Skip to main content

«Θεματοφύλακες του Συντάγματος»: Καταδικάστηκαν οι έντεκα που κράτησαν όμηρο τον γυμνασιάρχη στην Πιερία

Εισαγγελέας: Εκτός από γραφικοί είναι και επικίνδυνοι

Ποινές φυλάκισης από 4,5 έτη έως 5 έτη και 7 μήνες επέβαλε το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Θεσσαλονίκης στους 11 κατηγορούμενους, μέλη της αυτοαποκαλούμενης ομάδας «Θεματοφύλακες του Συντάγματος», που τον Δεκέμβριο του 2021 είχαν «συλλάβει» γυμνασιάρχη στο Αιγίνιο Πιερίας και τον μετέφεραν με χειροπέδες σε αστυνομικό τμήμα, καθώς διαφωνούσαν με τα μέτρα που εφάρμοζε στο σχολείο για την αποφυγή εξάπλωσης του κορωνοϊού.

Kάνοντας δεκτή την εισαγγελική πρόταση, το δικαστήριο τούς έκρινε ένοχους για παράνομη κατακράτηση από κοινού (πλημμέλημα), κατά μετατροπή του κατηγορητηρίου από αρπαγή (κακούργημα), όπως επίσης για τα πλημμελήματα της διατάραξης λειτουργίας δημόσιας υπηρεσίας και της παραβίασης των μέτρων για την αποφυγή μετάδοσης μολυσματικών ασθενειών. Επίσης, δύο εξ αυτών κρίθηκαν, επιπλέον, ένοχοι για όλως ελαφρά σωματική βλάβη και μία κατηγορούμενη για παραβίαση προσωπικών δεδομένων (λόγω βιντεοσκόπησης, με κινητό τηλέφωνο, της πράξης).

Αποφυλακίζονται οι δύο από τους τρεις

Στη συντριπτική τους πλειονότητα έλαβαν το ελαφρυντικό του σύννομου βίου, ενώ αποφασίστηκε η έφεσή τους να έχει ανασταλτικό αποτέλεσμα. Η απόφαση οδηγεί εκτός φυλακής τους δύο από τους τρεις προσωρινά κρατούμενους. Σε καθεστώς κράτησης παραμένει ο κατηγορούμενος που καταδικάστηκε με την ποινή των 5 ετών και 7 μηνών, καθώς εκτίει ποινή για άλλη υπόθεση (ο μοναδικός που δεν πήρε ελαφρυντικό).

Την ενοχή τους είχε ζητήσει και ο εισαγγελέας της έδρας που – μεταξύ άλλων – στην πρότασή του ανέφερε ότι «εκτός από γραφικοί είναι και επικίνδυνοι». Ο γυμνασιάρχης υπέστη «εξευτελισμό», ήταν «όμηρος» στο αυτοκίνητο, καθώς βρέθηκε «υπό την αυθαίρετη εξουσία των κατηγορουμένων», ανέφερε ο εισαγγελέας, κάνοντας λόγο για «παράνοια» και «γραφικότητα».

Οι κατηγορούμενοι στις απολογίες τους είχαν αποδεχθεί πως ήταν παρόντες στο περιστατικό, αλλά αρνήθηκαν τις πράξεις που τους αποδίδονται, δίνοντας τη δική τους εκδοχή για τον λόγο της παρουσίας τους στο σχολείο.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ