Η Lufthansa προανήγγειλε δοκιμές ενός νέου τύπου αεροπορικού βιοκαυσίμου από αλκοόλη, στο πλαίσιο συνεργασίας με την αμερικανική Gevo, στους επενδυτές της οποίας συμπεριλαμβάνεται η Total. Στόχος, ο περιορισμός των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και φυσικά η εξοικονόμηση χρημάτων για καύσιμα.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η διεργασία για την παραγωγή του καυσίμου περιλαμβάνει τη ζύμωση φυτικών αποβλήτων για την παρασκευή ισοβουτανόλης, η οποία στη συνέχεια αφυδατώνεται και μετατρέπεται σε κηροζίνη με τεχνικές που χρησιμοποιούνται στα διυλιστήρια. Η Lufthansa φιλοδοξεί να πάρει εντός του έτους το πράσινο φως για την παραγωγή και χρήση του καυσίμου.
Από την πλευρά της η Gevo, η οποία παράγει ισοβουτανόλη – μια μορφή αλκοόλης – με φυτικά απόβλητα από αρκετές πηγές, ανακοίνωσε ότι βρίσκεται στο στάδιο της επιτάχυνσης της παραγωγής. Όπως υποστηρίζει, η διεργασία που ακολουθεί είναι φθηνότερη από τις γνωστές διεργασίες διύλισης βιοκαυσίμων.
Ο γερμανικός αερομεταφορέας ήταν ο πρώτος που χρησιμοποίησε σε εμπορικές πτήσεις μείγμα κηροζίνης και βιοκαυσίμων από φυτικά έλαια και ζωικά λίπη, ωστόσο το πρότζεκτ αποδείχθηκε βραχύβιο, καθώς η Lufthansa δεν μπορούσε να βρει επαρκείς ποσότητες του καυσίμου. Σε κάθε περίπτωση, όπως τόνισε εκπρόσωπος της Lufthansa, το νέο καύσιμο θα προέρχεται αυστηρά από απόβλητα που δεν επιδρούν αρνητικά στη διατροφική αλυσίδα.
Δεν είναι πάντως ο μόνος όμιλος που τα τελευταία χρόνια πειραματίζεται με εναλλακτικά καύσιμα από απόβλητα, φύκια κ.α. προκειμένου να περιορίσει τις εκπομπές και τις δαπάνες του. Μόλις την περασμένη εβδομάδα η British Airways ανακοίνωσε ότι θα κατασκευάσει, στο Έσεξ, μονάδα παραγωγής 120.000 τόνων καυσίμου από απόβλητα ΧΥΤΑ. Κατά την ίδια, η μείωση των εκπομπών θα είναι αντίστοιχη με αυτήν που θα προκαλούσε η απομάκρυνση από τους δρόμους 150.000 αυτοκινήτων.