Skip to main content

Υψηλά τριών μηνών για τη ναυλαγορά ξηρού φορτίου

Από την έντυπη έκδοση

Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]

Στα υψηλότερα σημεία των τελευταίων τριών μηνών βρέθηκε ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, εν μέσω θέρους, καθώς οι Κινέζοι αγοραστές σιδηρομεταλλεύματος επέστρεψαν στις αγορές λόγω της πρόσφατης ανόδου των τιμών του χάλυβα. Η θετική ρότα της ναυλαγοράς αποτυπώθηκε έως έναν βαθμό και στην πορεία των μετοχών των ναυτιλιακών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του χύδην ξηρού φορτίου, οι οποίες κατέγραψαν θετικές αποδόσεις την προηγούμενη εβδομάδα, σύμφωνα με τη Morgan Stanley.

O Baltic Dry Index (BDI), ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, ανέβηκε χθες στις 1.036 μονάδες, επίπεδα στα οποία είχε να βρεθεί από τις 3 Μαΐου, όταν έκλεισε στις 1.034 μονάδες. Η συνέχεια ήταν απογοητευτική, ωστόσο, από τις 10 Ιουλίου, που έπεσε στις 820 μονάδες, ξεκίνησε ένα ανοδικό σερί τεσσάρων εβδομάδων, για να φθάσει χθες στις 1.036 μονάδες. Ενώ παραδοσιακά το καλοκαίρι η ναυλαγορά είναι συνήθως υποτονική, φέτος φαίνεται ότι η τάση έχει αντιστραφεί. Μόνο την προηγούμενη εβδομάδα ο BDI αυξήθηκε κατά 11% καθοδηγούμενος κυρίως από ένα ράλι στους ναύλους των capes, οι οποίοι αυξήθηκαν κατά 42% μέσα σε μία εβδομάδα και έφτασαν στα επίπεδα των 13.000 δολ. Σε μηνιαία βάση, αναφέρει η Morgan Stanley, η άνοδος των ναύλων στα capes αγγίζει το 61%.

Σημειώνεται ότι ο δείκτης των capes (BCI) έκλεισε χθες στις 1.655 μονάδες, ενώ στις 10 Ιουλίου, πριν δηλαδή αρχίσει το ανοδικό σερί των τελευταίων εβδομάδων, βρισκόταν στις 730 μονάδες, σημειώνοντας άνοδο κατά 126,7%! Την ίδια περίοδο ο BDI κατέγραψε άνοδο 26,3%! Ανοδικά κινήθηκαν και οι ναύλοι στα Panamax, οι οποίοι έφθασαν τα επίπεδα των 9.000 δολ. (4% σε εβδομαδιαία και 9% σε μηνιαία βάση). 

Από τις 10 Ιουλίου, που ξεκίνησε η ανοδική αντίδραση του BDI, ο δείκτης των panamaxes (BPI) σημείωσε μικρή σχετικά άνοδο καθώς από τις 1.061 μονάδες βρέθηκε χθες στις 1.158 μονάδες (άνοδος 9,14%).

Το ίδιο διάστημα οι δείκτες των πλοίων μικρότερου μεγέθους (supramax-BSI και hayndysize-BHI) δεν διακρίθηκαν για την ιδιαίτερη κινητικότητά τους.

Ενώ στις 10 Ιουλίου ήταν αντίστοιχα στις 729 και 474 μονάδες, χθες έκλεισαν στις 762 κα 475 μονάδες, σημειώνοντας άνοδο 4,52% και 0,21% αντιστοίχως. Αξίζει να επισημανθεί ότι η προηγούμενη εβδομάδα ήταν η καλύτερη του τελευταίου τριμήνου για τους ναύλους των capes, καθώς παρατηρήθηκε έντονη ζήτηση για πλοία, οδηγούμενη από τους Κινέζους αγοραστές σιδηρομεταλλεύματος. Η ανοδική κίνηση στις τιμές του χάλυβα έσπρωξε όλη την αγορά προς τα επάνω.

Οι εξέλιξη των μετοχών

Ελαφρώς κερδισμένες ήταν και οι μετοχές εισηγμένων στο αμερικάνικο χρηματιστήριο ναυτιλιακών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη μεταφορά χύδην ξηρού φορτίου. Ενδεικτικά η τιμή της μετοχής της Star Bulk, που διαθέτει και σημαντικό στόλο με capes, κινήθηκε ανοδικά κατά 2,8%.

Σημειώνεται ότι η Star Bulk διαθέτει έναν στόλο από 12 capes και οκτώ Newcastlemax (ελαφρώς μεγαλύτερα από τα capes), σε έναν συνολικό στόλο 70 πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.

Επίσης ελαφρώς ανοδικά κινήθηκε και η μετοχή της Diana Shipping, καθώς σημείωσε άνοδο 2,6%. Η Diana Shipping ελέγχει έναν στόλο από 51 πλοία ξηρού φορτίου, εκ των οποίων 14 είναι capesize και τέσσερα Newcastlemax.

Πολύ περισσότερο κερδισμένη ήταν η μετοχή της Safe Bulkers, που γνώρισε άνοδο 7,8%! Η Safe Bulkers ελέγχει έναν στόλο από 38 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, τρία εκ των οποίων είναι capes.

Επίσης και η μετοχή της Navios Μaritime Partners κινήθηκε ανοδικά την προηγούμενη εβδομάδα, κατά 5,7%. H ΝΜP ελέγχει έναν μικτό στόλο από containerships (επτά) και χύδην ξηρού φορτίου (27 πλοία), εκ των οποίων έντεκα είναι capesize!.
Όμως κέρδη αποκόμισε και η μετοχή τη Dryships, η οποία σε μία εβδομάδα κατέγραψε άνοδο της τιμής κατά 16,6%, παρά το γεγονός ότι μία σειρά δικηγορικών γραφείων στις ΗΠΑ έχουν ασκήσει αγωγές κατά της διοίκησης της εταιρείας, η οποία ωστόσο σημειώνει ότι δεν αναμένεται να έχουν κάποιο αποτέλεσμα.