Από την έντυπη έκδοση
Της Βάσως Βεγίρη
[email protected]
Το γνωστό ρητό «και την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο» θα εφαρμόσει στη μερισματική της πολιτική εφεξής η διοίκηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Όπως ανέφερε κατά τη χθεσινή παρουσίαση της εταιρείας σε οικονομικούς αναλυτές ο πρόεδρος του δ.σ. και διευθύνων σύμβουλος Σωτήρης Θεοφάνης, η μερισματική πολιτική στο εξής θα αποσκοπεί και στην ικανοποίηση των μετόχων, αλλά και στη διασφάλιση ικανών κεφαλαίων για επενδύσεις. Στην κατεύθυνση αυτή, στην επικείμενη τακτική γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρείας, η διοίκηση θα προτείνει μέρισμα ύψους 0,57 ευρώ έναντι 0,45 ευρώ ανά μετοχή που δόθηκε πέρυσι για τη χρήση 2017.
Όσον αφορά τις υποχρεωτικές επενδύσεις των 180 εκατ. ευρώ, ο κ. Θεοφάνης εκτίμησε ότι στο τελευταίο τρίμηνο του τρέχοντος έτους θα έχει εγκατασταθεί ο ανάδοχος για το έργο της επέκτασης του 6ου προβλήτα, που αποτελεί το κύριο έργο των υποχρεωτικών επενδύσεων και θα υπερδιπλασιάσει και τη δυναμικότητα του λιμανιού στην εξυπηρέτηση εμπορευματοκιβωτίων. Παράλληλα εξέφρασε ότι μέχρι την ολοκλήρωση των υποχρεωτικών επενδύσεων, στα τέλη του 2022-αρχές 2023 θα έχει υλοποιήσει και το κράτος τις δικές του υποχρεώσεις και υποσχέσεις για την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμανιού.
«Dry ports» στα Βαλκάνια
Το 2018 ο ΟΛΘ κατέγραψε ρεκόρ πενταετίας στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων με 424.500 TEUs (349.990 TEUs το 2014 και 401.947 TEUs το 2017), για το 2019 αναμένεται γενικότερα μεγαλύτερη ανάπτυξη των εργασιών του λιμανιού και μελλοντικά αναμένεται σημαντική αύξηση φορτίων από και προς Βουλγαρία, Βόρεια Μακεδονία και Κόσσοβο. Σύντομα, μάλιστα, σύμφωνα πάντοτε με τον κ. Θεοφάνη, θα γίνουν ανακοινώσεις για τη δημιουργία «dry ports» στα Βαλκάνια. Η σημερινή δυναμικότητα του ΟΛΘ όσον αφορά την εξυπηρέτηση containers είναι περίπου 500.000 TEUs, δηλαδή κοντεύει να εξαντληθεί η δυναμικότητά του, που με την επένδυση στον 6ο προβλήτα θα αυξηθεί σε 1,2 με 1,3 εκατ. TEUs.
Επαφές γίνονται επίσης και με στόχο την ανάπτυξη της κρουαζιέρας, χωρίς όμως ακόμη -όπως αναφέρθηκε- να μπορούν να γίνουν ανακοινώσεις.