«Με τι φράγκα, με τι φράγκα, πήρες τα Balenciaga…». Οι σκωπτικοί στίχοι του Πάνου Βλάχου έσκασαν, όταν διεθνώς, πολλοί τα πήραν άσχημα με τον οίκο, που ίδρυσε ο Βάσκος Κρίστομπαλ Μπαλενσιάγα, ο μόνος, κατά την Κοκό, «μόδιστρος με την αληθινή έννοια της λέξης. Οι άλλοι είναι απλώς σχεδιαστές».
Ο οίκος δεν είναι η πρώτη φορά που αναγκάζεται να απολογηθεί δημοσίως, για να μην πέσει κρύο στο Ταμείο, αλλά οι εικόνες που κυκλοφόρησαν από τη νέα καμπάνια αγγίζουν ακόμα και τα όρια της παιδικής πορνογραφίας.
Αστοχία; Μικρά παιδιά κρατούν λούτρινα, με περιλαίμια και λουριά, παραπέμποντας σε αμφίεση σαδομαζοχιστική.
Ένα ζευγάρι μάτια γονιών, φωτογράφων, copy writers, web designers, προσωπικού σχεδιασμού, παραγωγών, διευθυντών, διαφημιστών δεν δυσφόρησε; Σε έναν δεν άφησε αποστροφή βαριά τούτη η προστυχιά;
Ο φωτογράφος είπε ότι δεν μπορούσε να σχολιάσει τις επιλογές του οίκου, η North Six ότι δεν είχε αναλάβει την καμπάνια, αλλά τα logistics, ο οίκος ζήτησε συγγνώμη και στράφηκε νομικά κατά «των μερών που είναι υπεύθυνα για τη δημιουργία του σετ», ζητώντας αποζημίωση 25 εκατ. δολ. και η αμφιλεγόμενη τηλεπερσόνα, που έγινε επιδραστική δισεκατομμυριούχος, Κιμ Καρντάσιαν, με μιας βδομάδας καθυστέρηση, «επειδή ήθελε να μιλήσει με την ομάδα του οίκου και να καταλάβει πώς ακριβώς συνέβη αυτό», έσπασε τη σιωπή της.
Πώς συνέβη αυτό; Ποιο από τα δύο; Τα χυδαία μηνύματα με τα αρκουδάκια ή το κύμα αντιδράσεων στο Twitter; Αν δεν φούσκωνε το δεύτερο, θα ήταν όλα ανθηρά και θα προβάλλονταν ως εκκεντρική κομψότητα ή τολμηρή παραξενιά; Δεν θα εκπλαγώ αν την επόμενη φορά δεν θα φανεί καν η σταυροβελονιά.
Ούτε ο επιχειρηματικός κολοσσός, ούτε η Κιμ θα πάθουν ζημιά. Ξέρουν το επικοινωνιακό παιχνίδι καλά και μοσχοπουλάνε στην αγορά. Στην αγορά, που σχέσεις, έννοιες, σκέψεις, λέξεις, φόρμες, νόρμες και περσόνες μετατρέπονται σε εμπόρευμα. Ακόμα και τα παιδιά; Ρίξτε μόνο μια ματιά στους αριθμούς της παιδικής εξαθλίωσης και πείτε μου ότι το παιδί δεν είναι ένα από τα βασικά μεγέθη της οικονομίας της αγοράς.
Από την έντυπη έκδοση