Απώλειες σχεδόν 1 δισ. ευρώ (930 εκατ. ευρώ) θα καταγράψει ο τζίρος των χειμερινών εκπτώσεων στο λιανεμπόριο, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2014, σύμφωνα με εκτίμηση της ΕΣΕΕ.
Συγκεκριμένα, ο εκτιμώμενος τζίρος για τη χειμερινή εκπτωτική περίοδο θα διαμορφωθεί το 2015 περίπου στα 4,44 δισ. ευρώ (μείωση -17,3% της αγοραστικής κίνησης σε σχέση με τις χειμερινές εκπτώσεις του 2014).
Η συντριπτική πλειοψηφία των εμπόρων (70%) δηλώνει ότι οι πωλήσεις ήταν συρρικνωμένες σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2014, ενώ δύο στους 10 (22%) αναφέρουν ότι κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα. Μετά βίας ένας στους 10 (8%) δηλώνει ότι οι πωλήσεις πήγαν λίγο καλύτερα από πέρυσι.
Όσον αφορά στο εύρος της μειούμενης εμπορικής κίνησης οι απαντήσεις ποικίλουν, καθώς το 23% δηλώνει πτώση της τάξης του 11% – 20%, άλλο ένα 23% δηλώνει μείωση πωλήσεων 21% – 30% και μόνο το 10% πτώση της τάξης του 0% – 10%. Ένας στους πέντε (20%) δηλώνει ποσοστό πτώσης 30% – 40% και σχεδόν ένας στους τέσσερις (23%) δηλώνει πως η πτωτική τάση του τζίρου ξεπέρασε το 40%.
Τέλος, σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, η μεγάλη πλειοψηφία των ερωτηθέντων (92%) αποτύπωσε την «ανύπαρκτη επίδραση» που επέφερε το άνοιγμα των καταστημάτων την 1η Κυριακή των χειμερινών εκπτώσεων στην τόνωση της καταναλωτικής δαπάνης. Η Συνομοσπονδία αναφέρει ακόμη ότι μόνο το 42% των καταστημάτων παρέμειναν ανοικτά τη Κυριακή 18 Ιανουαρίου.
«Έχει πλέον καταστεί κοινή αντίληψη, ακόμη και στους πλέον αδαείς σε ζητήματα λειτουργίας της αγοράς, πως η πολιτική λιτότητας έχει εξαντλήσει τις αντοχές του καταναλωτικού κοινού, με άμεση συνέπεια την περιορισμένη ανταπόκρισή του στις ιδιαίτερα θελκτικές χειμερινές εκπτώσεις», σχολιάζουν οι έμποροι.
Οι εκπτώσεις
Το 46% των επιχειρήσεων είχε εκπτώσεις σε ποσοστά μεταξύ 20% και 40%. Μία στις τρεις είχε εκπτώσεις στα προϊόντα άνω του 40%, ενώ υπήρξαν και επιχειρήσεις με πολύ υψηλά ποσοστά έκπτωσης που έφτασαν και στο 80%.
Υπάρχει σαφής διαφοροποίηση του επιπέδου της έκπτωσης, ανάλογα με τον κλάδο δραστηριοποίησης της επιχείρησης. Τα καταστήματα με είδη οικιακού εξοπλισμού καθώς και οι επιχειρήσεις με είδη ψυχαγωγίας και επιμορφωτικά είδη, είχαν χαμηλότερο επίπεδο εκπτώσεων σε σύγκριση με τις επιχειρήσεις του κλάδου της ένδυσης – υπόδησης.