Skip to main content

Ακτοπλοΐα: Ευρεία σύσκεψη για τις τιμές των εισιτηρίων

(ΚΩΣΤΑΣ ΤΖΟΥΜΑΣ/EUROKINISSI)

Στη συνεδρίαση στο Μαξίμου θα συμμετάσχει ο αρμόδιος υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, αλλά και εκπρόσωποι των ακτοπλόων

Το θέμα του κόστους των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και ειδικότερα η δυνατότητα μείωσης των τιμών αναμένεται να εξεταστεί σήμερα σε ευρεία κυβερνητική σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου. Στη συνεδρίαση θα συμμετάσχει ο αρμόδιος υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, αλλά και εκπρόσωποι των ακτοπλόων, προκειμένου να παρουσιάσουν τα επιχειρήματά τους.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, σε ερώτηση χθες για το αυξημένο κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, είπε ότι «η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι δεν αφήνει κανένα τέτοιο ζήτημα όπως αυτό -που είναι πολύ σημαντικό στην τύχη του, με άμεσες παρεμβάσεις, είτε σαν αυτές που έγιναν στην ενέργεια και καλύφθηκαν οι αυξήσεις, είτε στην ακρίβεια τροφίμων».

Κύκλοι της ακτοπλοΐας, μιλώντας στη «Ν» για το θέμα, ανέφεραν ότι «οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων είναι ίδιες με πέρυσι και οι όποιες αυξήσεις έγιναν ήταν στο πρώτο εξάμηνο του 2022». «Από τον Ιούλιο του 2022 δεν έχει γίνει καμία αύξηση» πρόσθεσαν, επισημαίνοντας ότι «μπορεί να υπάρχει μείωση της τιμής των καυσίμων κατά 30% με 35% αλλά το λειτουργικό κόστος της ακτοπλοΐας εξακολουθεί να παραμένει σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα». Απέδωσαν αυτό το αυξημένο κόστος σε μια σειρά από παράγοντες, όπως η αύξηση των ασφαλίστρων των πλοίων, των εξόδων επισκευής συντήρησης και προμήθειας πρώτων υλών, της μισθοδοσίας των πληρωμάτων με την υπογραφή νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας, αλλά και των χρηματοοικονομικών εξόδων των εταιρειών.

Επίσης, επικαλούμενοι στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, επεσήμαναν ότι με βάση το 2020 τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια έχουν αυξηθεί 31%, τα κόμιστρα των ταξί 29%, οι τιμές αεροπορικών εισιτηρίων για πτήσεις εσωτερικού 43% και για τις διεθνείς γραμμές 116%. Πάντως, στελέχη της ακτοπλοϊκής αγοράς επισημαίνουν ότι το ναυτιλιακό καύσιμο το 2022 αποτελούσε το 58% του λειτουργικού κόστους, ενώ αυτή τη στιγμή είναι στο 42%. Αναφορικά με το θέμα των επιδοτήσεων των άγονων γραμμών και την αύξηση που έγινε πάνω σε αυτές, ανέφεραν ότι τα χρήματα αυτά δεν αφορούσαν υπάρχουσες γραμμές αλλά τη δημιουργία καινούργιων ακτοπλοϊκών συνδέσεων.