Επιστήμονες, επιχειρηματίες, εκπρόσωποι φορέων και οργανισμών ξεδιπλώνουν τις απόψεις τους για το σήμερα και το μέλλον, καταθέτουν εμπειρίες και προβληματισμούς και μεταφέρουν τον σφυγμό της αγοράς στο 3ο Συνέδριο της «Ν» για τα καταναλωτικά αγαθά με τίτλο: «Facelift στο λιανεμπόριο». Στην πρώτη ενότητα του Συνεδρίου οι ομιλητές κλήθηκαν να αναπτύξουν το πώς η επιστροφή στην ανάπτυξη διαφοροποιεί τις ανάγκες των καταναλωτών. Τα συμπεράσματα άκρως ενδιαφέροντα.
Μαριέλλα Τόμας, Γενική Διευθύντρια Ανατολικής Μεσογείου, Stanley Black & Decker Hellas Ε.Π.Ε.
«Σε τρία χρόνια το λιανεμπόριο δεν θα υπάρχει όπως σήμερα. Η γενιά των millenians που θα ενηλικιωθεί και βγει στην αγορά εργασίας και θα δαπανά τα δικά της χρήματα είναι διαφορετικοί καταναλωτές. Οι millenians λατρεύουν το κινητό τους, δεν πιστεύουν στις διαφημίσεις, δεν έχουν καμία ανοχή σε προβληματικές ηλεκτρονικές εφαρμογές (app), ωστόσο δένονται με το brand» επισήμανε η κα Τόμας, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι « οι retailers πρέπει να αρχίσουν να πωλούν λύσεις». Σε αυτό το πλαίσιο η ίδια υποστήριξε ότι πρέπει να αναπτυχθούν περισσότερο τα concept stores.
Κωνσταντίνος Μαχαίρας, Πρόεδρος Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών
«Στο τομέα των τροφίμων τουλάχιστον, οι επιχειρήσεις δεν γνωρίζουν τους πελάτες τους. Δεν έχει γίνει σωστή διαχείριση στα στοιχεία που μετρούν καταναλωτικές συμπεριφορές» ανέφερε ο κ. Μαχαίρας. Όπως σημείωσε ο ίδιος «πρέπει να παρέχουμε εμπειρία στον καταναλωτή. Εάν κόβεις το service χάνεις την εμπειρία». Αναφερόμενος στο ηλεκτρονικό εμπόριο, ο κ. Μαχαίριας εκτίμησε ότι εως το 2025 θα διπλασιαστεί από 6 δις ευρώ σήμερα στα 11-12 δις. Ωστόσο όπως επισήμανε το μεγαλύτερο μέρος του ηλεκτρονικού τζίρου πραγματοποιείται από εταιρείες που βρίσκονται στο εξωτερικό.
Νίκος Φλίγκος, Γενικός Διευθυντής Πωλήσεων & Διανομών Ελλάδας, Κύπρου& Μάλτας Παπαστράτος ΑΒΕΣ
«Οι καταναλωτικές τάσεις χαρακτηρίζονται από τη σχέση: καταναλωτή- προιόν- υπηρεσίες» υποστήριξε ο κ. Φλίγκος. Όπως εξήγησε ο ίδιος η σχέση αυτή σήμερα «εξανθρωπίζεται» καθώς τα τρία βασικά πεδία που την διαμορφώνουν αφορούν : στην ενίσχυση της εμπειρίας του «ταξιδιού» των καταναλωτών σε ένα κατάστημα, στην καινοτομία που συναντά τις ανάγκες του καταναλωτή και την ειλικρίνεια και διαφάνεια στην επικοινωνία.
Αλεξάνδρα Χριστοπούλου, Chief Executive Officer Client IQ
Επιβεβαιώνοντας ότι οι managers δεν αξιοποιούν κατάλληλα τα στοιχεία των ερευνών, η κ. Χριστοπούλου ανέφερε ότι υπάρχει «ανάγκη μορφοποίησης των δεδομένων στην κατεύθυνση της ταυτοποίησης των πελατών», κυρίως εξαιτίας του γεγονότος ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο διευρύνει την παρουσία του. Σύμφωνα με την ίδια «το e-shop «καννιβαλίζει» το φυσικό κατάστημα σε ποσοστό περί το 10-20%, ωστόσο, αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό εάν προσμετρηθεί ότι ο καταναλωτής των omnichannels δαπανά πολύ περισσότερα χρήματα. Επίσης, μέσα από την σωστή διαχείριση και ανάλυση των data μπορούμε να εντοπίσουμε σε ποιες κατηγορίες προϊόντων συμβαίνει αυτό και να γίνουν διορθωτικές κινήσεις».
naftemporiki.gr