Skip to main content

Λιμάνι Θεσσαλονίκης: Ο νέος διαγωνισμός για τον προβλήτα 6 διασφαλίζει τα συμφέροντα της ΟΛΘ ΑΕ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

«Καμία καθυστέρηση στην υλοποίηση του έργου», που ξεκινά εντός του πρώτου 6μηνου

Eντός του πρώτου εξαμήνου του 2024 αναμένεται να ξεκινήσει το έργο κατασκευής της 6ης προβλήτας στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης μετά την επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού με ημερομηνία κατάθεσης των προσφορών την 22η Δεκεμβρίου 2023.

Το έργο της επέκτασης του προβλήτα 6 θα προσδώσει νέα δυναμική στο λιμάνι, με αύξηση των εμπορευματικών μεταφορών σε Βαλκάνια και Ευρώπη, καθώς θα μπορεί εξυπηρετεί και πλοία εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών χωρητικότητας έως 24.000 TEU.

Κύκλοι της διοίκησης της ΟΛΘ ανέφεραν στη «Ν» ότι η επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για τον προβλήτα 6 σε χρόνο παράλληλο με την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος για την Έγκριση του Αναπτυξιακού Προγράμματος και Μελέτης Διαχείρισης (Master Plan) του λιμένα Θεσσαλονίκης δεν δημιουργεί καμία καθυστέρηση στην υλοποίηση του έργου, αλλά διασφαλίζει ουσιαστικά το συμφέρον του συνόλου των μετόχων της ΟΛΘ Α.Ε., συμπεριλαμβανομένου και του Ελληνικού Δημοσίου.

Ανέφεραν ότι με τις νομοθετικές αλλαγές το έργο πλέον προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα και τις υποχρεώσεις του λιμένα, ενώ συνεκτιμώνται οι σημαντικές ανατιμήσεις των υλικών μετά  τα απρόβλεπτα γεγονότα διεθνών διαστάσεων, όπως ο πόλεμος στην Ουκρανία. Παράλληλα, η κατασκευή του έργου, που υπολογίζεται σε 36 μήνες από τη στιγμή που θα ανακηρυχθεί ο νέος ανάδοχος, αποκτά νέα ανταγωνιστικότητα, καθώς θα μπορούν να συμμετέχουν και κατασκευαστικές εταιρείες 6ης τάξης και όχι μόνο έβδομης.

Σύμφωνα με την επαναπροκήρυξη, ο ενδεικτικός προϋπολογισμός του έργου «6ος προβλήτας, επέκταση λιμενικής υποδομής» ανέρχεται στα 130 εκατ. ευρώ, μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.

Υπενθυμίζεται ότι ανάδοχος στον πρώτο διαγωνισμό είχε ανακηρυχθεί η Κοινοπραξία Μytilineos- Rover Maritime-HDK.

ΟΛΘ: Επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για επέκταση του 6ου προβλήτα