Σε καθεστώς προστασίας τέθηκαν με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομίας Υποδομών Ναυτιλίας και Τουρισμού Θοδωρή Δρίτσα τα πληρώματα πέντε πλοίων της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου, που ζητούν την καταβολή δεδουλευμένων, ενώ η εταιρεία κηρύχθηκε έκπτωτη από τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια.
Ήδη η σχετική απόφαση αναρτήθηκε στη «Διαύγεια» από το μεσημέρι της Παρασκευή 19/06 και πρόκειται για τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία «European Εxpress», «Tαξιάρχης», «Aqua Jewel», «Μυτιλήνη» και «Θεόφιλος».
Η απόφαση έχει επιδοθεί προς κοινοποίηση στους 20 ναυτικούς του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου «AQUA JEWEL», στους 33 του «European Express», στους 43 του «Μυτιλήνη», στους 37 του «Θεόφιλος» και στους 53 του «Ταξιάρχη».
Οι καταστάσεις αναμένεται να προωθηθούν στο ΝΑΤ, προκειμένου να γίνει η εκκαθάριση του ναυτολογίου για τους 186 ναυτικούς και η καταβολή των αποδοχών, μισθών και επιδομάτων τριών μηνών, από το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο.
Πηγές από το υπουργείο Ναυτιλίας, μιλώντας στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο για το θέμα, ανέφεραν ότι ήδη τα πληρώματα των πλοίων είχαν ζητήσει από την περασμένη εβδομάδα συνάντηση με τον αρμόδιο υπουργό, ενώ το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτή τη στιγμή, αφορά τους 38 ναυτικούς του «Μυτιλήνη» στη Σάμο, οι οποίοι είναι αναγκασμένοι να παραμένουν σ’ αυτό μέχρι την εκκαθάριση του ναυτολογίου, καθώς έως τότε φέρουν ακέραια την ευθύνη για την ασφάλεια του πλοίου.
Στους ναυτικούς παρέχεται σίτιση και νερό από το δήμο, την εκκλησία, τους κατοίκους και φορείς.
Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΜΠΕ, ήδη το υπουργείο Ναυτιλίας προωθεί σχετική τροπολογία για την απλήρωτη ναυτική εργασία.
Έκπτωτη κηρύχθηκε η ΝΕΛ από τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια
Την περασμένη Παρασκευή 19/06, με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Ναυτιλίας και σχετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, η ΝΕΛ κηρύχθηκε έκπτωση από τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια, ενώ προκηρύχθηκε ήδη ο σχετικός διαγωνισμός, προκειμένου να κατατεθούν προτάσεις από τις ενδιαφερόμενες ακτοπλοϊκές εταιρείες για την εκτέλεσή τους – έως σήμερα Τρίτη 23/06 το μεσημέρι, με πλοία όμως έως 12 ετών.
Για τα συγκεκριμένα δρομολόγια δεν υπήρξε ενδιαφέρον από καμία ακτοπλοϊκή εταιρεία, και την Πέμπτη αναμένεται να συνεδριάσει για το θέμα το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, προκειμένου πιθανότατα να προχωρήσει σε αλλαγή της υπάρχουσας σύμβασης με αλλαγή των όρων και των προϋποθέσεων.
Οι δύο γραμμές θα καλυφθούν πιθανόν από πλοία της εταιρείας Hellenic Seaways, η οποία είχε εκφράσει το ενδιαφέρον παλαιότερα για την κάλυψή τους.
Η πρώτη γραμμή περιλαμβάνει τα εξής δρομολόγια: Σύρος-Κύθνος-Κέα-Λαύριο, Σύρος-Πάρος-Νάξος-Δονούσα-Αιγιάλη-Κατάπολα-Κουφονήσι-Σχοινούσα-Ηρακλειά-Νάξος-Πάρος-Σύρος, Σύρος-Πάρος-Νάξος-Φολέγανδρος-Σίκινος-Ίος-Θηρασιά-Θήρα-Ανάφη.
Η δεύτερη γραμμή περιλαμβάνει τα παρακάτω δρομολόγια: Σύρος-Κύθνος-Κέα-Λαύριο, Σύρος-Πάρος-Νάξος-Ίος-Σίκινος-Φολέγανδρος-Κίμωλος-Μήλος, Σύρος-Πάρος-Σέριφος-Κίμωλος-Μήλος και Σύρος-Τήνος-Άνδρος.Επίσης Σύρος-Τήνος-Άνδρος
Πηγή: ΑΜΠΕ