Skip to main content

Κ. Μητσοτάκης: Στο εργοτάξιο του τούνελ για τον νέο οδικό άξονα Μπράλου – Άμφισσας

Φωτ. ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/EUROKINISSI

Η ανάδοχος εταιρεία αρχίζει τη διάτρηση του τούνελ που παρακάμπτει όλο τον ορεινό όγκο

Ξεκίνησε η κατασκευή του τούνελ για το νέο οδικό άξονα Μπράλου – Άμφισσας. Πρόκειται για ένα από τα πιο δύσκολα τμήματα του διαγώνιου οδικού άξονα Λαμίας – Ιτέας – Αντιρρίου.

Συνοδευόμενος από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε το εργοτάξιο και ενημερώθηκε για την εξέλιξη των εργασιών, καθώς έχουν ολοκληρωθεί όλες οι πρόδρομες εργασίες και πλέον η ανάδοχος εταιρεία αρχίζει τη διάτρηση του τούνελ που παρακάμπτει όλο τον ορεινό όγκο.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ενημερώνοντας τον πρωθυπουργό υπογράμμισε τη σημασία του έργου για την ενδοχώρα, τονίζοντας πως αποτελούσε το κατεξοχήν αίτημα μιας ολόκληρης περιοχής για να βγει από την απομόνωση.

Ο περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας , Φάνης Σπανός, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη σημασία του έργου για την κεντρική Ελλάδα και στο γεγονός ότι «αυτό το τμήμα της εθνικής οδού ενώνει όλες τις γωνιές της χώρας».

Ο κ. Μητσοτάκης εστίασε στις λεπτομέρειες της κατασκευής, ιδιαίτερα στον τομέα της ασφάλειας της κυκλοφορίας. Χαρακτήρισε τον συγκεκριμένο διαγώνιο άξονα σαν την κατεξοχήν εναλλακτική διαδρομή μεταξύ της Δυτικής και της Κεντρικής Ελλάδας, σημειώνοντας ότι αυτό το έργο στην εξέλιξή του βγάζει από την οδική απομόνωση πολλές περιοχές της Φθιώτιδας, της Φωκίδας και της Αιτωλοακαρνανίας, ενώ με την ολοκλήρωσή του βελτιώνει τα μέγιστα και τις κυκλοφοριακές συνθήκες στο τουριστικό άξονα Δελφοί-Καλαμπάκα.

Το έργο που πρόσφατα εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ 2021-2027 έχει προϋπολογισμό 285,5 εκατ. ευρώ και ανάδοχος είναι η εταιρεία ΑΒΑΞ που υπέγραψε σύμβαση στις 16 Φεβρουαρίου 2023 αναμένεται να ολοκληρώσει τις εργασίες σε 4 χρόνια.

Το έργο έχει 4 διακριτά τμήματα:

  • Το πρώτο που είναι στην συγκεκριμένη εργολαβία ξεκινά από τον Μπράλο και φτάνει μέχρι την αρχή της παράκαμψης της Γραβιάς και έχει μήκος 7,3 χιλιόμετρα.
  • Ακολουθεί η παράκαμψη της Γραβιάς μήκους 2 χιλιομέτρων που έχει κατασκευαστεί.
  • Το επόμενο είναι ένα τμήμα 5 χλμ. που έχει ενταχθεί σε άλλη εργολαβία και αναμένεται να ξεκινήσει.
  • Το τελευταίο τμήμα 17 χλμ. περίπου, είναι ενταγμένο σε αυτή την εργολαβία που ξεκίνησε και αρχίζει από τον ισόπεδο κόμβο των Μεταλλείων Βωξίτη και φτάνει μέχρι την Άμφισσα. Στο τμήμα αυτό προβλέπονται να κατασκευαστούν δύο σήραγγες, η μεν μία μήκους 2.225 μέτρων και η δεύτερη 2.485 μέτρων, ένας μεγάλος αριθμός από ισόπεδους κόμβους, 7 γέφυρες αλλά και ένα δίκτυο παράλληλων και κάθετων δρόμων για τη σύνδεση του υφιστάμενου δικτύου.

Κ. Μητσοτάκης από Λιμένα Αγ. Κωνσταντίνου: Πραγματική κοσμογονία στις επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές

Ο Λιμένας Αγίου Κωνσταντίνου είναι μόνο ένα παράδειγμα από τα πολλά έργα που θα παραδοθούν στους επόμενους μήνες και στα επόμενα χρόνια, δήλωσε νωρίτερα ο πρωθυπουργός, μιλώντας σε εκδήλωση για την ολοκλήρωση των έργων.

Κ. Μητσοτάκης από Λιμένα Αγ. Κωνσταντίνου: Πραγματική κοσμογονία στις επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές

Έκανε, δε, λόγο για «πραγματική κοσμογονία στις επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές», προσθέτοντας ότι η κοσμογονία αυτή άργησε, καθώς όπως τόνισε «βρήκαμε τα λιμάνια παρατημένα».

Το λιμάνι του Αγίου Κωνσταντίνου «είναι μια μόνο ψηφίδα σε αυτό το μεγάλο αναπτυξιακό μωσαϊκό που αφορά συνολικά τις λιμενικές μας υποδομές», σημείωσε ο πρωθυπουργός.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ