Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]
Μια θρυλική ιστορία μυστηρίου επιστρέφει, αξιολάτρευτοι γατο – χαρακτήρες μάς ξεναγούν στην Κωνσταντινούπολη, δύο ιδιοφυείς και θρασείς νεαροί αφήνουν το αποτύπωμά τους στην Ιστορία, τα μέλη μιας «χαρούμενης» οικογένειας μεταμορφώνονται σε τέρατα κι ένας διεστραμμένος δολοφόνος επανέρχεται δριμύτερος, στις ταινίες αυτής της εβδομάδας.
«Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές»
Ο – υποψήφιος για Όσκαρ – Κένεθ Μπράνα διασκευάζει το κλασικό αστυνομικό μυθιστόρημα μυστηρίου της Αγκάθα Κρίστι, με ένα εντυπωσιακό καστ που αποτελείται από τον ίδιο και τους Τομ Μπέιτμαν, Πενέλοπε Κρουζ, Ουίλεμ Νταφόε, Τζούντι Ντεντς, Τζόνι Ντεπ, Τζος Γκαντ, Ντέρεκ Τζακόμπι, Λέσλι Όντομ Τζούνιορ, Μισέλ Φάιφερ και Σεργκέι Πολούνιν. Ένα πολυτελές ταξίδι με τρένο στην Ευρώπη διαταράσσεται από έναν φόνο, και δεκατρείς άγνωστοι μεταξύ τους άνθρωποι είναι ύποπτοι. Ο ντεντέκτιβ Ηρακλής Πουαρό πρέπει να αγωνιστεί ενάντια στον χρόνο, πριν προλάβει ο δολοφόνος να χτυπήσει ξανά.
«Οι γάτες της Κωνσταντινούπολης»
Κερδίζοντας τις εντυπώσεις, όπου κι αν προβάλλεται, το τουρκικό ντοκιμαντέρ της Σαΐντα Τορούν είναι μια στοχαστική ταινία, με θέμα την αγάπη, την απώλεια, τη χαρά, τη μοναξιά και τη συντροφικότητα. Ακολουθώντας επτά διαφορετικούς γατο – χαρακτήρες στις περιπλανήσεις τους στα σοκάκια, τις αγορές, το λιμάνι, τις ταράτσες της Κωνσταντινούπολης και τον Βόσπορο, δημιουργεί ένα τρυφερό πορτραίτο της Πόλης και των ανθρώπων που έρχονται σε επαφή μαζί τους.
Απευθυνόμενη στους θεατές, η σκηνοθέτις τονίζει: «Όταν ξεκίνησα να κάνω την ταινία, είχα πολλές ιδέες σχετικά με το πώς έπρεπε να γίνει. Ήθελα να παρουσιάσω την Κωνσταντινούπολη με έναν διαφορετικό τρόπο από αυτόν των τουριστικών οδηγών και των πρωτοσέλιδων. Ήθελα να αγγίξω κάποια φιλοσοφικά θέματα και να σας προτρέψω να σκεφτείτε τη σχέση σας με τις γάτες, τη φύση και τους άλλους ανθρώπους. Τελική μου φιλοδοξία είναι να σας κάνω να αισθανθείτε σαν να κάθεται μια γάτα, γουργουρίζοντας, στα πόδια σας, κι ενώ σας αφήνει να τη χαϊδεύετε – σχεδόν σας αναγκάζει, μιας και δεν έχει σκοπό να το κουνήσει από εκεί, μέσω της ζεστασιάς της και της απαλότητάς της, να σκεφτείτε πράγματα, που, μέσα στην τρελή ζωή που όλοι ζούμε, δεν θα είχατε ποτέ την ευκαιρία να σκεφτείτε».
«Όταν ο Μαρξ συνάντησε τον Ένγκελς»
Μια φιλία που άλλαξε τον κόσμο αποτυπώνεται στη βιογραφική ταινία του – υποψήφιου για Όσκαρ – Ραούλ Πεκ, με τους Ογκούστ Ντιλ, Στεφάν Κοναρσκέ, Βίκι Κριπς, Ολιβιέ Γκουρμέ και Χάνα Στιλ. Ο 26άχρονος Καρλ Μαρξ παίρνει τον δρόμο της εξορίας με τη σύζυγό του. Στο Παρίσι του 1844, συναντούν τον νεαρό Φρίντριχ Ένγκελς, γιο εργοστασιάρχη, που έχει μελετήσει και βιώσει από κοντά τις απαρχές του προλεταριάτου στην Αγγλία και προσφέρει στον Μαρξ το κομμάτι που του έλειπε, για να σχηματίσει το νέο του όραμα για τον κόσμο. Προερχόμενοι από καλές οικογένειες, οι δύο αυτοί ιδιοφυείς και θρασείς νεαροί, μαζί, ενάντια στη λογοκρισία και τις αστυνομικές εφόδους, παρά τις εξεγέρσεις και τις πολιτικές αναταραχές, θα συμβάλουν καταλυτικά στη γέννηση του εργατικού κινήματος.
Βασισμένη στο ομώνυμο μπεστ σέλερ του – βραβευμένου με Έμμυ – Γερμανού σεναριογράφου και συγγραφέα Ντέιβιντ Σάφιερ, η γερμανική περιπέτεια κινουμένων σχεδίων του Χόλγκερ Τάπε μάς συστήνει την οικογένεια Γουίσμποουν, τα μέλη της οποίας αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα. Σε μια προσπάθεια επανασύνδεσης, η μητέρα οργανώνει μια βραδινή οικογενειακή έξοδο. Όμως, τα σχέδιά της ανατρέπονται, όταν μια κακιά μάγισσα τους καταριέται, μεταμορφώνοντάς τους σε τέρατα.
Απογειώνοντας τα διεστραμμένα σενάρια δολοφονιών, ένα από τα πιο κερδοφόρα horror franchises όλων των εποχών επιστρέφει με την όγδοη συνέχειά του, σε σκηνοθεσία των Μάικλ και Πίτερ Σπίριγκ. Με τους Κάλουμ Κιθ Ρένι, Κλε Μπένετ, Λόρα Βάντερβουρτ, Μπρίτανι Άλεν, Χάνα Έμιλι Άντερσον και Ματ Πάσμορ, μετά από μια σειρά φόνων που φέρουν τη σφραγίδα του δολοφόνου Jigsaw, η αστυνομία αρχίζει να κυνηγάει το φάντασμα ενός άνδρα, νεκρού για πάνω από μια δεκαετία. Έχει επιστρέψει ο Τζον Κράμερ από τους νεκρούς, για να θυμίσει στους ανθρώπους πως πρέπει να είναι ευγνώμονες για το δώρο της ζωής; Ή είναι μια παγίδα, που έχει στήσει ένας άλλος δολοφόνος με τη δική του ατζέντα;