Skip to main content

Νέες παραγγελίες από τον Γιώργο Προκοπίου, στα 4,5 δισ. δολ. το ναυπηγικό του πρόγραμμα

O Έλληνας εφοπλιστής που έχει στον στόλο του αυτή την περίοδο 130 πλοία, δεξαμενόπλοια – bulk carriers και LNG carriers, υπέγραψε για την κατασκευή 10 ακόμα bulk carriers τύπου kamsarmax. Μια επένδυση η οποία υπολογίζεται σύμφωνα με ναυλομεσιτικούς οίκους στα 370 εκατ. δολάρια περίπου (37 εκατ. δολάρια το ένα).

Ένα επενδυτικό «ράλι» τρέχει από τις αρχές του χρόνου ο ναυτιλιακός όμιλος του Γιώργου Προκοπίου, ενώ συνολικά το ναυπηγικό του πρόγραμμα φτάνει περίπου στα 4,5 δισ. δολάρια. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες ο Έλληνας εφοπλιστής που έχει στον στόλο του αυτή την περίοδο 130 πλοία, δεξαμενόπλοια – bulk carriers και LNG carriers, υπέγραψε για την κατασκευή 10 ακόμα bulk carriers τύπου kamsarmax. Μια επένδυση η οποία υπολογίζεται σύμφωνα με ναυλομεσιτικούς οίκους στα 370 εκατ. δολάρια περίπου (37 εκατ. δολάρια το ένα).

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι ο Έλληνας πλοιοκτήτης βρίσκεται σε συζητήσεις για να αυξήσει τον αριθμό των παραγγελιών σε πλοία τύπου bulk carriers.

Η παραγγελία αυτή έρχεται έναν μήνα περίπου μετά την μεγάλη παραγγελία που κατέθεσε ο Έλληνας πλοιοκτήτης για την κατασκευή 16 δεξαμενοπλοίων (12 συν 4 option), τύπου LR2. Η συμφωνία αξίας άνω του ενός δισ. δολαρίων για τα 16 πλοία χωρητικότητας 115.000 dwt το καθένα, θα εκτελεστεί από την κινεζική γιάρδα Dalian Shipbuilding Industry, και η παράδοσή τους θα γίνει σταδιακά από το β΄ εξάμηνο του 2025, μέχρι το τέλος του 2026.

Παράλληλα τον περασμένο Ιανουάριο η Dynagas, η εταιρεία που τρέχει τα LNG carriers του ομίλου συμφώνησε με τα νοτιοκοράτικα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries για τη ναυπήγηση τριών πλοίων, χωρητικότητας 200.000 κ.μ. του καθένα. Το κόστος των πλοίων φαίνεται να φτάνει τα 261 εκατ. δολάρια το ένα, με την συνολική συμφωνία να αγγίζει τα 800 εκατ. δολάρια.

Επισημαίνεται ότι ο όμιλος του κ. Προκοπίου έχει υπό παραγγελία συνολικά 14 LNG carriers αυτού του μεγέθους, ενώ διαθέτει έναν εν ενεργεία στόλο 19 LNG carriers στην private εταιρεία του, και ακόμα έξι στην εισηγμένη.

Τα πλοία αυτού του τύπου είναι ειδικά σχεδιασμένα για να μεταφέρουν μεγάλες ποσότητες υγροποιημένου φυσικού αερίου και παρά το μεγάλο μέγεθός που έχουν διατηρούν τη συμβατότητα με τους τερματικούς σταθμούς που παραλαμβάνουν φορτία LNG ενώ μπορούν να διέλθουν και από την διώρυγα του Παναμά.

Επισημαίνεται ότι ο κ. Προκοπίου θεωρείται πρωτοπόρος στον τομέα των LNG carriers. Το 2012 το «OB River» της Dynagas, ήταν το πρώτο LNG Carrier που διέσχισε ολόκληρο το Βόρειο Πέρασμα στον Αρκτικό κύκλο.

Επίσης ήταν από τους πρώτους που προχώρησε σε παραγγελίες για δύο FSRU το 2016 στα κινεζικά ναυπηγεία Hudong Zhonghua. Τα πλοία αυτά μπορούν να χρησιμοποιούνται και ως πλωτές μονάδες αποθήκευσης και επαναεριοποίησης φυσικού αερίου αλλά και ως συμβατικά πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου.

Μάλιστα ο κ. Προκοπίου έχει ναυλώσει τα πλοία αυτά στη Γερμανία, προκειμένου να αντιμετωπίσει το πρόβλημα ενεργειακής επάρκειας της χώρας. Ο Γιώργος Προκοπίου, σχολιάζοντας τη συμφωνία, είχε επισημάνει: «Είμαστε ικανοποιημένοι που ολοκληρώσουμε αυτή τη συμφωνία με τη γερμανική κυβέρνηση και την Uniper, καθώς υποστηρίζουμε εδώ και καιρό τις ευρωπαϊκές χώρες να αναπτύξουν υποδομές εισαγωγής LNG για να διαφοροποιήσουν τις πηγές εφοδιασμού τους με φυσικό αέριο. Η εγκατάσταση των δύο FSRUs θα επιτρέψει στη Γερμανία, και στην ευρύτερη περιοχή της Ευρώπης, να αυξήσει σημαντικά τις δυνατότητες εισαγωγής LNG έγκαιρα και φιλικά προς το περιβάλλον χωρίς μόνιμο αποτύπωμα στην ξηρά».

Η αγορά του φυσικού αερίου

Σύμφωνα με την τελευταία ανάλυση της αγοράς από την εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία συμφερόντων Γιώργου Προκοπίου, την Dynagas Partners οι προοπτικές είναι θετικές προοπτικές. Σύμφωνα με τον CEO της Dynagas LNG Partners Tony Lauritzen, «Οι τιμές του φυσικού αερίου στα κύρια hubs είναι σήμερα σημαντικά χαμηλότερες συγκριτικά με έναν χρόνο πριν, όταν έφτασαν σε νέα υψηλά, ως απότοκο της ρωσο-ουκρανικής κατάστασης. Το spread, ωστόσο, μεταξύ των τιμών φυσικού αερίου στις ΗΠΑ και των τιμών LNG στην Ευρώπη και την Άπω Ανατολή εξακολουθεί να είναι υγιές. Πιστεύουμε ότι αυτό είναι θετικό για την οικονομική βιωσιμότητα και επομένως την παγκόσμια ανάπτυξη» σημείωσε.

«Εκτιμάται ολοένα και περισσότερο ότι το LNG είναι ένα απαραίτητο συστατικό για τη διαχείριση των παγκόσμιων εκπομπών, καθώς και για την ενεργειακή ασφάλεια και παρά την αύξηση του κόστους, αναμένουμε τη συνέχιση της λήψης τελικών επενδυτικών αποφάσεων για ώριμα έργα παραγωγής LNG, την εκτέλεση νέων μακροπρόθεσμων συμφωνιών αγοραπωλησιών LNG και κατά συνέπεια συνεχιζόμενη ζήτηση για πλοία μεταφοράς LNG» πρόσθεσε ο CEO της εταιρείας.

«Υπό το φως αυτών των εξελίξεων, πιστεύουμε ότι οι προοπτικές για την αγορά και την εταιρεία παραμένουν θετικές» κατέληξε.