Skip to main content

Αριστουργηματικές επανεκδόσεις, αγαπημένη παιχνιδοπαρέα και μικρά αθώα ψέματα

Γιώργος Σ. Κουλουβάρης
[email protected]

Οι άστατες καιρικές συνθήκες συνδράμουν ώστε οι σινεφίλ  να οδηγηθούν στις δροσερές σκοτεινές αίθουσες όπου μικρά αθώα ψέματα, μια αγαπημένη παιχνιδοπαρέα  και επανεκδόσεις κλασικών αριστουργημάτων σε νέες ψηφιακές κόπιες απαρτίζουν ένα ποιοτικό κινηματογραφικό μενού   αυτήν την εβδομάδα.

«Ευτυχία»

Το αριστούργημα της Ανιές Βαρντά από το 1965, το οποίο απέσπασε Αργυρή Άρκτο στο Φεστιβάλ Βερολίνου, βραβείο Louis Delluc ως η καλύτερη Γαλλική ταινία της χρονιάς, κυκλοφορεί σε επανέκδοση με αποκατεστημένες κόπιες. Στην υπόθεση του έργου, σ’ ένα εργατικό προάστιο του Παρισιού ένα παντρεμένο ζευγάρι ζει ευτυχισμένο με τα δύο του παιδιά. Όταν ο σύζυγος χρειαστεί να ταξιδέψει σε άλλη πόλη για δουλειά, γνωρίζει μια νεαρή υπάλληλο ταχυδρομείου η οποία θα φέρει δραματικές αλλαγές στην οικογενειακή του ζωή.

«Κόκκινη Έκλειψη»

Το αστυνομικό δράμα του Μπέντζαμιν Ναϊσάτ από την Αργεντινή, με τρία βραβεία στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν, μας μεταφέρει στα μέσα της δεκαετίας του‘70. Ένας παράξενος άνδρας καταφθάνει στο εστιατόριο μιας ήσυχης επαρχιακής πόλης, όπου συναντά ένα φημισμένο δικηγόρο και χωρίς αφορμή αρχίζει να τον προσβάλλει. Η κοινότητα υπερασπίζεται τον δικηγόρο και ο ξένος φεύγει κακήν κακώς. Τη νύχτα ο ξένος επιστρέφει και επιτίθεται στο δικηγόρο με τη γυναίκα του, προκαλώντας την αποφασιστική εκδίκηση του τελευταίου.

«Ο Έρωτας της Βιρτζίνια Γουλφ»

Βιογραφία με τις Τζέμα Άρτερτον και Ελίζαμπεθ Ντεμπίκι σε σκηνοθεσία της Τσάνια Μπάτον. Στο Λονδίνο του 1920, η ποιήτρια και μέλος της υψηλής κοινωνίας Βίτα Σάκβιλ Γουέστ και η θρυλική συγγραφέας Βιρτζίνια Γουλφ, θα ξεκινήσουν μια ταραχώδη, παθιασμένη σχέση, που θα ξεπεράσει όλα τα κοινωνικά ταμπού, θα αλλάξει για πάντα τις ζωές και το έργο τους και θα μείνει στην ιστορία. Αυτή η σχέση ενέπνευσε την Βιρτζίνια Γουλφ να γράψει ένα από τα πιο εμβληματικά έργα της,  το «Ορλάντο».

«Άγριες Φράουλες»

Μία από τις καλύτερες ταινίες του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν παρουσιάζεται εκ νέου σε νέες ψηφιακές κόπιες.  Ένας ηλικιωμένος γιατρός ταξιδεύει στην πόλη που μεγάλωσε για να τιμηθεί από το τοπικό Πανεπιστήμιο. Στη διαδρομή, θα δει έναν έντονο εφιάλτη που θα του προκαλέσει ανησυχία, ενώ κατά τη διάρκεια του ταξιδιού συναντά πρόσωπα που τον φέρνουν αντιμέτωπο με κομβικά γεγονότα της ζωής του. Το ταξίδι του θα μετατραπεί, τελικά, σε μια πνευματική πορεία συμφιλίωσης με το παρελθόν και τους οικείους του, με το υποσυνείδητο να συναντά τους φόβους, τις αυταπάτες και τις διαψεύσεις μιας ζωής, πετυχημένης κοινωνικά, αλλά ακυρωμένης ερωτικά και συναισθηματικά.

«Toy Story 4» του Τζος Κούλεϊ

Στην τέταρτη ιστορία για τα παιχνίδια της Pixar, ο Γούντι και οι υπόλοιποι ήρωες ζουν πλέον με τη μικρή Μπόνι. Μια ημέρα ένα νέο παιχνίδια κάνει την εμφάνισή του. Ο Φόρκι, ένα πλαστικό πιρούνι με χρωματιστό σύρμα για χέρια και χαρακτηριστικά, αρνείται πως είναι παιχνίδι, και αποφασίζει να δραπετεύσει. Τότε ξεκινά μια ολοκαίνουρια περιπέτεια η οποία θα φέρει τους μικροσκοπικούς πρωταγωνιστές απέναντι σε ένα νέο κόσμο και ένα δύσκολο δίλημμα που θα καθορίσει τις ζωές τους.

«Θάνατος στη Βενετία»

Νέες ψηφιακές κόπιες για τον Λουκίνο Βισκόντι ο οποίος διασκευάζει το αριστούργημα του Τόμας Μαν, σε μια από τις πιο εμβληματικές ταινίες της δεκαετίας του ’70. Στο φιλμ, ένας πρωτοποριακός συνθέτης ταξιδεύει σε παραθαλάσσιο θέρετρο της Βενετίας για να αποφορτιστεί ψυχολογικά.  Εκεί όμως βρίσκει τον εαυτό του να έλκεται από έναν έφηβο, ο οποίος στο μυαλό του προσωποποιεί την ιδανική ομορφιά που πάντοτε αναζητούσε. Όλα ανατρέπονται όμως όταν ξεσπούν τα πρώτα κρούσματα πανούκλας.

«Μικρά Αθώα Ψέματα 2»

Επτά χρόνια μετά την πρώτη εμφάνισή της, η παρέα των Φρανσουά Κλουζέ, Μαριόν Κοτιγιάρ, Ζιλ Λελούς, Μπενουά Μαζιμέλ και των άλλων πρωταγωνιστών του «Μικρά Αθώα Ψέματα» επιστρέφει. Στην υπόθεση, μετά από τρία χρόνια, μια παρέα φίλων σχεδιάζει πάρτι έκπληξη για έναν από αυτούς, ο οποίος βρίσκεται στα όρια της κατάθλιψης και χρειάζεται υποστήριξη. Η βραδιά όμως τούς δίνει την ευκαιρία να συζητήσουν για όσα έχουν αλλάξει, γιατί έχουν απομακρυνθεί, με τον καθένα τους να μοιράζεται μικρά αθώα ψέματα.