Skip to main content

Ο ανταγωνισμός επηρέασε το εξάμηνο της ΑΒ Βασιλόπουλος

Από την έντυπη έκδοση

Της Δανάης Αλεξάκη
[email protected]

Οριακά αρνητικό πρόσημο εμφάνισαν, σύμφωνα με πληροφορίες, οι πωλήσεις της ΑΒ Βασιλόπουλος, θυγατρικής της Ahold-Delhaize, το πρώτο εξάμηνο του έτους σε σχέση με το περσινό διάστημα, με την αλυσίδα να αναμένει βελτίωση επιδόσεων στο δεύτερο μισό του έτους, ενώ διατηρεί την υλοποίηση του σχεδιασμού ανάπτυξης του δικτύου της, που ξεπερνά τα 80 εκατ. ευρώ και αφορά τη δημιουργία συνολικά 38 νέων σημείων πώλησης.

Με αφορμή τη χθεσινή ανακοίνωση των μεγεθών του μητρικού ομίλου, πηγές προσκείμενες στην AB Βασιλόπουλος σχολιάζοντας την πορεία της αλυσίδας στην εγχώρια αγορά ανέφεραν ότι «οι πωλήσεις το πρώτο εξάμηνο του 2018 κατέγραψαν οριακή μείωση σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017, γεγονός που όμως είχε προβλεφθεί από πλευράς μας λόγω του αυξανόμενου ανταγωνισμού.

Η μείωση οφείλεται κυρίως στην αναδιάρθρωση του δικτυού του ανταγωνισμού. Σημεία ανάκαμψης καταγράφηκαν προς το τέλος του δευτέρου τριμήνου του 2018. Παρ’ όλα αυτά, με σταθερότητα και συνέπεια συνεχίζουμε να ακολουθούμε τις στρατηγικές μας επιλογές, επενδύοντας περισσότερα από 80 εκατ. ευρώ στη διεύρυνση των υπηρεσιών αλλά και του δικτύου μας».

Στήριξη του ομίλου

Σε επίπεδο μητρικού ομίλου o CEO της Ahold-Delhaize Frans Muller, σχολιάζοντας τη συνολική πορεία στην Κεντρική και Νοτιοανατολική Ευρώπη (σ.σ. ζώνη στην οποία περιλαμβάνεται και η Ελλάδα), μεταξύ άλλων, αναφέρει ότι η αύξηση κατά 2,7% -σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες- των εσόδων της εν λόγω ζώνης αποδίδεται κυρίως στην ανάπτυξη κατά 11% που κατέγραψε η Ρουμανία καθώς και στην ισχυρή εικόνα που παρουσίασε η Τσεχία, τη στιγμή που στην Ελλάδα οι πωλήσεις επηρεάστηκαν από την ανάκαμψη του ανταγωνισμού, μέσω της επαναλειτουργίας και της αναδιαμόρφωσης των καταστημάτων του. Αντίστοιχα, σε άλλο σημείο της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων, ο όμιλος αναφέρει ότι «στην Ελλάδα, η συγκριτική αύξηση των πωλήσεων παρέμεινε αρνητική, με τις τάσεις των πωλήσεων να βελτιώνονται προς το τέλος του δευτέρου τριμήνου».

Σχετικά με τις επιδόσεις του ομίλου Ahold-Delhaize, στο πρώτο εξάμηνο του έτους, οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 4,8% στα 30,4 δισ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη ενισχύθηκαν σημαντικά κατά 14,7% στα 817 εκατ. ευρώ.

Πιέσεις στη μετοχή

Παρά την αύξηση της κερδοφορίας, οι μετοχές της Ahold-Delhaize δέχθηκαν χθες πιέσεις, λόγω της απογοήτευσης των επενδυτών από την πτώση των πωλήσεων του ομίλου, αλλά και εν μέσω ανησυχιών για τις έντονες ανταγωνιστικές πιέσεις στην αμερικανική αγορά από την «έφοδο» της Amazon, αλλά και από τους παραδοσιακούς παίκτες λιανικής, όπως η Walmart.

H μετοχή της Ahold-Delhaize, που στις αρχές του μηνός άγγιξε υψηλά διετίας, έχει υποχωρήσει σχεδόν 5% στις δύο τελευταίες συνεδριάσεις, αφότου αναλυτές της Berenberg συνέστησαν «buy» στους επενδυτές, αναφέροντας ότι η εταιρεία χρειάζεται επειγόντως επενδύσεις στις δραστηριότητές της στις ΗΠΑ, ώστε να συμβαδίσει με τους ανταγωνιστές.

Σε κάθε περίπτωση, ο ισχυρός λιανέμπορος παραμένει σε τροχιά επίτευξης των στόχων του, που αφορούν στην οικοδόμηση ισχυρών τοπικών brands και την ενίσχυση των κυρίαρχων θέσεών του στις μεγάλες αγορές.

Ταυτόχρονα, η εταιρεία διατήρησε τον στόχο για τις συνέργειες από τη συγχώνευση, στα 420 εκατ. ευρώ για το 2018, και δήλωσε πως είναι πεπεισμένη ότι θα πετύχει τον στόχο για μικτές συνέργειες 750 εκατ. ευρώ το 2019. Αναμένει οι ταμειακές ροές το 2018 να διαμορφωθούν στο 1,9 δισ. ευρώ και τόνισε πως οι κεφαλαιουχικές δαπάνες θα αυξηθούν στο 1,9 δισ. ευρώ, για να βελτιωθούν τα καταστήματα και η τεχνολογία του ομίλου.
 

Επέκταση του δικτύου
Η ΑΒ συνεχίζει τον σχεδιασμό ανάπτυξης του δικτύου της, στην κατεύθυνση της θωράκισης των μεγεθών της, με την αλυσίδα να σχεδιάζει να εγκαινιάσει 38 νέα καταστήματα, εκ των οποίων τα 13 θα είναι εταιρικά, ενώ τα 25 θα λειτουργήσουν υπό καθεστώς δικαιόχρησης. Μέχρι στιγμής έχουν ανοίξει 6 εταιρικά καταστήματα και 13 δικαιόχρησης (Franchise).