Την ώρα που το «80% μείωση των δασμών» έναντι της Κίνας, που προανήγγειλε ο Ντόναλντ Τραμπ, ενόψει των εμπορικών συνομιλιών Ουάσιγκτον- Πεκίνο, «παραμένει απλώς ένα νούμερο», σύμφωνα την εκπρόσωπο του Λευκού Οίκου Κάρολιν Λέβιτ, τα πρώτα κινεζικά προϊόντα που υπόκεινται στους δασμούς άνω του 145%, άρχισαν να φτάνουν στα πιο πολυσύχναστα λιμάνια των ΗΠΑ, στο Λος Άντζελες και το Λονγκ Μπιτς.
Επτά πλοία, που μεταφέρουν πάνω από 12.000 εμπορευματοκιβώτια, τα οποία απέπλευσαν από την Κίνα μετά την έναρξη ισχύος των δασμών, έφτασαν στα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς, στην Καλιφόρνια.
Άλλα πέντε πλοία αναμένεται να φτάσουν εκεί τις επόμενες ημέρες.
Στα κοντέινερς, βρίσκονται προϊόντα που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα καταναλωτικών ειδών της Amazon, της Home Depot, της Ikea, της Ralph Lauren και της Tractor Supply.
Εκτός από είδη οικιακής χρήσης, ρούχα και έπιπλα, η Amazon εισήγαγε μια μεγάλη ποικιλία προϊόντων για λογαριασμό τρίτων πωλητών, όπως ψυγεία, φριτέζες, mousepads, ράφια και καναπέδες σαλονιού.
Οι αποστολές της Tractor Supply περιλαμβάνουν φορητούς ανεμιστήρες, εργαλεία κήπου και ανδρικές μπότες εργασίας. Λάμπες και ανεμιστήρες οροφής έχουν περάσει από το τελωνείο για την Home Depot.
Για πολλές από τις εταιρείες, τα προϊόντα που θεωρούνται απαραίτητα για την αναπλήρωση των αποθεμάτων τους εισάγονται παρά τις ανησυχίες για τη ζήτηση των καταναλωτών και την οικονομική επιβράδυνση, αναφέρει στο ρεπορτάζ του το CNBC.
Τα -εκατοντάδες-προϊόντα
Έπιπλα Ikea, γυαλιά και σκουφάκια κολύμβησης Speedo, θήκες χαρτομάντιλων Procter & Gamble, πλακέτες τυπωμένων κυκλωμάτων, φούρνοι μικροκυμάτων και ανταλλακτικά ψυγείων Samsung, πουλόβερ, κασμίρια και σακάκια Ralph Lauren, υποδήματα Dr. Martens Airwair, φούρνοι μικροκυμάτων και ανταλλακτικά ψυγείων Samsung, πλυντήρια ρούχων, κλιματιστικά, φούρνοι, ψυγεία και πλυντήρια πιάτων LG, αθλητικά είδη Bauer Hockey, ανταλλακτικά υπολογιστών Lenovo, ανταλλακτικά αυτοκινήτων για τη Valeo North America, καθώς και ακουστικά και πληκτρολόγια υπολογιστών για την Polaris, περιλαμβάνονταν όλα στα κινεζικά εμπορεύματα που έφτασαν στα αμερικανικά λιμάνια.
Και το «80%» παραμένει υψηλό
Ο Τραμπ, άφησε να εννοηθεί την Παρασκευή, ενόψει των βασικών εμπορικών συνομιλιών ότι είναι πρόθυμος να μειώσει τους δασμούς στην Κίνα στο 80%, ένα ποσοστό που πολλές επιχειρήσεις πιθανότατα θα εξακολουθούσαν να θεωρούν εξαιρετικά υψηλό.
«Δασμοί 80% στην Κίνα φαίνονται σωστοί. Εξαρτάται από τον Scott B», επεσήμανε ο πρόεδρος των ΗΠΑ, σε μια ανάρτησή στο Truth Social, αναφερόμενος στην προγραμματισμένη συνάντηση μεταξύ του υπουργού Οικονομικών Σκοτ Μπέσεντ Scott Bessent και του ομολόγου του, «τσάρου» της κινεζικής οικονομίας Χε Λίφενγκ στην Ελβετία αυτό το Σαββατοκύριακο για συνομιλίες.
Ο αριθμός των εμπορευματικών πλοίων και των εμπορευματοκιβωτίων που κατευθύνονται προς τις ΗΠΑ από την Κίνα έχει μειωθεί κατακόρυφα από την ανακοίνωση των δασμών στις αρχές Απριλίου.
Ακυρώσεις δρομολογίων
Σύμφωνα με την Sea-Intelligence, κατά τη διάρκεια των μηνών Απριλίου και Μαΐου, σημειώθηκαν συνολικά 90 ακυρώσεις δρομολογίων στις εμπορικές διαδρομές μεταξύ της Ασίας και της δυτικής ακτής της Βόρειας Αμερικής, καθώς και μεταξύ της Ασίας και της ανατολικής ακτής της Βόρειας Αμερικής.
Η Ocean Alliance (ένα κονσόρτσιουμ μεταφορών που περιλαμβάνει τις κινεζικές COSCO και OOCL, την Evergreen με έδρα την Ταϊβάν και τη γαλλική CMA) αντιπροσωπεύει 48 από αυτές τις ακυρώσεις.
Σύμφωνα με τους παρόχους logistics και τις ναυτιλιακές εταιρείες, οι κρατήσεις έχουν μειωθεί κατά 30% έως 50%, ενώ η έκθεση Global Port Tracker που δημοσιεύθηκε την Παρασκευή από την National Retail Federation και την Hackett Associates,αναφέρει ότι τα εισαγόμενα φορτία στα μεγαλύτερα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων της χώρας, αναμένεται να σημειώσουν την μείωση για πρώτη φορά από το 2023, ως αποτέλεσμα των δασμών.
Εκτός από τη μείωση των δρομολογίων των πλοίων, οι θαλάσσιοι μεταφορείς χρησιμοποιούν μικρότερα πλοία για τη μεταφορά εμπορευμάτων
Άδεια ράφια όταν ολοκληρωθεί η εισαγωγή αποθεμάτων
Ο Brian Bourke, παγκόσμιος εμπορικός διευθυντής της SEKO Logistics δήλωσε ότι, μόλις οι παραγωγοί ολοκληρώσουν την εισαγωγή των αποθεμάτων που θεωρούν απαραίτητα, θα περιμένουν την εξέλιξη της κατάστασης όσον αφορά τις εφοδιαστικές αλυσίδες τους και θα προχωρήσουν σε περαιτέρω ακυρώσεις παραγγελιών από την Κίνα, γεγονός που έχει προκαλέσει ευρεία ανησυχία για έλλειψη προϊόντων και κενά ράφια.
naftemporiki.gr