Skip to main content

Νέος Έλληνας «παίκτης» στην αγορά των LPG carriers

Στρατηγικό άνοιγμα στην αγορά των πλοίων μεταφοράς LPG κάνει η SeaHawk Maritime S.A. επικεφαλής της οποίας είναι ο Μιχάλης Κουρτέσης.

Η εταιρεία λάνσαρε την SeaHawk Gas S.A., μία νέα θυγατρική, η οποία θα ασχοληθεί εξ ολοκλήρου με το LPG. Μάλιστα, η τελευταία εξαγόρασε το semi-refrigerated πλοίο μεταφοράς LPG/αμμωνίας Irmgard Schulte (χωρητικότητας 20.600 κυβικών μέτρων και κατασκευής 2009), το οποίο θα μετονομαστεί σε Gas Melody, επιβεβαιώνοντας σχετικό δημοσίευμα της «Ν».

Η νέα εταιρεία δε θα σταματήσει εκεί. Ήδη έχει υπογράψει Επιστολή Προθέσεως (LOI) με αξιόπιστο ιαπωνικό ναυπηγείo για την κατασκευή ενός  Fully Pressurized LPG carrier, χωρητικότητας 11.000 κυβικών μέτρων. Το πλοίο έχει προγραμματιστεί για παράδοση το 2027.

Ελκυστική η αγορά του LPG

«Η απόφασή μας για είσοδο στην αγορά του LPG βασίζεται, μεταξύ άλλων, στον περισσότερο «συντηρητικό» χαρακτήρα της, με περιορισμένες διακυμάνσεις, ενώ τα εμπόδια εισόδου της αγοράς μας παρέχουν μια σταθερή βάση επέκτασης και παρουσίας» τονίζει ο Managing Director του Ομίλου, Μιχάλης Κουρτέσης.

«Επιπλέον, υπάρχει μια θετική επισκόπηση της αγοράς για τα επόμενα τουλάχιστον δύο χρόνια, στους τομείς του υγραερίου και της αμμωνίας πιο μακροπρόθεσμα» συμπληρώνει και καταλήγει:

«Πιστεύουμε ότι οι αγορές φυσικού αερίου, συμπεριλαμβανομένου του υγραερίου, θα γίνουν περισσότερο «διαδεδομένες» στο άμεσο μέλλον, δίνοντάς μας έτσι ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ως πρωτοπόροι επενδυτές και διαχειριστές».

Σημειώνεται ότι για να υποστηρίξει το εγχείρημα ο Όμιλος έχει δημιουργήσει «μια νέα και πολλά υποσχόμενη ομάδα από τους καλύτερους LPG experts της αγοράς» εξηγεί ο κ. Κουρτέσης.

Η ιστορία και ο στόλος

Όπως λέει ο κ. Κουρτέσης, «ο Όμιλός μας, για περισσότερα από 20 χρόνια, δραστηριοποιείτο στην αγορά των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου».

Το 2021, με την ταυτόχρονη πώληση του συνόλου του στόλου, που μέχρι τότε αποτελείτο από bulk carriers, η Sea Hawk επέλεξε να διαφοροποιηθεί με την εξαγορά τριών product tankers τύπου MR1 από την Hafnia Tankers.

Και τώρα δίνει συνέχεια σε αυτόν τον μετασχηματισμό, επιχειρώντας στις αγορές υγραερίου. «Η επέκταση της SeaHawk Gas S.A. στην αγορά των LPG carriers είναι μια στρατηγική κίνηση που ακολούθησε την πώληση ενός εκ των τριών MR tankers περίπου πριν ένα χρόνο» αναφέρει ο κ. Κουρτέσης.

Αναπτυξιακές προοπτικές

«Δημιουργήσαμε μια πραγματικά «boutique» ναυτιλιακή διαχειρίστρια εταιρεία ανταποκρινόμενοι στις σύγχρονες ανάγκες της αγοράς» τονίζει ο κ. Κουρτέσης, συμληρώνοντας ότι ο Όμιλος αναζητά ενεργά ευκαιρίες για την απόκτηση πρόσθετου τονάζ στις αγορές ξηρού, υγρού και αερίου φορτίου.

«Αυτή η προσέγγιση μας επιτρέπει να παραμένουμε ευέλικτοι ανταποκρινόμενοι στη δυναμική της αγοράς και να αξιοποιούμε στρατηγικές ευκαιρίες.

Θεωρούμε πως οι προοπτικές που παρουσιάζουν το διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιό μας και οι στρατηγικές μας επενδύσεις θα είναι ολοένα και περισσότερο ανταγωνιστικές και θα έχουμε διαρκώς τη δυνατότητα να παρέχουμε στους πελάτες μας τις καλύτερες διαθέσιμες υπηρεσίες στις αγορές που δραστηριοποιούμαστε» καταλήγει ο Managing Director του Ομίλου.