Για ισχυρές πιέσεις στην κερδοφορία των παραδοσιακών παιχτών της λιανικής, που έχουν να αντιμετωπίσουν τον μεταξύ τους ανταγωνισμό στο επίπεδο των τιμών, αλλά και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από αλυσίδες φθηνού κόστους και ομίλους ηλεκτρονικού εμπορίου κάνει η Moody’s σε έκθεσή της για τον ευρωπαϊκό τομέα λιανεμπορίου.
Ο αμερικανικός οίκος υποβαθμίζει τις προοπτικές του κλάδου από σταθερές σε αρνητικές, επικαλούμενος τις «πιο εχθρικές συνθήκες λειτουργίας».
Όπως εξηγεί ο Ντέιβιντ Μπιντλ, αντιπρόεδρος της Moody’s, η κερδοφορία των παραδοσιακών ομίλων συμπιέζεται καθώς μειώνουν τις τιμές για να αντισταθμίσουν τις χαμηλότερες πωλήσεις. Επιπλέον τα περιθωρια κέρδους προβλέπεται να μειωθούν περαιτέρω, εξαιτίας της στροφής της ζήτησης σε εκπτωτικά καταστήματα και ειδικούς στο online εμπόριο, σημειώνει.
Η Moody’s υπολογίζει μάλιστα ότι το 40% των ομίλων λιανεμπορίου στην Ευρώπη θα εμφανίσει φέτος χαμηλότερα κέρδη από το 2017 ή/και το 2018. Σε αντίστοιχη έκθεση του περασμένου Οκτωβρίου έβλεπε πτώση κερδών μόνο για το 20% των παιχτών του κλάδου. Yπό τις συνθήκες αυτές επισημαίνει την ανάγκη να ληφθούν μέτρα, που θα αντισταθμίσουν έως έναν βαθμό τις πιέσεις.
naftemporiki.gr