Υπερψηφίστηκε από την ολομέλεια της Βουλής ο νέος Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Επί της αρχής του σχετικού νομοσχεδίου του υπουργείου Εσωτερικών, υπέρ τάχθηκε το κυβερνών κόμμα της ΝΔ και «κατά» τα κόμματα της αντιπολίτευσης.
Νέο σύστημα είσπραξης δημοτικών τελών
Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Εσωτερικών, από 1η Ιανουαρίου 2028 τα δημοτικά τέλη θα πάψουν να εισπράττονται μέσω των λογαριασμών ρεύματος και θα αποσυνδεθούν πλήρως από τη ΔΕΗ και τους παρόχους ενέργειας.
Σύμφωνα με τον υπουργό, το νέο σύστημα θα προβλέπει την αποστολή ενός ετήσιου λογαριασμού στους πολίτες, ο οποίος θα εκδίδεται κάθε Ιανουάριο και θα αναγράφει το συνολικό ποσό των δημοτικών τελών.
Το ποσό θα μπορεί να εξοφλείται σε 12 μηνιαίες δόσεις, ενώ θα προβλέπεται έκπτωση για εφάπαξ πληρωμή. Για την εφαρμογή του μέτρου απαιτείται Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο θα εκδοθεί το επόμενο διάστημα.
Μόνο ένας γύρος για την εκλογή δημάρχων
Ωστόσο, η συζήτηση στη Βουλή εξελίχθηκε σε σφοδρή πολιτική αντιπαράθεση. Η αντιπολίτευση άσκησε έντονη κριτική τόσο στην αλλαγή του εκλογικού συστήματος για την ανάδειξη δημάρχων όσο και στο ζήτημα της οικονομικής αυτοτέλειας των ΟΤΑ.
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Νίκος Ανδρουλάκης, κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «αποδυναμώνει τη δημοκρατική νομιμοποίηση» και δεσμεύτηκε πως, εφόσον μεσολαβήσουν εθνικές εκλογές και το ΠΑΣΟΚ αναλάβει τη διακυβέρνηση, «ο νέος εκλογικός νόμος δεν θα εφαρμοστεί».
Από την πλευρά της κυβέρνησης, ο υπουργός απάντησε ότι το προηγούμενο σύστημα είχε εξαντλήσει τα όριά του, με χαμηλή συμμετοχή στον δεύτερο γύρο και καθυστερήσεις στην έκδοση αποτελεσμάτων, υποστηρίζοντας ότι η νέα διαδικασία είναι πιο καθαρή, πιο γρήγορη και πιο λειτουργική.
Η αντιπαράθεση συνεχίστηκε και από τα κόμματα της ελάσσονος αντιπολίτευσης, τα οποία κατήγγειλαν ότι ο νέος Κώδικας περιορίζει τον ρόλο των δημοτικών συμβουλίων και ενισχύει υπέρμετρα τις εξουσίες των δημάρχων.
Θ. Λιβάνιος: Αρχίζει από αύριο ένας άλλος κύκλος
Όπως σημείωσε κατά το κλείσιμο της συζήτησης, ο υπουργός Εσωτερικών, Θ. Λιβάνιος, μετά τον κύκλο της νομοθέτησης, αρχίζει από αύριο ένας άλλος κύκλος: αυτός της εφαρμογής.
Σύμφωνα με τον κ. Λιβάνιο, «θα φτιαχτεί ένα ειδικό ‘μίνι σάιτ’ μέσα στο υπουργείο Εσωτερικών, που θα έχει την ‘ανά πάσα στιγμή’ επικαιροποιημένη μορφή των διατάξεων που ισχύουν, όλο το συνοδευτικό υλικό, όλες τις ερωτήσεις, τους ‘οδικούς χάρτες’, για να μπορούν οι δημοτικές αρχές να βασιστούν και να προχωρήσουν».
Σημείωσε επίσης, πως αφού δημιουργήσαμε τα θεμέλια της αυτοδιοίκησης, και αφού έχουμε ένα σύγχρονο νομοθετικό πλαίσιο, θα πρέπει να ξεκινήσει και ένας διάλογος για την ανακατανομή των αρμοδιοτήτων, οι οποίες θα μπορούν να μεταφέρονται με τους αναγκαίους πόρους, τις υποδομές, και το ανθρώπινο δυναμικό.
Τέλος, και σχολιάζοντας την πρόταση του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Νίκου Ανδρουλάκη για την «πιλοτική απόδοση» του ΕΝΦΙΑ στην αυτοδιοίκηση, ο κ. Λιβάνιος είπε ότι μια τέτοια κίνηση θα απέδιδε πολλά χρήματα σε δήμους με ακίνητα μεγάλης εμπορικής αξίας όπως η Γλυφάδα, σε αντίθεση με το 90% της υπόλοιπης Ελλάδας που θα λάμβαναν από τον ΕΝΦΙΑ μικρότερα ποσά από τους ΚΑΠ που λαμβάνουν τώρα.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ, ΕΡΤ
Για να εμφανίζονται περισσότερα άρθρα της Ναυτεμπορικής στις αναζητήσεις σας εύκολα και γρήγορα, πρέπει να προσθέσετε το site στις προτιμώμενες πηγές σας. Μπορείτε να το κάνετε πηγαίνοντας εδώ.












