Skip to main content

«Λαβράκια» έβγαλαν οι έλεγχοι της ΑΑΔΕ σε ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα

του Γιώργου Κούρου
[email protected]

«Λαβράκια» έβγαλαν, για μια ακόμη φορά, οι έλεγχοι της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων σε ξενοδοχειακές μονάδες και ενοικιαζόμενα δωμάτια.

Οι διασταυρώσεις, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες της «Ν», που πραγματοποιήθηκαν για τον Ιούνιο με βάση τις περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ που υποβλήθηκαν στις 31 Ιουλίου, είχαν στο «στόχαστρο» 712 επιχειρήσεις.

Θα πρέπει να αναφερθεί ότι οι συγκεκριμένες διασταυρώσεις γίνονται με βάση τα εξής δεδομένα που έχουν στα χέρια τους οι ελεγκτές:

  • πληρότητα και τιμές με βάση τις «μηχανές» αναζήτησης
  • τα επίσημα site των μονάδων 
  • τηλεφωνική επικοινωνία των ελεγκτών που εμφανίζονται ως πελάτες προκειμένου να πληροφορηθούν τις τιμές
  • επίσκεψη στο ξενοδοχείο, ή ενοικιαζόμενο, από τον ελεγκτή και πάλι υπό την «ιδιότητα» του πελάτη που αναζητά την «καλύτερη» τιμή.

Αξίζει να σημειωθεί ότι με βάση τις εν λόγω διασταυρώσεις οι ελεγκτές εντόπισαν επτά ακραίες περιπτώσεις, που χρήζουν περαιτέρω ελέγχου. Ειδικότερα:

  • τέσσερα ξενοδοχεία, τεσσάρων αστέρων και άνω, με περισσότερα από 300 δωμάτια, στα οποία εμφανίζεται με βάση τις πρώτες εκτιμήσεις απόκλιση άνω του 1 εκατομ. ευρώ.
    Από τις εν λόγω μονάδες οι δύο βρίσκονται στη Ρόδο, μία στην Κέρκυρα και μία στην Ηλεία.
  • δύο μονάδες, εκ των οποίων η μια στην Ανατολική Αττική και η άλλη στη Σαντορίνη, στις οποίες μάλιστα το αξιοσημείωτο είναι ότι είχε προηγηθεί προληπτικός έλεγχος και άρα γνώριζαν ότι βρίσκονταν στο «επίκεντρο». Οι συγκεκριμένες μονάδες, εμφάνισαν μηδενική δήλωση ΦΠΑ.
  • μία ξενοδοχειακή μονάδα στη Χαλκιδική η οποία, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των παραγόντων της ΑΑΔΕ και από τα στοιχεία που έχουν στα χέρια τους από τον προληπτικό έλεγχο, εμφανίζει μεγάλες αποκλίσεις.

Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι και οι 712 επιχειρήσεις ήταν και στο περυσινό δείγμα της ΑΑΔΕ, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα φέτος να εμφανίσουν αυξημένο τζίρο κατά 21%. Οι ελεγκτές εκτιμούν ότι η ανωτέρω αύξηση τζίρου οφείλεται κατά 50% στην αύξηση της τουριστικής κίνησης και των τιμών, αλλά και κατά 50% στη συμμόρφωση που αποτελεί τον πρωταρχικό στόχο της Αρχής.