Skip to main content

Γερμανία: Τρένα κινούνται αποκλειστικά με υδρογόνο

Η Γερμανία εγκαινίασε μια σιδηροδρομική γραμμή που τροφοδοτείται εξ ολοκλήρου από υδρογόνο, μια «παγκόσμια πρώτη» και ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός για τις πράσινες σιδηροδρομικές μεταφορές παρά τις προκλήσεις στον εφοδιασμό.

Ένας στόλος 14 τρένων που παρέχονται από τον γαλλικό βιομηχανικό κολοσσό Alstom στο γερμανικό κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας θα αντικαταστήσει τις ατμομηχανές ντίζελ στα 100 χιλιόμετρα της γραμμής που συνδέει τις πόλεις Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervoerde και Buxtehude κοντά στο Αμβούργο.

«Οποιαδήποτε ώρα της ημέρας, οι επιβάτες θα ταξιδεύουν σε αυτή τη διαδρομή χάρη στο υδρογόνο», είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Stefan Schrank, διευθυντής έργου στην Alstom, χαιρετίζοντας την «παγκόσμια πρωτιά».

Τα τρένα υδρογόνου έχουν γίνει ένας πολλά υποσχόμενος τρόπος για την απομάκρυνση του άνθρακα από τον σιδηροδρομικό τομέα και την αντικατάσταση του ντίζελ, το οποίο εξακολουθεί να τροφοδοτεί το 20% των ταξιδιών στη Γερμανία.

Χαρακτηριζόμενος ως τρόπος μεταφοράς «μηδενικών εκπομπών», τα τρένα αναμιγνύουν το υδρογόνο με το οξυγόνο που υπάρχει στον αέρα του περιβάλλοντος, χάρη σε μια κυψέλη καυσίμου που είναι εγκατεστημένη στην οροφή. Αυτό παράγει την ηλεκτρική ενέργεια που απαιτείται για να προχωρήσει το τρένο.

Σχεδιασμένα στη νότια γαλλική πόλη Tarbes και συναρμολογημένα στο Salzgitter της κεντρικής Γερμανίας, τα τρένα της Alstom — που ονομάζονται Coradia iLint — πρωτοπορούν στον τομέα. Το έργο συγκέντρωσε επενδύσεις «αρκετών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ» και δημιούργησε θέσεις εργασίας για έως και 80 υπαλλήλους στις δύο χώρες, σύμφωνα με την Alstom.

Δοκιμές πραγματοποιούνται από το 2018 στη γραμμή με δύο τρένα υδρογόνου, αλλά τώρα ολόκληρος ο στόλος υιοθετεί την πρωτοποριακή τεχνολογία.

Ο γαλλικός όμιλος έχει υπογράψει τέσσερα συμβόλαια για αρκετές δεκάδες τρένα μεταξύ Γερμανίας, Γαλλίας και Ιταλίας, χωρίς κανένα σημάδι μείωσης της ζήτησης.

Μόνο στη Γερμανία «μεταξύ 2.500 και 3.000 τρένων ντίζελ θα μπορούσαν να αντικατασταθούν από μοντέλα υδρογόνου», εκτιμά ο Schrank.

«Μέχρι το 2035, περίπου το 15 με 20 τοις εκατό της περιφερειακής ευρωπαϊκής αγοράς θα μπορούσε να λειτουργεί με υδρογόνο», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Alexandre Charpentier, ειδικός σιδηροδρόμων στην εταιρεία συμβούλων Roland Berger.

Επί του παρόντος, περίπου ένα στα δύο περιφερειακά τρένα στην Ευρώπη κινείται με ντίζελ.

Πηγή: France24