Skip to main content

Διαγωνισμός PISA: Γιατί ήταν χαμηλές οι επιδόσεις σε Ελλάδα και Κύπρο

Ο Ανδρέας Δημητρίου, πρόεδρος Κυπριακής Ακαδημίας Επιστημών, Γραμμάτων και Τεχνών, στο κανάλι της Ναυτεμπορικής

Χαμηλές ήταν οι επιδόσεις σε Ελλάδα και Κύπρο στον ευρωπαϊκό μαθηματικό διαγωνισμό PISA.

Μιλώντας στο κανάλι της Ναυτεμπορικής και την εκπομπή «Rush Hour» με τη Νικόλ Λειβαδάρη, ο Ανδρέας Δημητρίου, πρόεδρος της Κυπριακής Ακαδημίας Επιστημών, Γραμμάτων και Τεχνών, ανέφερε πως «θεωρώ ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι κατά ένα μέρος προσανατολισμένο προς την διαχείριση προβλημάτων σαν αυτά που δίνονται στον διαγωνισμό της PISA, τα προβλήματα που δίνονται σε αυτόν τον διαγωνισμό έχουν έναν βασικό στόχο, να διαγνώσουν πόσο έτοιμοι είναι οι μαθητές κατά την αποφοίτηση τους από το Γυμνάσιο να μεταφέρουν την γνώση που έχουν πάρει στα μαθηματικά, τις επιστήμες και στην κατανόηση κειμένου από το περιεχόμενο στο οποίο έχουν μάθει, σε καινούργιο πλαίσιο». «Δεν αρκεί να ξέρεις καλά την θεωρία ή να ξέρεις να λύνεις το πρόβλημα στα μαθηματικά» πρόσθεσε.

Ο κ. Δημητρίου σχολίασε πως «το εκπαιδευτικό μας σύστημα δεν προετοιμάζει καλά τους μαθητές σε αυτό το πράγμα, κατά ένα μέρος τους προετοιμάζει, για αυτό και οι επιδόσεις μας είναι αρκετά κάτω από τον μέσο όρο». Όπως τόνισε, «είναι δύο οι κύριες αιτίες, η μια έχει να κάνει με το πρόγραμμα το αναλυτικό, την ύλη διδασκαλίας και τις μεθόδους διδασκαλίας και το άλλο έχει να κάνει με τους εκπαιδευτικούς».

Ο πρόεδρος της Κυπριακής Ακαδημίας Επιστημών, Γραμμάτων και Τεχνών εξήγησε πως «η εστίαση του συστήματος στις Πανελλήνιες εξετάσεις δεν βοηθάει πολύ γιατί δεν δίνει τη δυνατότητα να πρωτοτυπήσεις στην διαχείριση των θεμάτων». «Το ελληνικό σύστημα δεν εκπαιδεύει εκπαιδευτικούς για την μέση εκπαίδευση» τόνισε επίσης.