Skip to main content

Πρόβλημα στον ΟΛΒ από τα… απόνερα «Daniel» και «Elias»

EUROKINISSI

Σκόπελος για την ασφαλή ναυσιπλοΐα το μειωμένο βάθος σε ορισμένα σημεία λόγω φερτών υλικών

Η μείωση των λειτουργικών βαθών σε σημεία του λιμανιού του Βόλου, λόγω φερτών υλικών από τις κακοκαιρίες «Daniel» και «Elias», δημιουργεί πρόβλημα στην ασφαλή ναυσιπλοΐα, ενώ το κόστος της απομάκρυνσης εκτιμάται σε 5 με 6 εκατ. ευρώ.

Όπως αναφέρει η Ένωση Ναυτικών Πρακτόρων του νομού Μαγνησίας σε επιστολή της προς το υπουργείο Ναυτιλίας, τα σημεία που έχουν επιβαρυνθεί σημαντικά και παρουσιάζουν μείωση των λειτουργικών βαθών τουλάχιστον έως δύο μέτρα είναι η δυτική πλευρά του προβλήτα 2, όπου ελλιμενίζονται μεγάλα κρουαζιερόπλοια άνω των 300 μέτρων, αλλά και ο προβλήτας Πευκακίων, που χρησιμοποιείται για τη φορτοεκφόρτωση αδρανών υλικών σε φορτηγά πλοία.

Υποστηρίζουν, επίσης, ότι τα συγκεκριμένα υλικά που έχουν συγκεντρωθεί στον πυθμένα από τις δύο κακοκαιρίες -«Daniel» και «Elias»- εγκυμονούν σοβαρούς κινδύνους για τη ναυσιπλοΐα, αναφέροντας ότι πρόσφατα υπήρξε περιστατικό προσάραξης φορτηγού πλοίου, το οποίο προσέγγιζε τον προβλήτα Πευκακίων για εκφόρτωση αδρανών υλικών.

Σημειώνουν, εξάλλου, ότι κλιμάκιο της υδρογραφικής υπηρεσίας, το οποίο προέβη σε βυθομέτρηση του λιμένος, εξέδωσε προαγγελίες με τις οποίες αναφέρει τη συγκεκριμένη ύπαρξη των μειωμένων βαθών έως δύο μέτρα σε ορισμένα σημεία στο λιμάνι, αλλά και την αποκοπή σημαντήρων, εφιστώντας σχετικώς την προσοχή στους πλοιάρχους των πλοίων.

Η διοίκηση της ΟΛΒ Α.Ε.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΒ Α.Ε., Σωκράτης Αναγνώστου, μιλώντας στη «Ν» για το θέμα, είπε ότι αυτή τη στιγμή θα πρέπει να υπάρξει μελέτη και βυθομέτρηση από το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ), προκειμένου να καθοριστεί η ποσότητα των υλικών που θα πρέπει να απομακρυνθεί και σε ποιο σημείο στη συνέχεια να γίνει η εναπόθεσή τους.

Επεσήμανε, επίσης, ότι τα συγκεκριμένα υλικά δεν αποτελούν πρόβλημα για το περιβάλλον και πιθανότατα μπορούν να εναποτεθούν σε μεγαλύτερα βάθη.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΒ υπογράμμισε εξάλλου ότι, πέρα από το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί στα δύο συγκεκριμένα σημεία του λιμανιού από τη μείωση των βαθών, θα πρέπει -βάσει της περιβαλλοντικής αδειοδότησης του λιμένος- έως τέλος Μαΐου να γίνει η εκφόρτωση του σκραπ από τον προβλήτα 1 στη δυτική πλευρά προς τον προβλήτα 3 μέσω θαλάσσης.

Ο κ. Αναγνώστου σημείωσε πως αυτή τη στιγμή το κόστος της βυθοκόρησης αγγίζει, κατ’ εκτίμηση, τα 5 με 6 εκατ. ευρώ, ενώ ο όγκος των φερτών υλικών υπολογίζεται σε περίπου 750 με 800 κυβικά.

Ο ίδιος, επίσης, είπε ότι όταν θα ολοκληρωθεί η μελέτη από το ΕΛΚΕΘΕ, θα πρέπει να εκδοθούν οι σχετικές άδειες από τη Γενική Γραμματεία Λιμένων και το Λιμεναρχείο, αλλά το κυριότερο, όπως υπογράμμισε, είναι να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση του έργου.

Το πρόβλημα από τα φερτά υλικά στο λιμάνι του Βόλου δημιουργήθηκε πριν ακόμα ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης ανακηρυχθεί προτιμητέος επενδυτής για την απόκτηση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της ΟΛΒ Α.Ε. έναντι τιμήματος 51 εκατ. ευρώ. Ο φάκελος του νέου επενδυτή βρίσκεται για προσυμβατικό έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο, ενώ στελέχη της λιμενικής βιομηχανίας εκτιμούν ότι είναι ρητή υποχρέωση της πολιτείας να διαθέσει τα ανάλογα κονδύλια για να γίνει αποκατάσταση των βαθών πριν από την υπογραφή της συμφωνίας.

Επισημαίνουν ακόμη ότι ο λιμένας θα πρέπει να παραδοθεί στον νέο επενδυτή όπως ήταν προγενέστερα, καθώς η επένδυση αξιολογήθηκε με άλλα δεδομένα και χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με πηγές της «Ν», για το θέμα εργάζονται ήδη οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Λιμένων, που σε συνεργασία με τις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας θα προσπαθήσουν να βρουν τη χρυσή τομή για τη χρηματοδότηση του έργου.