Skip to main content

Ε.Ε. : Σύσταση για χορήγηση vouchers έναντι ακυρωμένων ταξιδιών

Σύσταση για χορήγηση vouchers 12μηνης διάρκειας από αεροπορικές εταιρείες και tour operators για ταξίδια και πακέτα διακοπών που ακυρώθηκαν λόγω κορωνοϊού απευθύνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Οι συστάσεις, που περιγράφονται σε ένα έγγραφο που περιήλθε σε γνώση του Reuters και πρόκειται να παρουσιαστούν την Τετάρτη, επιδιώκουν να καταστήσουν τα κουπόνια ελκυστικά για τους επιβάτες που διαφορετικά ίσως απαιτήσουν πλήρη επιστροφή των χρημάτων τους. 

Τα κράτη μέλη της Ε.Ε.  έχουν προτρέψει την Επιτροπή να αναστείλει τους κανόνες που υποχρεώνουν τις αεροπορικές εταιρείες να προσφέρουν πλήρη επιστροφή χρημάτων για ακυρωμένες πτήσεις λόγω της πανδημίας της Covid-19. Οι συστάσεις της ΕΕ υπολείπονται της αναστολής των κανόνων επιστροφής χρημάτων, αλλά φαίνεται να προσφέρουν μια συμβιβαστική λύση στην προσπάθεια να βοηθήσουν τις αεροπορικές αλλά και τις ταξιδιωτικές εταιρείες που έχουν στερέψει από ρευστότητα.

Η Επιτροπή θα προτείνει επίσης τα κουπόνια να καλύπτονται από τα κράτη μέλη σε περίπτωση αφερεγγυότητας, σύμφωνα με το έγγραφο. Τα vouchers θα πρέπει επίσης να προσφέρουν τις ίδιες υπηρεσίες και διαδρομή – σε περίπτωση πτήσης – και τους όρους ταξιδιού με την αρχική κράτηση.

«Ανάλογα με τη διαθεσιμότητα και ανεξάρτητα από τη διαφορά ναύλου ή τιμής, οι αερομεταφορείς θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι τα κουπόνια επιτρέπουν στους επιβάτες να ταξιδεύουν στην ίδια διαδρομή υπό τους ίδιους όρους υπηρεσίας που περιγράφονται στην αρχική κράτηση. Οι διοργανωτές θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι τα κουπόνια επιτρέπουν στους ταξιδιώτες να κάνουν κράτηση για ταξιδιωτικά πακέτα με τον ίδιο τύπο υπηρεσιών ή ισοδύναμης ποιότητας με το πακέτο που ακυρώθηκε», υπογραμμίζει το έγγραφο.

Αεροπορικές εταιρείες σε όλη την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της Lufthansa και της Air France-KLM, έχουν ζητήσει κρατική διάσωση, καθώς τα μέτρα απαγόρευσης των μετακινήσεων εξαιτίας της πανδημίας τις έχουν υποχρεώσει να καθηλώσουν τους στόλους τους για περισσότερο από ένα μήνα, χωρίς να διαφαίνεται το τέλος της υγειονομικής κρίσης.

«Προκειμένου να περιοριστούν οι αρνητικές επιπτώσεις στους επιβάτες ή τους ταξιδιώτες κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19, τα κράτη μέλη θα πρέπει να εξετάσουν ενεργά τη θέσπιση συστημάτων εγγύησης για κουπόνια για να διασφαλιστεί ότι σε περίπτωση αφερεγγυότητας του εκδότη του κουπονιού, οι επιβάτες ή οι ταξιδιώτες αποζημιώνονται», αναφέρει το έγγραφο της ΕΕ.

Οι πελάτες που τελικά δεν θα χρησιμοποιούν τα κουπόνια, θα αποζημιώνονται αυτόματα έως και 14 ημέρες μετά το τέλος της περιόδου ισχύος. Για κουπόνια που ισχύουν για περισσότερο από ένα χρόνο, οι επιβάτες θα πρέπει να μπορούν να ζητήσουν πλήρη επιστροφή χρημάτων έως 12 μήνες μετά την έκδοση των κουπονιών, σύμφωνα με το έγγραφο.

«Οι διαφορετικοί οικονομικοί φορείς στην αλυσίδα μεταφορών και ταξιδιών θα πρέπει να συνεργαστούν με καλή πίστη και να επιδιώξουν μια δίκαιη κατανομή του βάρους που προκαλείται από την πανδημία», υπογραμμίζεται.

Για να ελαφρύνει το βάρος των αεροπορικών καθώς και των ταξιδιωτικών εταιρειών που πλήττονται περισσότερο, η ΕΕ κάλεσε επίσης τις ενώσεις καταναλωτών και επιβατών σε όλα τα επίπεδα να ενθαρρύνουν τους ταξιδιώτες να αποδεχτούν τα κουπόνια αντί της αποζημίωσης.

Ωστόσο, ο νόμος που προστατεύει τους πελάτες σχετικά με τα δικαιώματα ταξιδιού τους δεν αναστέλλεται και η νέα οδηγία δεν είναι νομικά δεσμευτική, πράγμα που σημαίνει ότι εναπόκειται στον καταναλωτή να αποδεχτεί ένα κουπόνι ή την πλήρη επιστροφή χρημάτων.

Πηγή: ΑΜΠΕ, Reuters