Skip to main content

Γιατί η Κίνα πατάει φρένο στο νέο Δρόμο του Μεταξιού

Η δυναμική ανάπτυξη των επενδύσεων του real estate, που είχε πυροδοτήσει η πρωτοβουλία Μία Ζώνη- Ένας Δρόμος της Κίνας, έχει επιβραδυνθεί αισθητά, καθώς το Πεκίνο προσπαθεί να ενισχύσει τον έλεγχό του επι διαφόρων project ειδικά σε αναπτυσσόμενες οικονομίες. 

Μέχρι στιγμής φέτος λιγότερα από 1 δισ. δολάρια έχουν δαπανηθεί από κινεζικές κατασκευαστικές σε project επαγγελματικών ακινήτων στις χώρες, που συμμετέχουν στο λεγόμενο νέο Δρόμο του Μεταξιού. Αν συνεχιστούν με αυτούς τους ρυθμούς οι επενδύσεις η εφετινή επίδοση θα είναι κατά πολύ μικρότερη σε σχέση με το 2018, όταν οι επενδύσεις ξεπέρασαν τα 14 δισ. δολάρια. Θα πρόκειται δε για βουτιά σε σχέση με το ρεκόρ των 23,6 δισ. δολαρίων, που είχε καταγραφεί το 2016, σύμφωνα με στοιχεία της RWR Advisory, που δημοσιεύουν σήμερα οι Financial Times. 

Όταν η Κίνα ανακοίνωσε το σχέδιο των 1 τρισ. δολαρίων για γέφυρες, δρόμους, λιμάνια και άλλες υποδομές σε αναδυόμενες αγορές το 2013, πυροδότησε ένα κύμα επενδύσεων σε ξενοδοχεία, γραφεία και καζίνο από τη Μογγολία έως το Μαυροβούνιο. Για τις κινεζικές κατασκευαστικές η πρωτοβουλία ήταν το πράσινο φως για επένδυση σε project σε περίπου 150 χώρες. Ωστόσο το Πεκίνο θέλει τώρα να πατήσει φρένο στην τόση ταχεία επέκταση των κατασκευών στο εξωτερικό, καθώς φοβάται φυγή κεφαλαίων από τη χώρα. 

Οι επενδύσεις στο εξωτερικό απαιτούν από τις επιχειρήσεις να πωλούν γιουάν και να αγοράζουν δολάρια και αυτό προκαλεί έντονη ανησυχία στην κεντρική τράπεζα και την κυβέρνηση της Κίνας. Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα της κινεζικής HNA, που άλλοτε ήταν από τοςυ μεγαλύτερους επενδυτές της Κίνας σε real estate του εξωτερικού, και το 2018 εξαναγκάστηκε από τις κινεζικές αρχές να αρχίσει να πουλάει αρκετά από αυτά τα ακίνητα, μεταξύ των οποίων και έναν πύργο γραφείων στο Σίντνεϊ. 

Πηγή: Financial Times