότε αρχηγού του πυροσβεστικού σώματος Σωτήρη Τερζουδη και του πρώην διοικητή ΕΣΚΕ Ιωάννη Φωστιέρη  για το σκέλος που αφορά στην αξιοποίηση των εναέριων μέσων.

«Αποδεικνύεται ότι όταν στις 19.00 ήρθε η πληροφορία για ανθρώπους στη θάλασσα, δε δόθηκε εντολή από τον Βασίλη Ματθαιόπουλο για να σπεύσουν πλοιάρια της πυροσβεστικής, τα οποία αποδείχτηκε πως ήταν μάχιμα και έτοιμα να συνδράμουν. Υπήρξαν πολλοί άνθρωποι που αναζήτησαν καταφύγιο στη θάλασσα από τη φωτιά, υπήρξαν άνθρωποι που πνίγηκαν και υπήρξαν και άνθρωποι που περισυνελέγησαν πολλές ώρες μετά. Το ΕΣΚΕ γνώριζε την ύπαρξη ανθρώπων στη θάλασσα, τα πλοία ήταν διαθέσιμα και επανδρωμένα» είπε ο εισαγγελέας και πρόσθεσε:

«Η  μη κινητοποίηση συνέβαλε στην πρόκληση των θανάτων των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους στη θάλασσα. Ως παράλειψη θα πρέπει να καταλογιστεί στον Βασίλη Ματθαιόπουλο και θα ζητήσω την ενοχή του για το σκέλος αυτό της κατηγορίας, ενώ θα ζητήσω να κηρυχθούν αθώοι οι Τερζούδης και Φωστιέρης».

Εισαγγελέας: Η πυρκαγιά στο Μάτι ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη τραγωδία σε παγκόσμιο επίπεδο

Έλλειψη συντονισμού

Ο εισαγγελέας αναφέρθηκε στην έλλειψη συντονισμού  που όπως είπε δεν διαπιστώνεται μόνο μεταξύ της Πυροσβεστικής με άλλους φορείς, αλλά και μεταξύ των υπηρεσιών του Σώματος.

«Υπήρξε μία καταγεγραμμένη έλλειψη συντονισμού και επικοινωνίας εντός της Πυροσβεστικής. Ακούσαμε ότι οχήματα έφθασαν στο σημείο της φωτιάς και δεν ενημέρωναν καν ότι έφθασαν, οχήματα πήγαιναν σε λάθος σημείο ή οχήματα και πυροσβέστες πήγαιναν και επιχειρούσαν κατα το δοκούν. Κατά συνέπεια το πρόβλημα ήταν διττό. Αφορούσε στα ούτως ή άλλως λίγα μέσα προς διάθεση, αλλά και στην μη αποτελεσματική αξιοποίηση των μέσων στα σημεία που περισσότερο χρειάζονταν”, είπε ο  εισαγγελικός λειτουργός, ο οποίος συνεχίζει την αγόρευσή του.