Skip to main content

Συνεργασία Lomarlabs- Seabound για μέθοδο δέσμευσης του άνθρακα στα πλοία

Φωτογραφία αρχείου

H συσκευή είναι μια προηγμένη τεχνολογία για τη δέσμευση του CO2 από τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που παράγονται κατά τη λειτουργία του πλοίου.

Η Lomarlabs, μια νέα θυγατρική της πλοιοκτήτριας Lomar Shipping, μέλος του ομίλου LIbra, συμφερόντων οικογένειας Λογοθέτη, συνεργάζεται με τη νεοφυή εταιρεία κλιματικής τεχνολογίας Seabound, σε μια προσπάθεια να μειώσει τις εκπομπές και να προωθήσει οικονομικά αποδοτικές μεθόδους δέσμευσης του διοξειδίου CO2 στα πλοία.

Η Lomarlabs συνεργάζεται με φιλόδοξους επιχειρηματίες που φέρνουν βαθιές τεχνολογικές λύσεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία και τους βοηθά να μειώσουν το ρίσκο των τεχνολογιών τους και να βελτιστοποιήσουν τα επιχειρηματικά τους μοντέλα. Επικεφαλής αυτού του εγχειρήματος είναι ο πρώην Τεχνικός Διευθυντής της Lomar, Στυλιανός Παπαγεωργίου, ο οποίος έχει διοριστεί Διευθύνων Σύμβουλος της Seabound.

Η Seabound έχει αναπτύξει μια συσκευή δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα μικρού μεγέθους, για την οποία εκκρεμεί δίπλωμα ευρεσιτεχνίας και η οποία μπορεί να τοποθετηθεί εκ των υστέρων στο φουγάρο της μηχανής ενός πλοίου στο χωνί.

H συσκευή είναι μια προηγμένη τεχνολογία για τη δέσμευση του CO2 από τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που παράγονται κατά τη λειτουργία του πλοίου, διασφαλίζοντας ότι δεν εκπέμπεται στην ατμόσφαιρα. Η λύση αυτή έχει τη δυνατότητα να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη μεσοπρόθεσμη μείωση των εκπομπών CO2, ιδίως για τον υπάρχοντα στόλο.

Η Lomar δήλωσε ότι οι προετοιμασίες για την εγκατάσταση του εν λόγω εξοπλισμού στο πρώτο πλοίο θα πραγματοποιηθούν τον Μάιο και τον Ιούνιο του τρέχοντος έτους, ώστε να τρέξει το πρώτο πιλοτικό πρόγραμμα καθ’ όλη τη διάρκεια του φετινού καλοκαιριού. Το έργο αποτελεί μέρος του διαγωνισμού Clean Maritime Demonstration Competition Round 3 (CMDC3), ο οποίος ανακοινώθηκε τον Σεπτέμβριο του 2022 και χρηματοδοτείται από το Υπουργείο Μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου .