Skip to main content

Εν αναμονή κερδών το 2017 η ΤΕΝ παρά τις ζημιές του γ’ τριμήνου

Από την έντυπη έκδοση

Του Λάμπρου Καραγεώργου
[email protected]

H κακή πορεία της ναυλαγοράς στα δεξαμενόπλοια επηρέασε και τα αποτελέσματα της Τsakos Energy Navigation (TEN), η οποία πέρασε και πάλι στις ζημιές το τρίτο τρίμηνο του έτους. Ωστόσο, το αποτέλεσμα αυτό είναι μάλλον πρόσκαιρο καθώς παραδοσιακά λόγω εποχικότητας το τέταρτο τρίμηνο είναι πάντα πιο θετικό στον κλάδο, γεγονός που εξασφαλίζει τη συνέχιση της κερδοφορίας της εταιρείας για το σύνολο της χρήσης.

Αναλυτικότερα, η εισηγμένη στο NYSE ναυτιλιακή εταιρεία του Ομίλου Τσάκου ανακοίνωσε για το τρίτο τρίμηνο του 2017 έσοδα ύψους 124,2 εκατ. δολ. έναντι 109,18 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2016 και για το εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2017 394,6 εκατ. δολ. έναντι 351,1 εκατ. δολ. έναν χρόνο πριν.

Τα καθαρά κέρδη στο εννεάμηνο ήταν 17,69 εκατ. δολ. έναντι 43,8 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, ενώ στο τρίτο τρίμηνο του 2017 η εταιρεία παρουσίασε ζημίες ύψους 3,3 εκατ. δολ. έναντι κερδών 2 εκατ. δολ. το τρίτο τρίμηνο του 2016.

Τα EBITDA στο εννεάμηνο ανήλθαν στα 163,3 εκατ. δολ. ενώ στο τρίτο τρίμηνο του 2017 ανήλθαν στα 48 εκατ. δολ., αυξημένα κατά 18,4% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016.

Όλα τα πλοία είχαν θετικά EBITDA, εκτός από δύο aframaxes τα οποία μπήκαν για δεξαμενισμό στο δεύτερο τρίμηνο του 2017.
H κερδοφορία του εννεαμήνου και τα αναμενόμενα βελτιωμένα αποτελέσματα του τέταρτου τριμήνου εξασφαλίζουν για την ΤΕΝ ένα ακόμη θετικό έτος σε ό,τι αφορά τα αποτελέσματά της στην 24χρονη ιστορία της, σχολίασε ο Γιώργος Σαρόγλου, Chief Operating Officer της TEN. «Ο στόλος της ΤΕΝ αυξήθηκε κατά 30% τους τελευταίους 18 μήνες και τώρα που όλα τα πλοία της είναι σε λειτουργία έχει αποκτήσει ένα προβάδισμα στην αξιοποίηση των βελτιωμένων συνθηκών της αγοράς έναντι των ανταγωνιστών της» πρόσθεσε ο κ. Σαρόγλου.

Να σημειωθεί ωστόσο ότι οι συνθήκες στην αγορά των δεξαμενόπλοιων παρέμειναν δύσκολες στη διάρκεια του τρίτου τριμήνου του 2017 καθώς χαρακτηρίσθηκε από τη μαζική παράδοση νεότευκτων πλοίων παρά το χαμηλό orderbook, τη διακοπή της παραγωγής πολλών διυλιστηρίων για συντήρηση, τα υψηλά πετρελαϊκά αποθέματα και τη μείωση της παραγωγής των χωρών του ΟΠΕΚ.

Η αύξηση εσόδων της ΤΕΝ οφείλεται κυρίως στην προσθήκη 15 δεξαμενόπλοιων στον στόλο της το εξεταζόμενο διάστημα.
Η εταιρεία θα διανείμει μέρισμα 0,05 δολ. ανά μετοχή ανεβάζοντας το συνολικό μέρισμα που έχει διανείμει από τον Μάρτιο του 2002 που εισήγαγε τις μετοχές της στο NYSE στα 10,61 δολ.

Η ΤΕΝ συνεχίζει τη στρατηγική των χρονοναυλώσεων του στόλου αυξάνοντας και τον αριθμό των συμβάσεων που προβλέπουν συμμετοχή στα κέρδη, καθώς οι συμβάσεις αυτού το είδους αφενός εξασφαλίζουν σίγουρα έσοδα, αφετέρου προσθέτουν κέρδη στην περίπτωση που η ναυλαγορά κινείται ανοδικά.

Πολύ πρόσφατα η ΤΕΝ πρόσθεσε δυο ακόμη δεξαμενόπλοια, ένα suezmax και ένα handymax product tanker σε χρονοναυλώσεις ενός και τριών ετών αντιστοίχως. Τα δυο πλοία απασχολούνταν πρώτα στη spot αγορά.

Με τις νέες ναυλώσεις τα συμβολαιοποιημένα έσοδα της ΤΕΝ ανέρχονται στο 1,3 δισ. δολ. Να σημειωθεί ακόμη ότι η ΤΕΝ αναμένει αύξηση των εσόδων κατά 30% το 2018 λόγω της προσθήκης των νέων πλοίων στον στόλο. Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα ολοκλήρωσε το μεγαλύτερο ναυπηγικό πρόγραμμα στην ιστορία της παραλαμβάνοντας σε 18 μήνες 15 νεότευκτα δεξαμενόπλοια, με το τελευταίο να προστίθεται στον στόλο της πριν από έναν περίπου μήνα. Σήμερα ο στόλος της ΤΕΝ αποτελείται από 65 πλοία, εκ των οποίων 47 δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού, 13 poduct tankers, τρία shuttle tankers και δύο LNG carriers.