Skip to main content

«Μπαρκάρουν» στα πλοία ΑΙ και αυτονομία

SHUTTERSTOCK

Άνω των 5 δισ. δολαρίων οι δύο αγορές στη ναυτιλία έως το 2028, σύμφωνα με εκτιμήσεις

Θα ξεπεράσουν τα 5 δισ. δολάρια οι αγορές τεχνητής νοημοσύνης και αυτονομίας στη ναυτιλία μέχρι το 2028. Πρόκειται για δύο τομείς που αλληλοεπιδρούν, και σύμφωνα με ανάλυση της εταιρείας Thetius που έγινε σε συνεργασία με τον Lloyds Register, οι υπεύθυνοι για τη λήψη αποφάσεων διερευνούν συνεχώς νέες τεχνολογίες που βελτιώνουν την αποδοτικότητα, την ασφάλεια και τη βιωσιμότητα, μειώνοντας παράλληλα το κόστος λειτουργίας. Ωστόσο, συμπληρώνει η Thetius, είναι ζωτικής σημασίας για τα ενδιαφερόμενα μέρη να αξιολογήσουν προσεκτικά τους πιθανούς κινδύνους που συνδέονται με αυτές τις λύσεις αιχμής πριν τις εφαρμόσουν στα πλοία.

Συνδυασμένη αγορά

Τα συστήματα που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη και την αυτονομία των πλοίων κερδίζουν συνεχώς έδαφος στον τομέα της ναυτιλίας και δημιουργούν μια συνδυασμένη αγορά, που αναμένεται να έχει αξία 5,01 δισ. δολαρίων έως το 2028.

«Οι αγορές τεχνητής νοημοσύνης και αυτονομίας συνεχίζουν να συγκλίνουν, δημιουργούν μια συνδυασμένη αγορά αξίας 3,36 δισ. δολαρίων. Αυτή η σημαντική διασταύρωση μεταξύ των δύο τομέων καταδεικνύει την αυξανόμενη αλληλεξάρτησή τους, στη ναυτιλιακή βιομηχανία. Οι δύο αγορές αναμένεται να συνεχίσουν να συγκλίνουν και συνδυαστικά να αυξηθούν σε αξία 5,01 δισ. δολαρίων έως το 2028, αφού τόσο η τεχνητή νοημοσύνη όσο και η αυτονομία των πλοίων διαμορφώνουν τις μελλοντικές εξελίξεις στα μοντέλα παροχής  ναυτιλιακών υπηρεσιών, ενώ παράλληλα συμπληρώνουν η μία τα δυνατά σημεία της άλλης σε διάφορες πτυχές των λειτουργιών στη ναυτιλία» αναφέρεται στην ανάλυση.

«Η ανάπτυξη νέων τεχνολογιών παρουσιάζει συχνά προκλήσεις που απαιτούν συνεργασία μεταξύ των προγραμματιστών, των ρυθμιστικών αρχών καθώς και των νηογνωμόνων», σημειώνεται χαρακτηριστικά.

Η κατανόηση της τεχνητής νοημοσύνης και της αυτονομίας μπορεί να δώσει τη δυνατότητα στην εμπορική ναυτιλία να φέρει επανάσταση στον τρόπο εργασίας.

Οι πλοιοκτήτες δεν μπορούν να παραμείνουν ανταγωνιστικοί χωρίς να τις συμπεριλάβουν στον στρατηγικό σχεδιασμό και να ενισχύσουν την υπάρχουσα αυτονομία για τη μείωση του φόρτου εργασίας και τη μεγιστοποίηση της χρήσης των περιουσιακών στοιχείων, επισημαίνεται χαρακτηριστικά στην έκθεση.

«Οι φορείς της βιομηχανίας πρέπει να επενδύσουν στη βελτίωση της ανθρώπινης κατανόησης σε όλα τα επίπεδα μέσω της εκπαίδευσης», αναφέρεται μεταξύ άλλων, ενώ προτείνεται η σύσταση ενός οργανισμού που θα περιλαμβάνει την κλάση, τις ρυθμιστικές αρχές, τους φορείς εκμετάλλευσης και τις τεχνολογικές εταιρείες, ο οποίος θα είναι σε θέση να επικεντρωθεί στη διαφάνεια των συστημάτων και στην ανάπτυξη σαφούς κατανόησης μεταξύ των ενδιαφερόμενων μερών όσον αφορά τα επίπεδα διασφάλισης που απαιτούνται για την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών.