Από την έντυπη έκδοση
Της Έφης Τριήρη
[email protected]
Ολοένα και μεγαλύτερο έδαφος κερδίζει η Κίνα στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, την ώρα που οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανά τον κόσμο σπεύδουν να λανσάρουν νέα μοντέλα και να ανταποκριθούν στους στόχους που έχουν θέσει. Η νεοσύστατη εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων Nio της Κίνας παρουσίασε το πρώτο, μαζικής παραγωγής, μοντέλο σε μία αγορά που χαρακτηρίζεται από έντονο ανταγωνισμό από την Tesla. Το μοντέλο ES8, με μία τιμή που αρχίζει από τα 448.000 κινεζικά γιουάν (67.765 δολάρια), προσφέρεται στο ήμισυ της τιμής του μοντέλου Model X της Τesla στην Κίνα, που κοστίζει περί τα 836.000 γιουάν (126.470 δολάρια).
Το μοντέλο είναι σε θέση να αναπτύσσει επιτάχυνση έως 100 χλμ την ώρα σε 4,4 δευτερόλεπτα. Η Κίνα έχει συμβάλει στην αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων στη διάρκεια του τρέχοντος έτους, εκπροσωπώντας περισσότερο από το ήμισυ των πωλήσεων τρίτου τριμήνου, οι οποίες αυξήθηκαν 63% από την αντίστοιχη περσινή περίοδο, φθάνοντας τα 287.000 οχήματα, σύμφωνα με στοιχεία του Βloomberg. Επίσης, το διάστημα Ιανουαρίου – Νοεμβρίου οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην κινεζική αγορά αυξήθηκαν 51,4% σύμφωνα με στοιχεία του Reuters. Η Κίνα έχει θέσει το φιλόδοξο στόχο όσον αφορά τις πωλήσεις της τα 5 εκατ. ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα έως το 2020. Να σημειωθεί ότι όλη αυτή η προσπάθεια της Κίνας να προωθήσει ηλεκτρικά οχήματα εντάσσεται στην επιθετική πολιτική του Πεκίνου να μειώσει τη μεγάλη μόλυνση του περιβάλλοντος, ένα θέμα ιδιαίτερα ευαίσθητο σε πολιτικό επίπεδο.
Τα σχέδια των GM – Ford
Ωστόσο, πολλές μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η General Motors και η Ford Motor, έχουν ανακοινώσει σχέδια να παρουσιάσουν νέες «οικογένειες» από ηλεκτρικά οχήματα τα προσεχή έτη σε μία προσπάθεια να ανταγωνιστούν άμεσα τη Tesla, η οποία προσπαθεί να κάνει τα μοντέλα της πιο προσιτά στους καταναλωτές, παρότι πρόσφατα ανακοίνωσε τις μεγαλύτερες έως σήμερα τριμηνιαίες απώλειες.
Οι στόχοι της Toyota
Η Toyota ανακοίνωσε ότι θα παρουσιάσει στην αγορά περισσότερα από 10 μοντέλα ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως στις αρχές του 2020, στόχος όμως ιδιαίτερα φιλόδοξος που απαιτεί από την αυτοκινητοβιομηχανία να αναζητήσει νέες συνεργασίες πέραν αυτής που έχει με τη Panasonic για την κατασκευή μπαταριών. Έχοντας θέσει ως στόχο για τις ετήσιες πωλήσεις της το ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά οχήματα μηδενικών ρύπων με μπαταρία και με κυψέλες καυσίμων έως το 2030, η αυτοκινητοβιομηχανία έχει ανακοινώσει ότι για να ανταποκριθεί θα πρέπει να πραγματοποιήσει μία επένδυση της τάξης των 13 δισ. δολαρίων για την κατασκευή μπαταριών.
Πράγματι, η Toyota, η δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο μετά τη Volkswagen όσον αφορά τις πωλήσεις, έχει γνωστοποιήσει ότι θα χρειαστεί να επιταχύνει τον ρυθμό κατασκευής νέων μπαταριών, από τη στιγμή που οι πιο αυστηρές ρυθμίσεις για τις εκπομπές ρύπων για αυτοκίνητα προϋποθέτουν αύξηση της παραγωγικής ικανότητας για περισσότερες ισχυρές μπαταρίες. Εμπειρογνώμονες προβλέπουν ότι οι πωλήσεις υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων καθώς και ηλεκτρικών που κινούνται αποκλειστικά με μπαταρία θα εκπροσωπήσουν το 26% των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων έως το 2030, έναντι ενός ποσοστού μόλις 1% πέρυσι, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Διεθνούς Υπηρεσίας Ενέργειας (ΙΕΑ).
Σταθμοί φόρτισης της VW
Από την πλευρά της, η Volkswagen ανακοίνωσε ότι το τμήμα της Electrify America σχεδιάζει να εγκαταστήσει 2.800 σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων σε 17 από τις μεγαλύτερες αμερικανικές πόλεις έως τον Ιούνιο του 2019. Οι σταθμοί επαναφόρτισης θα εγκατασταθούν σε 500 περιοχές, εκ των οποίων το 75% σε χώρους εργασίας. [SID:11560709]