Skip to main content

Ευκαιρίες και προκλήσεις για την κρουαζιέρα το 2024

Στάση αναμονής στην αγορά για επιβεβαίωση ανοδικής πορείας το 2023

Εντυπωσιακά έκλεισε το 2023 όσον αφορά τις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων σε ελληνικά λιμάνια.

Αναμένοντας τα στοιχεία που εκδίδει κάθε χρόνο η Ένωση Λιμένων Ελλάδος, ο Θεόδωρος Κόντες, διευθυντής της Majestic International Cruises, επισημαίνει στη «Ν» ότι η περσινή χρονιά ήταν αρκετά ικανοποιητική, τόσο όσον αφορά την κρουαζιέρα, όσο και τον θαλάσσιο τουρισμό γενικότερα.

Παράλληλα, τα μέχρι στιγμής δεδομένα δείχνουν πολύ θετικά και για τη φετινή χρονιά.

«Πραγματικά ήταν μια βελτιωμένη χρονιά μετά την καταστροφική περίοδο του Covid-19 του έτους 2020 αλλά και την επανεκκίνηση του 2021, με ετήσια αύξηση, όπως αναμενόταν, και ίσως να πλησιάσουμε τα αποτελέσματα σε επιβάτες του έτους 2019. Αν αναφερθούμε σε προσεγγίσεις πλοίων, οι βελτιώσεις είναι άκρως εντυπωσιακές», σημειώνει ο κ. Κόντες.

Όπως επισημαίνει, θα πρέπει να διευκρινισθούν οι λόγοι που έχουμε αυτές τις διαφοροποιήσεις όσον αφορά τις προσεγγίσεις και τον αριθμό επιβατών.

«Κατά τη γνώμη μου οι κυριότεροι λόγοι οφείλονται στα περισσότερα πλοία μικρού και μεσαίου μεγέθους που υπάρχουν, αλλά και στο ότι συνεχίζουν να ναυπηγούνται νέα expedition, luxury cruisers, κ.λπ., όπως επίσης και στη μειωμένη πληρότητα των μεγάλων πλοίων».

Χαρακτηρίζει αξιόλογη την αυξημένη κίνηση στον Πειραιά, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, ενώ εντυπωσιακά αυξημένο είναι το homeporting.

Τα δεδομένα το 2024

Όπως υπογραμμίζει ο κ. Κόντες: «Ο πόλεμος στην Ουκρανία αλλά και ο πρόσφατος πόλεμος που ξέσπασε μεταξύ Ισραήλ – Χαμάς και γενικότερα οι αναταραχές στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου ανάγκασαν πολλές εταιρείες να τροποποιήσουν τις προσεγγίσεις και ιδιαίτερα να αποφύγουν προσεγγίσεις στο Ισραήλ, στην Αίγυπτο, στον Λίβανο και μερικώς στην Τουρκία, με αλλαγές στις προσεγγίσεις προς ελληνικούς προορισμούς, συμπεριλαμβανομένων του Πειραιά, των νησιών του Αιγαίου, της Κρήτης, των Δωδεκανήσων και των Κυκλάδων μέσα στο 2023, ανεβάζοντας ακόμη περισσότερο τις προσεγγίσεις που ήταν προγραμματισμένες, και ελπίζουμε το 2023 να έχουμε άκρως ικανοποιητικά αποτελέσματα».

«Τα δεδομένα», συμπληρώνει, «βέβαια φαίνεται ότι αλλάζουν για το έτος 2024, μια που τα πλοία που έκαναν homeporting στην Haifa και μερικά άλλα σε λιμάνια της Τουρκίας, συνήθως μεγάλου μεγέθους πλοία, φαίνεται ότι αλλάζουν προορισμούς κατευθυνόμενα σε λιμάνια της Δυτικής Μεσογείου, τα οποία δείχνουν ότι είναι η προτιμότερη λύση.

Επίσης, εταιρείες που είχαν προγραμματίσει προσεγγίσεις για τα πλοία τους σε λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου, συμπεριλαμβανομένου του Ανατολικού Αιγαίου, τροποποιούν τους προορισμούς τους και κατευθύνονται στις Κυκλάδες, την Κρήτη, αλλά και ένας μεγάλος αριθμός πλοίων προορίζονται για τα νησιά του Ιονίου και λιμάνια της Αδριατικής, συμπεριλαμβανομένων της Κροατίας, του Μαυροβουνίου κ.λπ.».

Όσον αφορά το λιμάνι του Πειραιά, παραμένει για το 2024 ισχυρό και βελτιώνει το homeporting, αφού στις περίπου 1.000 προσεγγίσεις που έχουν προγραμματιστεί, οι περίπου 770 θα είναι homeporting. Όλα αυτά βέβαια είναι προβλέψεις και θα εξαρτηθούν από τις εξελίξεις που θα υπάρξουν στις πολεμικές συρράξεις, που ίσως επιβάλουν στις εταιρείες αλλαγή των προγραμματισμένων δρομολογίων σε αργότερο χρονικό διάστημα.