Skip to main content

Σ. Πιτσιόρλας: Προς άμεση αξιοποίηση τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Ηγουμενίτσας

 H ανάπτυξη του ΟΛΘ είναι καθοριστικής σημασίας για τη χώρα, αλλά στα άμεσα σχέδια της κυβέρνησης είναι η αξιοποίηση τριών ακόμη λιμανιών, Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Ηγουμενίτσας. Αυτό επεσήμανε ο υφυπουργός Οικονομίας, Στέργιος Πιτσιόρλας από το βήμα του πολυσυνεδρίου Logistics Conferences, Logi.C 2018.

Όπως είπε σε άμεσο χρονικό διάστημα θα ξεκινήσει η αναζήτηση επενδυτών για την περαιτέρω αξιοποίησή τους. «Επίσης στις σκέψεις μας είναι η αξιοποίηση και των λιμανιών Πάτρας και Βόλου» συμπλήρωσε ο υφυπουργός, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ενώ λίγο αργότερα σχολίασε ότι «το ενδιαφέρον για τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Ηγουμενίτσας είναι τεράστιο και τώρα είναι η στιγμή να αξιοποιήσουμε αυτό το ενδιαφέρον».

Επίσης, σημείωσε ότι βρισκόμαστε πια κοντά στο τέλος για να ολοκληρωθεί το άνοιγμα μιας γραμμής ακτοπλοϊκής σύνδεσης Σμύρνης-Θεσσαλονίκης, ενώ ως προς την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου όπως είπε: «έχουμε υπογράψει μια συμφωνία με τη Βουλγαρία και είναι εξαιρετικά κρίσιμο θέμα, το οποίο συνδέεται και με τις πολιτικές εξελίξεις που επιδιώκουμε, η αναβάθμιση της σύνδεσής μας μέσω Σκοπίων με το Βελιγράδι κι από εκεί στην κεντρική Ευρώπη».

Πέρα από λιμάνια, σιδηρόδρομους, και οδικούς άξονες, στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης είναι και η καλύτερη αξιοποίηση «τουλάχιστον ορισμένων περιφερειακών αεροδρομίων, τα οποία μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στο διαμετακομιστικό εμπόριο, ενισχύοντας τη συνδεσιμότητα της ευρύτερης περιοχής όπου βρίσκονται» όπως είπε ο ίδιος.

Μεγάλα εμπορευματικά κέντρα

Όσον αφορά στα μεγάλα εμπορευματικά κέντρα, προχωράει ήδη η δεύτερη φάση για το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, ενώ γίνονται ήδη συζητήσεις προκειμένου να δημιουργηθεί στην κεντρική αγορά της πόλης ένα μεγάλο κέντρο agro-logistics. «Πρόκειται για μια ώριμη πια σκέψη και ήδη βρισκόμαστε στη διαδικασία εξασφάλισης του χώρου για να υλοποιηθεί. Είναι θέμα των επόμενων μηνών η μορφοποίηση της πρότασης» τόνισε ο κ. Πιτσιόρλας.

Γνωστοποίησε δε ότι γίνεται επεξεργασία εναλλακτικών σεναρίων για την επίλυση προβλημάτων χωροθέτησης και αδειοδότησης στην περιοχή βόρεια της Αττικής Οδού. «Είναι μια δύσκολη άσκηση, αλλά χρειάζεται μια λύση συνολική γιατί με βάση την εξέλιξη του λιμανιού του Πειραιά, είναι απαραίτητο να βρεθεί τρόπος να εγκατασταθούν μονάδες και κυρίως να επιτραπούν δραστηριότητες που θα δώσουν προστιθέμενη αξία, όπως η ελαφριά συναρμολόγηση» όπως εξήγησε ο υφυπουργός.

Στη συνέχεια υπογράμμισε ότι: «στον σχεδιασμό μας πέρα από τη θέση μας την Ευρώπη, ως χώρα θα πρέπει να εντάξουμε και την ευρύτερη περιοχή, όπως οι χώρες του Καύκασου, ενώ όπως και για τα δίκτυα ενέργειας μεγάλη πρόκληση είναι και οι χώρες της ‘Απω και της Μέσης Ανατολής, όπως και της Βόρειας Αφρικής. Σε αυτή την περιοχή έχουμε αναδυόμενες προκλήσεις».

Σημείωσε τέλος ότι ελλείψει οικονομικών πόρων θα πρέπει να ενεργοποιήσουμε τον ιδιωτικό τομέα μέσω συμπράξεων και παραχωρήσεων.