Skip to main content

«Κάθε μέρα γενοκτονία στην άσφαλτο»: Τα τροχαία σε Βριλήσσια και Θεσσαλονίκη και οι σοκαριστικοί αριθμοί για το 2023

Βαρύς ο φόρος αίματος στην άσφαλτο - 518 νεκροί το πρώτο 10μηνο του έτους - Οι αιτίες των δυστυχημάτων

Η 26η Δεκεμβρίου ξημέρωσε με ακόμη μία τραγική είδηση για τον θάνατο ενός 24χρονου συμπολίτη μας, σε τροχαίο δυστύχημα στην Επανομή της Θεσσαλονίκης.

Το αυτοκίνητο που οδηγούσε εξετράπη της πορείας του και προσέκρουσε σε τσιμεντένιο τοιχίο, με αποτέλεσμα να βρει ακαριαία τον θάνατο.  Είχε προηγηθεί ανήμερα τα Χριστούγεννα, τα ξημερώματα της 25ης Δεκεμβρίου, το θανατηφόρο τροχαίο στα Βριλήσσια, με θύματα δύο παιδιά, μόλις 17 και 18 ετών.

Την Κυριακή, 24 Δεκεμβρίου, έχασε τη ζωή της σε τροχαίο μία 19χρονη στον Έβρο. Δύο ημέρες νωρίτερα ένας 27χρονος μοτοσυκλετιστής έπεφτε νεκρός στο Ίλιον.  Η μαύρη λίστα των θυμάτων δεν έχει τέλος.

Σε καθημερινή σχεδόν βάση θρηνούμε νεκρούς και σοβαρά τραυματίες – στην πλειονότητά τους νέους – σε τροχαία δυστυχήματα. Ένας «πόλεμος» μοιάζει να βρίσκεται σε εξέλιξη και η άσφαλτος βάφεται με αίμα από υπερβολική ταχύτητα, κατανάλωση αλκοόλ, παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη, αλλά και χρήση κινητού.

Μόνο στο 10μηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2023 μετρήσαμε 518 νεκρούς σε 492 τροχαία δυστυχήματα. 

Μιλώντας στην ΕΡΤ η δικηγόρος Εβίτα Βαρελά, έκανε λόγο για τη μάστιγα της εποχής.  «Αποτελεί πρώτη αιτία θανάτου στους νέους. Οφείλω να πω ότι η κύρια αιτία για μένα παραμένει η ατιμωρησία» ανέφερε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας πως τα πρόστιμα είναι πολύ χαμηλά. Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε και στο γεγονός ότι η μεγάλη πλειονότητα των επιβατών στα πίσω καθίσματα δεν φορούν ζώνη.

«Οι αριθμοί είναι σοκαριστικοί. Βιώνουμε κάθε μέρα μια γενοκτονία στην άσφαλτο. Αυτή γίνεται και μέσα στις μεγάλες πόλεις και ακόμη περισσότερο στις εορταστικές ημέρες. Είδαμε το τελευταίο 24ωρο δύο νεκρούς και δύο ακρωτηριασμένους οδηγούς» ανέφερε ο Νίκος Ρήγας, αντιπρόεδρος Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων, τονίζοντας ότι είναι πολυεπίπεδο το πρόβλημα. Ένα πολύ σημαντικό κομμάτι, όπως είπε, είναι να αναπτύξουμε την οδική παιδεία – ήδη από τα δημοτικά σχολεία. Πρόσθεσε επίσης ότι θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ως ποινικό αδίκημα τα τροχαία.