Skip to main content

Αγγελική Φράγκου: Νέα deals για πλοία και χρηματοδοτήσεις

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αγορά τεσσάρων bulk carriers, τύπου kamsarmax, τον Μάρτιο και παραγγελία για δύο ακόμη tankers

Σε επίπεδο ανανέωσης και ενδυνάμωσης του στόλου, η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο ναυτιλιακή ολοκλήρωσε τον περασμένο μήνα -όπως αναφέρει στην ετήσια έκθεση που δημοσιεύτηκε εσχάτως- την αγορά τεσσάρων bulk carriers, τύπου kamsarmax, έναντι 116,6 εκατ. δολαρίων. Ειδικότερα, η Navios άσκησε το δικαίωμα αγοράς των Navios Amber (κατασκευής 2015), Navios Coral (κατασκευής 2016), Navios Citrine και Navios Dolphin (αμφότερα κατασκευής 2017), τα οποία ανήκαν προηγουμένως στον υπό ναύλωση στόλο της (chartered-in fleet).

Νέες αγορές

Παράλληλα, η Navios Partners επιβεβαίωσε τις πληροφορίες της αγοράς για την παραγγελία δύο ακόμη δεξαμενόπλοιων, τύπου aframax/LR2, καταβάλλοντας 61,3 εκατ. δολ. (+3,3 εκατ. δολ. ανά πλοίο για πρόσθετα χαρακτηριστικά) για κάθε βαπόρι. H συμφωνία για τα δύο tankers -τα οποία θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers, ενώ θα μπορούν μετά από μετασκευές να καίνε είτε μεθανόλη είτε LNG- υπεγράφη, όπως έχει αναφέρει η «Ν», με το κινεζικό ναυπηγείο Zhoushan Changhong. Τα δύο πλοία αναμένεται να παραδοθούν στον στόλο της ναυτιλιακής στη διάρκεια του 2027.

Οι αγορές αυτές έρχονται να αντισταθμίσουν τις πωλήσεις παλαιότερων περιουσιακών στοιχείων του στόλου. Συγκεκριμένα, τον Ιανουάριο η Navios Partners συμφώνησε να παραχωρήσει το υπερδεξαμενόπλοιο (VLCC) Nave Spherical (κατασκευής 2009) και το bulker, τύπου panamax, Navios Orbiter (κατασκευής 2004), ενώ δύο μήνες μετά εισήλθε σε συμφωνία πώλησης του containership Navios Spring (κατασκευής 2007). Η ναυτιλιακή εισέπραξε 80 εκατ. δολ. σε ακαθάριστα τιμήματα για αυτά τα τρία βαπόρια (μέσης ηλικίας 17,3 ετών), ενώ το συνολικό καθαρό κέρδος αναμένεται να φτάσει τα 20,2 εκατ. δολ. Σημειώνεται ότι στο σύνολο του 2023 η εταιρεία πούλησε 15 πλοία, έναντι 259 εκατ. δολ.

Ο στόλος της Navios Partners αποτελείται σήμερα από 177 πλοία (77 bulkers, 54 tankers και 46 containerships), συμπεριλαμβανομένων 28 νεότευκτων (18 tankers, 10 containerships).

Τα δάνεια

H ναυτιλιακή της κ. Φράγκου είχε όμως ένα ιδιαίτερα δραστήριο πρώτο τρίμηνο και σε επίπεδο χρηματοδοτήσεων. Τον Ιανουάριο συμφώνησε με εμπορική τράπεζα για μια νέα διευκόλυνση έως 40 εκατ. δολ,, με σκοπό να αναχρηματοδοτήσει τρία δεξαμενόπλοια.

To δάνειο εκπνέει πέντε έτη μετά την ημερομηνία άντλησης του ποσού. Η Navios άντλησε το πλήρες ποσό τον περασμένο μήνα. Επίσης, η εισηγμένη ολοκλήρωσε δύο συμφωνίες πώλησης και επαναμίσθωσης.

Με την πρώτη, αξίας έως και 45,3 εκατ. δολ., σκοπεύει να χρηματοδοτήσει την απόκτηση ενός νεότευκτου aframax/L2 tanker, ενώ η διάρκειά της ανέρχεται σε επτά έτη. Το δεύτερο sale and leaseback deal έως και 16,8 εκατ. δολ., το οποίο λήγει το πρώτο τρίμηνο του 2030, αφορά το bulker, τύπου capesize, Navios Azimuth (κατασκευής 2011).