Skip to main content

Κίνητρα για την είσοδο των νέων στο επάγγελμα ζητούν οι πλοίαρχοι

Από την έντυπη έκδοση

Του Αντώνη Τσιμπλάκη
[email protected]

Κίνητρα για την προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα, αλλά και για την παραμονή των εν ενεργεία, ζήτησαν οι Έλληνες πλοίαρχοι στη γενική τους συνέλευση. Όπως επεσήμανε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού cpt. Εμμανουήλ Τσικαλάκης, «αγωνιούμε για την ελληνική σημαία, την προσέλκυση των νέων στο ναυτικό επάγγελμα, αλλά και την παραμονή σε αυτό των υπαρχόντων ναυτικών».

Ζήτησε επίσης να αλλάξει, να αναθεωρηθεί, η «απαράδεκτη και απαρχαιωμένη», όπως τη χαρακτήρισε, νομοθεσία που βλέπει παντού μόνο ευθύνη πλοιάρχου.

«Θα πρέπει να επιμεριστούν οι ευθύνες, να μετακυλίσουν κυρίως σε αυτούς που δημιούργησαν το ατύχημα που κλήθηκε να αντιμετωπίσει ο πλοίαρχος με το λιγότερο δυνατό κόστος» ανέφερε στην ομιλία του κατά τη διάρκεια της γ.σ. ο πρόεδρος της ΠΕΠΕΝ.              

Οι Έλληνες πλοίαρχοι πιστεύουν στην αναβαθμισμένη δημόσια ναυτική εκπαίδευση, σημείωσε ο πρόεδρος της ΠΕΠΕΝ και προσέθεσε ότι «δεν μπορεί η χώρα μας να γίνει ουραγός στην εκπαίδευση, στην ανάπτυξη και στην τεχνολογική και οικονομική ενδυνάμωση των στελεχών μας που επανδρώνουν την παγκόσμια ναυτιλία».

Σίτιση στις ΑΕΝ

Όσον αφορά το έργο της ΠΕΠΕΝ ο cpt. υπογράμμισε ότι με παρεμβάσεις και τη συμβολή της ΠΕΠΕΝ επετεύχθη η σίτιση των σπουδαστών των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, καθώς και η αναβάθμιση του εξοπλισμού και των επισκευών των ΑΕΝ. Επανήλθαν επίσης οι καταργηθείσες θέσεις των  ναυτοδιδασκάλων.

«Πιστεύουμε ότι με τις μικρές αυξήσεις που καταφέραμε να δοθούν θα ικανοποιηθεί ένα μέρος από τα δίκαια και μακροχρόνια αιτήματα των υπαρχόντων ναυτοδιδασκάλων. Θα πρέπει όμως να δοθούν περισσότερα κίνητρα, κυρίως οικονομικά, για την προσέγγιση και νέων, εκπαιδευμένων και καταξιωμένων με θέληση για διδασκαλία και διάθεση για τη μετάδοση γνώσεων και εμπειριών ζωής στους σπουδαστές» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Υπενθύμισε ότι επετεύχθη συμφωνία έτσι ώστε και οι συνάδελφοι πλοίαρχοι που είναι στα γραφεία πλέον να μπορούν να ασφαλίζονται στο ΝΑΤ, έτσι ώστε εκτός από τους συναδέλφους να βγαίνει ωφελημένο και οικονομικά ενισχυμένο και το ΝΑΤ. ,

Επιπλέον, με αυτή την τροποποίηση μπορούν να ανανεώνουν τα διπλώματά τους – χωρίς τον κίνδυνο να τα χάσουν. Το ίδιο διεκδικεί η ΠΕΠΕΝ και για τους συνταξιούχους που εργάζονται σε γραφεία, να μπορούν δηλαδή να συνεχίσουν να ασφαλίζονται στο ΝΑΤ, προς όφελος και πάλι εκτός τους συναδέλφους και του ΝΑΤ.

Παράλληλα οι δόκιμοι σπουδαστές στις ΑΕΝ θα μπορούν πλέον να εξαγοράζουν το εκπαιδευτικό τους μπάρκο, πληρώνοντας σε 12 μηνιαίες δόσεις και η θεώρηση της υπηρεσίας τους (Desaltso) θα γίνεται μέσα σε χρονικό διάστημα 36 μηνών (Κάτι που αφορά και όλους τους ναυτικούς).

Αιτήματα

Μεταξύ των ζητημάτων που θα διεκδικήσει η διοίκηση της Πανελλήνιας Ένωσης Πλοιάρχων είναι:

* Η εφαρμογή των μέγιστων ωρών εργασίας και ελάχιστων ωρών ανάπαυσης όπως ορίζονται στις διεθνείς συμβάσεις.

* Υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας σε όλες τις κατηγορίες των πλοίων.

* Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της επάνδρωσης των υπηρεσιών και των οργανισμών του υπουργείου Ναυτιλίας από πλοιάρχους και αξιωματικούς Εμπορικού Ναυτικού (VTS, Port State Control).

* Η διάθεση αυξημένων πόρων για τις ΑΕΝ και το Κέντρο Επιμόρφωσης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού με σκοπό τη βελτίωση και την αναβάθμιση του υλικοτεχνικού εξοπλισμού και της διδασκαλίας. Είναι επιβεβλημένο οι καθηγητές των ΑΕΝ αλλά και του ΚΕΣΕΝ να είναι μόνιμοι και όχι έκτακτοι ή ωρομίσθιοι, κυρίως πλοίαρχοι, και α’ μηχανικοί και οι διευθυντές σπουδών στα τμήματα των πλοιάρχων να είναι αποκλειστικά πλοίαρχοι.

* Το επίδομα που καταβάλλεται στους σπουδαστές των ΚΕΣΕΝ να φτάσει τον βασικό μισθό της ΣΣΕ για τον βαθμό ανθυποπλοιάρχου και υποπλοιάρχου αντίστοιχα.

* Να γίνει ρύθμιση ώστε να αναγνωριστεί το καταληκτικό δίπλωμα πλοιάρχου Α’ και για όσους αποφοίτησαν από τις ΑΕΝ πριν από το 2005. Επίσης αναγνώριση των διπλωμάτων σε επίπεδο Ε.Ε. και δυνατότητα μετεκπαίδευσης σε ελληνικά και ξένα πανεπιστήμια.